Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:07:44 GMT

جایزه ملی سلول بنیادی اعطا می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۶۱۸۵۶

جایزه ملی سلول بنیادی اعطا می شود

در دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شرکت های برتر دانش بنیان از نظر محصولی تقدیر می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیرماه در اجلاس سران کشور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری کنگره و جشنواره سلول های بنیادی به صورت همزمان

در جشنواره سلول های بنیادی همزمان کنگره سلول های بنیادی برگزار می شود که ۳۰ سخنرانی خارجی از کشورهای آمریکا، فرانسه، ا نگلیس، آلمان، چین، سوئیس، اتریش، هلند و کشورهای اروپایی در آن حضور دارند. ۱۴۰ سخنران و ۲۰۰ پوستر برای ارائه منتخب شده اند.

حضور ۳۰ ایرانی مقیم خارج در کنگره سلول های بنیادی

در این کنگره بیش از ۳۰ نفر از فعالان و متخصصان در حوزه سلول های بنیادی مقیم خارج در این کنگره و جشنواره حضور دارند.

برگزاری ۲۰ کارگاه آموزشی در حوزه سلول های بنیادی

در این کنگره کارگاه های آموزشی نمایش شرکت های دانش بنیان، کانون اندیشه نوآوری، استارتاپها، فن بازار و کنگره دانش آموزی در زمینه سلول های بنیادی برپا خواهد شد.

این کنگره تجمیعی از فعالیت ها در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به صورت یکجا و همزمان است. ۲۰ کارگاه آموزشی در حاشیه این کنگره و جشنواره از دیروز کار خود را آغاز کرده و قرار است ۲۰۰ کارگاه در مراکزی مانند دانشگاه تربیت مدرس، علوم پزشکی تهران، پژوهشگاه رویان، سازمان انتقال خون، مرکز فناوری بن یاخته های رویان برگزار شود. در این کارگاه ها، موضوعاتی مانند ژن درمانی استفاده از حیوانات آزمایشگاهی، دست ورزی ژنتیکی، مهندسی بافت، درمان بیماری های پوستی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

برگزاری فن بازار سلول های بنیادی

در این کنگره و جشنواره سلول های بنیادی، فن بازار سلول های بنیادی با محورهای موضوعی بیوپرینتر های سه بعدی، ایجاد بیوبانک درمانی و تحقیقاتی در حوزه سلول و ژن درمانی، سازه های پوستی، سازه های مهندسی بافت استخوان و غضروف، محیط کشت سلولی و ... برگزار می شود.

برگزاری استارتاپ سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی

رویداد استارتاپ سلول های بنیادی به عنوان یک رویداد سه روزه با حضور صاحبان ایده، توسعه دهنده ها، مدیران تجاری، بازاریاب های حرفه ای و طراحان گرافیک از ۱۹ تیرماه تا ۲۱ تیرماه در قالب این جشنواره برپا خواهد شد.

اعطای جایزه ملی سلول های بنیادی به برترین ها

در پایان این جشنواره، برترین ها در قالب مقاله، ایده، پایان نامه و پیشکسوت مورد تقدیر قرار می گیرند و موفق به اخذ جایزه ملی سلول های بنیادی خواهند شد.

جایزه به شرکت های دانش بنیان در حاشیه جشنواره سلول های بنیادی

در این نمایشگاه بیش از ۴۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند که قرار است به شرکتی که از لحاظ کیفیتی توانسته اند محصولی را تولید کنند تقدیر شوند.

رونمایی از اپلیکیشن سلول های بنیادی

اپلیکیشن علمی تخصصی سلول های بنیادی که توسط محققان دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده در دومین جشنواره و کنگره سلول های بنیادی رونمایی می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی نمی‌تواند جای پزشک را بگیرد

دکتر مرتضی صانعی طاهری، رئیس انجمن رادیولوژی ایران در آستانه برپایی سی و نهمین کنگره انجمن رادیولوژی ایران که ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌شود، با اعلام این خبر افزود: با این که هوش مصنوعی توانسته در قسمت‌های مختلف حوزه سلامت وارد شود، اما به دلایل زیاد از جمله پیچیدگی‌های حوزه پزشکی باعث حذف پزشک نشده است و از اینکه هوش مصنوعی بتواند، تمام فعالیت‌های یک پزشک را انجام دهد، فاصله بسیار زیادی داریم.

وی با تاکید بر اینکه در آینده پزشکانی موفق‌تر خواهند بود که بتوانند با هوش مصنوعی کار کنند و از این مهارت بهره ببرند، تصریح کرد: میزان تاثیر پذیری رشته‌های مختلف پزشکی از هوش مصنوعی متفاوت است و برخی رشته‌ها مثل رادیولوژی بسیار تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفته اند. به همین منظور یکی از محور‌های اساسی کنگره امسال انجمن رادیولوژی ایران نقش هوش مصنوعی در رشته رادیولوژی است که مورد بحث و بررسی متخصصان این رشته قرار خواهد گرفت. در این کنگره چالش‌های مربوط به هوش مصنوعی و نیز مباحث دیگر از جمله تصویربرداری سیستم عضلانی/اسکلتی، زنان و بارداری، سر و‌گردن و همچنین اخلاق پزشکی در رادیولوژی ارایه خواهد شد.

به گفته دکتر صانعی طاهری از هوش مصنوعی می‌توان در تسریع و افزایش دقت تصویربرداری، کاهش دوز اشعه دریافتی بیماران، پردازش سریعتر و دقیق‌تر تصاویر، ارتقای کیفیت تصویر برداری قلبی عروقی، تشخیص سریعتر سرطان ها، تصویربرداری سایر ارگان‌ها و تصویربرداری جنین می‌توان بهره گرفت.

وی ادامه داد: از دیگر کاربرد‌های هوش مصنوعی در رشته رادیولوژی می‌توان به وقت دهی بیماران، کمک به انتخاب بهترین پروتکل درمانی به منظور تعیین میزان اشعه دریافتی و در روند تصویربرداری بازسازی ها، افزایش کیفیت تصاویر، اندازه گیری ها، مستند سازی، کمک به جمع آوری و استخراج اطلاعات بیماران نام برد.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران یادآور شد: یکی از نمونه‌های بارز مطالعات هوش مصنوعی در رادیولوژی در دوران پاندمی کووید بود که پزشکان سراسر دنیا با حجم بالای کار و کار طاقت فرسا و شرایط بحرانی تشخیصی روبرو بودند. انجمن رادیولوژی نیز تجربه مدیریت موفقی برای ارایه خدمات تله رادیولوژی و ارائه خدمت به هم میهنان سراسر کشور داشت.  

وی گفت: کنگره رادیولوژی ایران یکی از بزرگ‌ترین کنگره‌های تخصصی پزشکی در کشور به شمار می‌رود که همه ساله میزبان استادان داخلی و خارجی و نیز رادیولوژیست‌ها و سایر رشته‌های تخصصی است. این کنگره با حضور بیش از چهار هزار نفر از رادیولوژیست ها، دستیاران رادیولوژی و رشته‌های مرتبط و نیز با حضور بیش از چهار صد سخنران به ارایه جدیدترین دستاورد‌های علم تصویربرداری می پردازند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • روایت مشکل‌تراشی بی‌سابقه برای پزشکان زن؛ کمر شلوارت را پایین‌تر بکش!
  • کسب رتبه ۱۳ تولید علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جهان
  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق اعطا شد
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوش مصنوعی نمی‌تواند جای پزشک را بگیرد
  • راهی جدید برای پیشگیری و درمان بیماری‌های روده
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • «جایزه روزبه» به منتخبان مسابقه پارس آرا اعطا می‌شود
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود