Web Analytics Made Easy - Statcounter

مغربی گفت: اخیراً به دلیل ایجاد و انتشار گردوغبار حاصل از بخش بارگیری کلینگر کارخانه سیمان اصفهان اخطار رفع آلودگی برای واحد مذکور از اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فلاورجان صادرشده و در دست پیگیری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازصاحب نیوز؛ رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فلاورجان بابیان اینکه کارخانه سیمان اصفهان به دلیل انتشار آلودگی زیست‌محیطی در سال ۱۳۹۳ در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت، گفت: با اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی شامل احداث و نصب یک دستگاه بگ هاوس برای کوره دو هزار تنی، نصب و راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب، تعطیل کردن واحد سنگ‌شکن و تأمین مواد اولیه خارج از کارخانه، آسفالت محوطه و پارکینگ‌ها، استفاده از تانکر آب‌پاش برای کنترل غبار جاده‌ها، از فهرست صنایع آلاینده خارج گردید ه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد ولید مغربی توضیح داد: کارخانه سیمان اصفهان در حال حاضر دارای دو سیستم الکتروفیلتر روی کوره‌های ۵۰۰ تنی و ۷۰۰ تنی و سیستم الکترو فیلتر و بگ هاوس روی کوره دو هزار تنی است و تبدیل الکترو فیلتر کوره ۷۰۰ تنی به بگ هاوس نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: این کارخانه دارای سه سیستم سنجش آنلاین ذرات معلق برای خروجی کوره‌ها، آسیاب سیمان و سردکن است که نصب دو دستگاه سنجش آنلاین دیگر نیز در درست اقدام است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان فلاورجان با اشاره به برخی از اقدام‌های دیگر انجام‌شده، گفت: انتقال واحد سنگ‌شکن به فاصله حداقل یک هزار متری از محل قبلی باهدف ایجاد فاصله از مراکز مسکونی و جایگزینی آن به سیستم سنگ‌شکن مدرن مجهز به غبارگیر، خرید تجهیزات غبارروبی مکانیزه، سامان‌دهی دپوهای قدیمی خاک در اطراف و محوطه کارخانه، توسعه فضای سبز با خرید ۸۰ واحد مسکونی و زمین مجاور کارخانه و تبدیل آن به فضای سبز، حذف خاک برگشتی کارخانه و استفاده از آن در خط تولید از دیگر اقدام‌های زیست‌محیطی این واحد است.

مغربی گفت: تبدیل سیستم‌های غبارگیر به بگ هاوس اقدامی بسیار مؤثر است که به همراه سیستم‌های پایش آنلاین می‌توان از رعایت استانداردهای زیست‌محیطی اطمینان خاطر حاصل کرد.

وی خاطرنشان کرد: این کارخانه، کارخانه‌ای قدیمی است که به دلیل توسعه شهری در فاصله کمی از مراکز مسکونی قرار دارد و همانند سایر کارخانه‌های تولیدی ممکن است در فرایند تولید به‌صورت مقطعی دچار مشکل شود به‌عنوان‌مثال پاره شدن کیسه‌های بک هاوس یا قطعی برق الکتروفیلتر در سنوات گذشته چندین بار گزارش‌شده اما بلافاصله با اخطار محیط‌زیست نسبت به رفع ایرادها اقدام شده که امری معمول است.

مغربی بابیان اینکه کارخانه سیمان اصفهان درمجموع شش دستگاه الکتروفیلتر فعال دارد، بیان کرد: به دلیل ایجاد و انتشار گردوغبار حاصل از بخش بارگیری کلینگر اخیراً اخطار رفع آلودگی برای واحد مذکور از طرف این اداره صادرشده و در دست پیگیری است ولی درمجموع وضعیت زیست‌محیطی کارخانه مطلوب است.

وی گفت: اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان با حساسیت و دقت بسیار زیادی این مجموعه و سایر کارخانه‌ها را تحت رصد داشته و در صورت لزوم بدون هیچ‌گونه اغماضی با واحدهای آلاینده محیط‌زیست برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

کارخانه سیمان اصفهان از سال ۱۳۳۷ در شهرستان فلاورجان به بهره‌برداری رسیده است، این کارخانه دارای سه کوره، ۵۰۰، ۷۰۰ و دو هزار تنی بوده و روزانه سه هزار و 200 تن کلینگر در روز تولید می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۵۹۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زیرگذر کارخانه قند اصفهان پس از بارش‌های شدید

دریافت 6 MB

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- امین ناصری: زیرگذر کارخانه قند اصفهان پس از بارش‌های شدید باران و جاری شدن آب همچنان دچار آبگرفتگی است.

کد خبر 6095851

دیگر خبرها

  • وضعیت زیرگذر کارخانه قند اصفهان پس از بارش‌های شدید
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • اشتغال ۷۰۰ نفر در کارخانه‌های سیمان خراسان جنوبی
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند