Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- فراخوان دريافت طرح آثار حجمي و مجسمه شهري منتشر شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، علاقه مندان براي شرکت در اين فراخوان مي توانند 20 تير تا 30 آبان ماه ضمن مراجعه به دبيرخانه تصوير طرح پيشنهادي و ماکت حجمي خود را ارائه کنند.
گفتني است در کنار ارائه ماکت اثر حجمي هنرمند بايد به ارائه توضيح و توجيه طرح پيشنهاد شده، ارائه مختصات و مشخصات اثر ( جنس اثر، ابعاد اثر، تکنيک ساخت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...)، ذکر مکان پيشنهادي نصب و ارائه فايل جانمايي مجازي دقيق با رعايت اشل واقعي اثر( طرحها صرفا براساس مکان پيشنهادي بررسي ميشوند)، ارائه قيمت پيشنهادي و برآورد هزينه دقيق و رزومه مستند از هنرمند بپردازند.
لازم به ذکر است سازمان زيباسازي شهر تهران بنا به مأموريت و اهداف خود در زمينه زيباسازي، ايجاد هويت بصري، خاطره جمعي و توسعه پايدار شهري با بهره گيري از هنر مجسمه‌سازي براي جذب ايده ها و طرح هاي خلاقانه هنرمندان، در سال جاري فرصتي را براي اين موضوع اختصاص داده است.
همچنين هنرمندان در ارائه طرح ها به موقعيت و مختصات مکان، سوابق تاريخي موثر بر مکان، نامگذاري مکان، مجاورت يا نزديکي با اماکن مهم شهري، قرارگيري در محورها و شريانهاي مهم شهري و توجه به ويژگيهاي مخاطبان در هر مکان، توجه داشته باشند.
در عين حال هنرمندان مي بايست صرفا بر اساس مکان نصب و جانمايي مناسب براي نصب اثر، طرح هاي خود را ارائه نمايند. بديهي است مديريت آثار حجمي از پذيرش طرح هاي بدون جانمايي دقيق شهري معذور است. پيشنهاد مکان نصب اثر شامل تمامي فضاهاي عمومي شهر تهران از قبيل معابر، پياده روها، پياده راه ها، تقاطع ها، ميادين( غير اصلي) و جداره ها است و بر رعايت مقوله مکان ويژگي در طراحي آثار تأکيد مي شود.
گفتني است اصالت طرح و پرهيز از هرگونه کپي برداري از آثار هنرمندان ايراني و خارجي از شرايط تاييد طرح بوده و مد نظر داوران قرار ميگيرد و مسئوليت هرگونه تخلف در اين زمينه به عهده پيشنهاد دهنده است.
لازم به ذکر است طراحي نمادهاي ميادين اصلي و مهم شهري از طريق اعلام فراخوان اختصاصي اقدام خواهد شد و مشمول اين طرح نبوده و در عين حال سرديس ها و مجسمه هاي شهدا و مفاخر فرهنگي نيز مشمول اين طرح نمي شود.
تاييد نهايي طرح ها صرفاً از طريق بررسي ماکت اجرايي صورت ميگيرد و دبيرخانه از پذيرش آثاري که پيشتر در فراخوان‌هاي سازمان زيباسازي پذيرفته نشده اند، معذور است. دارا بودن سوابق حرفه اي و هنري مرتبط و معتبر و ارائه رزومه مستند توسط شرکت کنندگان الزامي است.
گفتني است خريد آثار منتخب، پس از طي فرآيند کارشناسي اجرايي، قيمت گذاري و توافق نهايي با هنرمند و تأمين اعتبارات مورد نياز و براساس اولويت موضوع يا مکان نصب اثر صورت مي گيرد. فرآيند خريد آثار تأييد شده نهايي، با توجه به اولويت موضوعي يا مکاني پس از تخصيص اعتبارات و تامين بودجه مورد نياز انجام مي شود و در عين حال زمان ثبت نام و ارائه طرح تأثيري در زمان خريد اثر نداشته و خريد اثر صرفا پس از طي تمامي مراحل مورد نياز و بر اساس نياز شهر و اولويت هاي مربوطه صورت مي گيرد.
ماکت ارسالي مي بايست از مصالح ماندگار و مقاوم باشد، در غير اين صورت سازمان هيچ مسئوليتي در قبال سلامت ماکت نخواهد داشت و انجام ثبت نام و پذيرش طرح صرفا با رعايت تمام موارد يادشده و زمان تعيين شده در ساعات اداري صورت مي پذيرد.
علاقه مندان براي شرکت در اين فراخوان مي توانند ماکت آثار خود را از 20 تيرماه تا 30 آبان به نشاني دبيرخانه واقع در پاسداران- ميدان هروي- خيابان وفامنش- کوچه جمالي شرقي- پلاک 12- عمارت عين الدوله ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد

اردوان محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای یکی از جشنواره‌های خلاق فیلم‌سازی است که هر سال از سوی حوزه هنری کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: فیلم ۱۰۰ هویت کامل یک فیلم مستقل را دارد و گروهی حرفه‌ای با طرح و ایده ابتدایی و موجز شروع به ساخت آن می‌کنند و این شکل از فیلم‌سازی در جهان امروز و فضایی مجازی با استقبال خوب مخاطبان نیز روبه رو است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری درباره فراخوان منتشر شده حمایت از آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای ادامه داد: حوزه هنری کشور به عنوان پیشگام در فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای و به منظور حمایت از ایده‌های فیلم‌سازان استان در این شیوه فیلم‌سازی فراخوان حمایت از آثار ۱۰۰ داستانی را برای فیلم‌سازان استان منتشر کرده است.

به گفته محمودیان خانواده ایرانی (بحران جمعیت_ فرزندآوری)، مادری مهم‌ترین شغل (نقش زن در خانواده و اجتماع)، نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان، تفاوت جهان اعضای خانواده آسیب خانواده جزیره‌ایی، بحران نظام ارزشی نوجوانان و جوانان نسل جدید، زندگی در عصر دیجیتال از جمله موضوعاتی پیشنهادی برای تولید آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری می‌توانند فیلمنامه‌های خود را تا تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ به واحد هنرهای تصویری حوزه هنری ارسال نمایند.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فراخوان می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۹۵۱۵۳۲۰ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 6094034

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • فرم و شکل در مجسمه‌های شهری
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • فراخوان ثبت نام جشن ازدواج نخبگان منتشر شد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران