Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ به نقل از آب و فاضلاب شهری هرمزگان، امین قصمی با اشاره به اینکه طعم و مزه دار بودن آب شهر بندرعباس در فصل گرما اتفاق تازه ای نیست، اظهار داشت: هر ساله با آغاز این فصل بویژه با توجه به افزایش دما در تابستان ، متاسفانه این مسئله شدت بیشتری می یابد.

قصمی در خصوص دلایل این مسئله گفت: تغییر بوی آب شرب شبکه شهر بندرعباس ، بدلیل افزایش میزان مصرف آب در نتیجه ی گرمای بالای ۴۰ درجه در فصل تابستان است که سبب شده بخش بیشتری از آبِ لایه میانی مخزن سد استقلال میناب مورد استفاده قرار گیرد و چون تراکم و شکوفایی جلبک ها (بر اثر افزایش دما) در این لایه نسبت به سطح ابتدایی مخزن آب سد به مراتب بیشتر بوده، درنتیجه باعث افزایش طعم و بوی آب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی؛ حجم قابل توجهی از این جلبک ها در فرآیند تصفیه اولیه آب در تصفیه خانه میناب از آب جدا شده و بخش دیگر آن نیز در فرآیند تصفیه ثانویه آب در تصفیه خانه بندرعباس، حذف می شود اما این روند سبب حذف بوی ایجاد شده توسط جلبک ها نمی شود.

وی تاکید کرد: به منظور کاهش و رفع طعم و بوی آب ، بایستی میزان بیشتری ازمنابع آب زیرزمینی (چاه ها) را جایگزین آب سد کنیم که هماهنگی های لازم در این خصوص با شرکت آب منطقه ای استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال با افزایش میزان مصرف آب از سوی مشترکین، ناگزیر بخش بیشتری از حجم آب سد وارد مدار شده است و با توجه به امکانات تصفیه خانه آب بندرعباس، امکان ازن زنی همه حجم ورودی (از سد) وجود ندارد که تلاش می کنیم با رفع مشکل فنی این سیستم ، طعم و بوی آب را تا حد امکان کاهش دهیم.

مهندس قصمی با تاکید بر کیفیت مطلوب آب شرب شهر بندرعباس،گفت: علی رغم طعم و مزه موجود در آب، بر اساس پایش مستمر و بی وقفه کیفیت آب آشامیدنی، آب شبکه لوله کشی از سلامت کامل برخوردار است و شهروندان اطمینان داشته باشند که این آب هیچ گونه مشکل کیفی و بهداشتی ندارد که این مسئله از سوی مراکز و مراجع بهداشتی استان (مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی استان) نیز مورد تایید است.

وی تاکید کرد؛ با توجه به حساسیت موضوع و افزایش گرما، بر شدت عملیات کنترل بهداشت وسلامت آب توسط آزمایشگاههای کنترل کیفی آب بندرعباس افزوده شده است.

مدیرعامل آبفای استان در ادامه ضمن قدردانی از توجه دیگر مسئولان نسبت به مشکلات بخش آب و فاضلاب، خواستار شد؛ با توجه به اشراف مسئولان استانی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نسبت به چالش های آبفا، انتظار می رود با استفاده از جایگاه خود، ما را در پیگیری این چالش ها در سطح کشور یاری نمایند.

وی بااشاره به رونداجرای پروژه آبشیرین کن بندرعباس به عنوان پروژه ای مهم و تاثیرگذاردر افزایش کمی و کیفی آب این شهر، تصریح کرد: علی رغم مشکلات اعتباری و اقتصادی این پروژه، تلاش می کنیم طی چند ماه آینده فاز نخست آن با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب به بهره برداری برسد که جهت تسریع در روند این پروژه نیازمند همکاری و حمایت بیشتر مسئولان مذکور هستیم.


منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های فاضلاب رشت با قراردادی بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای استان گیلان از اجرای پروژه‌های فاضلاب بهداشتی قراردادی به ارزش بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان در شهر رشت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، علیرضا غیاثی _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در جمع با خبرنگاران اظهار کرد: شرکت آبفای استان گیلان در راستای عمل به تعهدات و وظایف خود، که از مهم‌ترین آن‌ها جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی تولیدی شهرها و روستاهای تحت پوشش می‌باشد، از شروع تأسیس خود اجرای طرح‌های ایجاد تأسیسات فاضلاب را در دستورکار خود قرار داده و تاکنون موفق شده است در ۱۱ شهر ازجمله شهر رشت کد اجرایی، برای طرح‌های ایجاد تأسیسات فاضلاب اخذ و تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی را در این شهرها، به تناسب اعتبارات تخصیص داده شده، اجرا کند.

وی افزود: تا به امروز در شهر رشت یک تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت طراحی ۶۳ هزار متر مکعب در شبانه روز و یک پکیج تصفیه فاضلاب به ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ متر مکعب در شبانه روز در مدار بهره برداری قرار دارد.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای گیلان خاطرنشان کرد: در راستای رفع آلودگی از رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود، سه قرارداد با احجام مجموع ۶۰ کیلومتر لوله گذاری و هفت باب ایستگاه پمپاژ به ارزش قراردادی مجموع ۱,۲۵۰ میلیارد تومان در دست انجام است.

غیاثی اضافه کرد: بخش لجن تصفیه فاضلاب فخب به مبلغ اولیه ۸۰ میلیارد تومان و احداث تصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر رشت (مسکن مهر) به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز در حال تکمیل است.

کد خبر 751890

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های فاضلاب رشت با قراردادی بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان
  • اینوتکس ۲۰۲۴ میزبان ۳ نوآوری ایرانی
  • رونمایی از بسته حمایتی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۳
  • فاضلاب شهر بندر عباس سر و سامان می گیرد
  • پساب غسالخانه باغ‌رضوان اصفهان تصفیه می شود
  • فیلتر شنی در دستگاه های تصفیه آب صنعتی
  • آماده همکاری مشترک مطالعاتی با دانشگاه محقق اردبیلی هستیم
  • تولید ورق نازک سرآغازی برای رشد و شکوفایی خط قلع‌اندود
  • راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاوری در رودخانه قزل اوزن
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان