Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:55:30 GMT

خرید بیش از 2 هزار تن برگ سبز چای در تنکابن

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۶۰۵۰۳

خرید بیش از 2 هزار تن برگ سبز چای در تنکابن

خسرو سیاسر نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ارزش اقتصادی این میزان برگ سبز چای ، 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بود که به چایکاران پرداخت شد.
وی یادآور شد : قیمت برگ سبز چای خریداری شده درجه یک 2 هزار و 600 تومان و درجه دو یک هزار و 460 تومان می باشد.
سیاسر نژاد اظهار داشت : در سال گذشته 3 هزار و 800 تن برگ سبز چای تضمینی از چایکاران منطقه به ارزش 7 میلیارد تومان خریداری شد که نسبت به سال 94 که 2 هزار و 400 تن بود ، 55 درصد افزایش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سیاست دولت را احیای دوباره باغ ها و کارخانه های چای در کشور دانست و خاطر نشان کرد : با حمایت های دولت تدبیر و امید، در سال گذشته کارخانه چای روستای شعیب کلایه این شهرستان با پنج میلیارد ریال تسهیلات پس از 14 سال بار دیگر بازگشایی و فعالیت خود را مجددا آغاز کرد.
وی با بیان اینکه با راه اندازی مجدد این کارخانه زمینه اشتغال برای 40 کارگر در این روستا فراهم شد ، تصریح کرد : چای تولید داخل به دلیل استفاده نکردن از سموم، کودهای شیمیایی و اسانس، کاملاً ارگانیک است و می توانیم آن را با قیمت های بالا به کشور های دیگر صادر کنیم و ارز آوری خوبی برای کشور در این زمینه داشته باشیم.
برداشت برگ سبز چای، به طور معمول در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می شود که امسال، برداشت برگ سبز چای از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده است. پایان مهرماه با برداشت مرحله چهارم ، فصل برداشت چای نیز پایان می یابد.
میزان نیاز سالانه کشور به چای خشک، حدود یکصد هزار تن است که سال گذشته در مجموع 87 هزار تن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شد که از این میزان ، 19 هزار و 600 تن چای خشک استحصال شد.
کشور ایران با جمعیتی حدود یک درصد از جمعیت کل جهان ، حدود 4 تا 5.4 درصد از مصرف کل چای را به خود اختصاص داده است و در گروه مصرف کنندگان عمده چای در جهان قرار دارد.
شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
خبرنگار : علیرضا پورعلم **انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/1602/7513/1899

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۰۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند

صادق حسنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار بیش از ۱۳۰ کارخانه چای سازی مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای هستند.

به گفته او، با توجه به شرایط جوی و بارش های اخیر، برگ سبز چای از کیفیت بالایی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

حسنی با بیان اینکه قیمت چای پایان هفته تعیین تکلیف می شود، افزود: برآوردها حاکی از آن است که قیمت چای بسته به ارقام مختلف ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یابد.

مدیراجرایی سندیکای چای ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید چای خشک کمتر از ۲۸ هزارتن نباشد و بالاتر از ۲۸ هزارتن تابع شرایط جوی است.

او گفت: با توجه به افزایش واردات قهوه، گران شدن چای و کاهش مصرف پیش بینی می شود که تا پایان سال واردات چای از ۵۰ هزارتن فراتر نرود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند
  • قیمت گندم مشخص شد
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • اولین ماشین علی دایی چه بود؟
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم