Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، ونزوئلا که این روزها با بحران اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می کند و ذخایر ارزی این کشور به شدت کاهش یافته است، این بار برای سر وسامان دادن به اقتصاد خود، پیشنهاد فروش سهام بیشتر نفت خود را به شرکت نفت «او ان جی سی ویدش» هند داده است.

در همین حال دو منبع آگاه از این طرح پیشنهادی، این موضوع را رسانه ای کرده اند؛ ضمن اینکه ونزوئلا هم به دنبال توسعه صنعت انرژی و مستحکم کردن روابط خود با دهلی نو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت ملی نفت «پترولئوس ونزوئلا» پیشنهاد فروش ۹ درصد از سهام میدان نفتی «سن کریستوبل» را به شرکت «او ان جی سی ویدش» هند داده است؛ البته این شرکت هندی متعلق به شرکت اکتشافات ملی نفت و گاز هند است.

پیش از این «او ان جی سی ویدش» هند ۴۰ درصد از سهام این میدان نفتی را که معادل ۲۲ تا ۲۳ هزار بشکه نفت در روز است را خریداری کرده است.

با کاهش جهانی قیمت نفت از سال ۲۰۱۴ میلادی، بحران اقتصادی در ونزوئلا سایه انداخته و تورم این کشور را به بیش از ۷۰۰ درصد افزایش داده است.تولید نفت ونزوئلا کاهش پیدا کرده است و این کشور به دنبال حفظ سرمایه گذاری در میادین نفتی خود است.

به گفته منابع آگاه، پیش از این در ماه مارس شرکت ملی نفت «پترولئوس ونزوئلا» به شرکت «روس نفت» روسیه پیشنهاد سرمایه گذاری مشترک در پروژه نفت فوق سنگین «اوریناکو بلت» را داده بود.

بر اساس قوانین ونزوئلا، بیش از ۵۰ درصد از سهام پروژه های نفتی باید متعلق به این کشور باشد و اکنون در صورت قبول «او ان جی سی ویدش» هند، سهام این شرکت هندی در مجموع به ۴۹ درصد می رسد که در راستای قوانین ونزوئلا است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: توضیحات بانک شهر درباره خرید سهام پرسپولیس

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، بر این اساس ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

۱۰ درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است ۵ درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

کد خبر: 1228308 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی