Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به مشکلات پیش آمده برای برخی موسسات مالی اشاره کرد و گفت: وظیفه ذاتی بانک مرکزی نظارت بر موسسات مالی بوده و این موسسات وجوه خود را در بانک های رسمی و دولتی می گذاشته اند و بانک مرکزی آنها را کنترل می کرده است و اینکه گفته می شود این موسسات مجوز نداشتند حرف نادرستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از هیات رییسه مجلس خواست یک جلسه غیرعلنی در این زمینه برگزار کند تا نمایندگان این موضوع را بررسی کنند.
مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی که ریاست ساعاتی از جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: این موضوع را پیگیری می کنیم و تا کنون نیز پیگیری کرده ایم.
محمود صادقی نماینده تهران نیز در تذکری از وزیر دادگستری خواست تا موضوع گرفتن وکیل برای مدیران بازداشتی کانال های تلگرامی را پیگیری کند.
سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس نیز در تذکری شفافی از حرکت اقتدار آفرین سپاه پاسداران در ادب کردن تروریست های داعش تشکر و از کسانی که درصدد تخریب سپاه هستند دعوت کرد از این کار خیانت بار دست بردارند چراکه سپاه عامل امنیت و اقتدار ملی است.
وی در تذکری به وزیر امورخارجه افزود: در خصوص بروزرسانی و افزایش تحریم های اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران همزمان با سفر وزیر امور خارجه در شان ملت ایران نبود و باید این وزارتخانه این موضوع را با قدرت با طرف اروپایی مطرح کند.
وی ادامه داد: نشست منافقین در پاریس نشان دهنده رویکرد غیرصادقانه کشورهای غربی است و عکس العمل جدی در این زمینه باید داده شود.
نماینده مردم کاشان در مجلس گفت: همچنین اجرای شتابان طرح گاپ در ترکیه و سدسازی های غیرکارشناسی بر روی رودخانه دجله و فرات نیاز به تحرک دیپلماسی بیشتری دارد چرا که این رویه موجبات خشکسالی و گرد و غبار در ایران به خصوص در جنوب کشور را به دنبال دارد.
ساداتی نژاد همچنین در تذکری به وزیر نفت در خصوص قرارداد با شرکت توتال افزود: با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر عدم رعایت کامل نظر رهبر معظم انقلاب در این قرداد در این زمینه باید شفاف سازی صورت بگیرد.
حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس نیز در تذکری شفاهی در خصوص حادثه تروریستی ریجاب گفت: یکسال از این حادثه گذشته است اما هنوز مظلومیت شهیدان این حادثه ادامه دارد و در بنیاد شهید و امورایثارگران هنوز احراز شهادت شهیدان این حادثه انجام نشده است، اگر این اقدام انجام نشود تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را ارایه می کنم.
مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس نیز در تذکری شفاهی به وزیر نیرو گفت: وضعیت حاد قطعی آب و برق ناشی از شدت گرمای هوا در خوزستان بسیار ناراحت کننده و دردآور است به گونه ای که در حال حاضر شدت گرمای هوا در برخی مناطق به 55 و 60 درجه رسیده است.مردم خوزستان توان و تحمل درد و رنج ناشی از قطعی برق را ندارند.

**تذکرهای کتبی نمایندگان
در جلسه علنی امرز مجلس تذکرهای کتبی نمایندگان نیز قرائت شد.
براین اساس، روح الله حضرت پور نماینده مردم ارومیه در تذکری کتبی به وزیر امورخارجه نسبت به عدم موضوع گیری رسمی و به موقع در خصوص جنایات دولت ارمنستان و کشتار مردم مسلمان قره باغ تذکر داد.
نادرقاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در مجلس نیز در تذکری کتبی به وزیر دادگستری در خصوص علت عدم اعلام اسامی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سازمان ثبت اسناد در سال 1394 تذکر دادند.
این دو نماینده همچنین در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر امور اقتصادی و دارایی بر جلوگیری از نوسانات بازار ارز برای حمایت از تولید داخلی تاکید کردند.
علی محمد شاعری نماینده بهشهر در مجلس نیز در تذکری به رییس جمهوری خواستار جلوگیری از واردات برنج در فصل برداشت شد.
همچنین سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در تذکری به رییس جمهوری بر ضرورت ابلاغ برنامه ششم توسعه قبل از تحلیف تاکید کرد.
سیام*9254**1336خبرنگار: سجاد خسروانیان**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس با اشاره به مشکلات استان در زمینه سرانه فضای آموزشی و کمبود معلم گفت: باید در رابطه با کمبود معلم و اعطای امکانات و تسهیلات به معلمان کار اساسی صورت گیرد و این مسائل نیز باید یک بار برای همیشه حل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، احمد مرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در آیین زنگ معلم سپاس ضمن تقدیر از زحمات معلمان، خاطراتی از زندگی و منش شهید حسین الله پرست که دبستان دخترانه شاهد بندرعباس مزین به نام وی بود پرداخت و گفت: شهیدالله پرست با سن و سال بسیار کمی که داشت اما فرماندهی شجاع بود و فرماندهی گردانی از لشکر 41 ثارالله به فرماندهی سردارشهید سلیمانی را این جوان هرمزگانی برعهده داشت و دانش آموزان مدرسه ای که به نام این شهید عزیز مزین است راهروان راه پاکش هستند.

وی افزود: معلمان شغل شریفی دارند و به عشق تعلیم و تربیت دانش آموزان شبانه روز تلاش می کنند بنابراین تمام ارکان باید قدردان تلاش و زحمت معلمان باشند. 

مرادی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی به ویژه استاندار توجه خاصی به حوزه آموزش دارند گفت: استاندار با اقدامات بسیار خوب در حوزه آموزشی سبب ارتقای زیرساخت‌ها شده و باید از فرصت حضور وی برای بهبود شرایط آموزشی استان بهره برد. 

وی با اشاره به جایگاه واقعی معلمان تصریح کرد: ما نباید معلم را صرفا برای انتخابات بخواهیم، حریت و شجاعت و دلسوزی معلمان را نباید صرفا برای مسئله انتخابات بخواهیم، ارزش معلم بالاست و اگر نماینده ای برای مجلس انتخاب کرد باید بداند آن شخص نماینده واقعی او در مجلس خواهد بود. 

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: ما در طول زندگی و مسئولیت خود قدر و ارزش معلم را بدانیم، معلمان ما نباید سرگرم مشغله های مختلف شوند تا مسئله آموزش کم رنگ شود بر همین اساس تاکید دارم آموزش و پرورش استان نیازمند یک برنامه مدون برای تحول است. 

وی با اشاره به توسعه فضاهای آموزشی افزود: باید تلاش کرد مشکلات استان در این زمینه یکبار برای همیشه مرتفع شود، باید در رابطه با کمبود معلم و اعطای امکانات و تسهیلات به معلمان کار اساسی صورت گیرد و این مسائل نیز باید برای همیشه حل شود. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • تصمیم‌گیری برای مردم؛ فیلم یک جلسه دولتی با حضور وزیر را ببینید
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود