Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@17:31:30 GMT

شرايط جديد فروش اقساطي براي زوجين

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۶۲۹۰۵

خبرگزاري آريا-بانک مسکن شرايط انتقال تسهيلات ساخت بدون سپرده از محل اوراق ساخت مسکن به خريداران واحدهاي تکميل شده (فروش اقساطي) را تسهيل و شرايط ويژه‌اي نيز براي زوجين تعريف کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا ، بر اساس ضوابط جديد وضع شده توسط بانک مسکن، امکان تقسيط تسهيلات ساخت پرداخت شده به سازندگان در قالب قرارداد «مشارکت مدني» به خريداران واحدهايي که با اين تسهيلات (بدون سپرده و از محل اوراق) ساخته شده‌اند، تسهيل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سقف تسهيلات قابل انتقال به خريدار در حالت انفرادي براي تهران 60 ميليون تومان، براي مراکز استان‌ها و شهرهاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت 50 ميليون تومان و براي ساير مناطق شهري و خارج از محدوده خدمات شهري نيز 40 ميليون تومان است.
اگر چه سقف تسهيلات قابل انتقال به خريدار در قالب فروش اقساطي واحدهايي که به صورت مشارکت مدني ساخته شده، نسبت به سال قبل تغييري نکرده است، اما از ابتداي تابستان امسال مقرر شده خريداران در تهران تنها به ازاي 20 ميليون تومان از کل تسهيلات 60 ميليون توماني و در مراکز استان و شهرهاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت نيز تنها به ازاي 10 ميليون تومان از تسهيلات بايد اوراق حق‌ تقدم تسهيلات مسکن خريداري کنند. به اين ترتيب الباقي تسهيلات مذکور بدون هيچ قيد و شرط و بدون نياز به خريد اوراق به متقاضيان خريد واحدهاي مسکوني ساخته شده با تسهيلات بدون سپرده بانک مسکن، قابل انتقال است.
اين در حالي است که تا پيش از اين ابلاغيه، خريداران بايد به ازاي کل تسهيلات منتقل شده از سازنده به آنها، اوراق مسکن خريداري مي‌کردند و در نتيجه هزينه بيشتري بابت برخورداري از شرايط فروش اقساطي واحد مسکوني مي‌پرداختند. مدت تقسط اين تسهيلات بدون سپرده نيز طبق ضوابط موجود هشت سال است.
بانک مسکن با تکيه بر مقررات موجود از ابتداي تابستان امسال قابليت جديدي هم براي زوجين جوان ايجاد کرده که به واسطه آن امکان انتقال تسهيلات مشارکت مدني به زوجين خريدار واحدهاي ساخته شده به اين ترتيب نيز فراهم شده است. پيش از اين انتقال تسهيلات تنها در حالت انفرادي ممکن بود اما از ابتداي تابستان امسال مي‌توان تسهيلات را با سقف‌هاي بالاتري نسبت به حالت انفرادي، به زوجين انتقال داد و همان گونه که امکان استفاده از تسهيلات اوراق و تسهيلات صندوق يکم براي زوجين روي يک خانه فراهم است، امکان انتقال تسهيلات ساخت به زوجين در قالب قرارداد فروش اقساطي نيز فراهم شده است.
سقف تسهيلات زوجين از اين محل نيز مشابه تسهيلات از محل اوراق مسکن تعيين شده و در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت و در نيز ساير مناطق شهري، 100، 80 و 60 ميليون تومان است. بنابراين در تهران در صورتي که مانده اقساط تسهيلات ساخت يک واحد مسکوني 100 ميليون تومان باشد، امکان تقسيط آن به صورت دو فقره تسهيلات 50 ميليون توماني براي زوجين متقاضي خريد آن واحد فراهم است.نرخ سود اين مدل فروش اقساطي براي زوجين 18 درصد و مدت باز پرداخت آن پنج سال تعيين شده است. اگر چه مدت باز پرداخت آن در مقايسه با تسهيلات بدون سپرده از محل اوراق هفت سال کمتر و سود آن 0/5 درصد بيشتر است، اما با توجه به اينکه هيچ هزينه‌اي بابت خريد اوراق نمي‌پردازند و يا شرايطي نظير رسوب بخشي از تسهيلات به صورت سپرده براي آن در نظر گرفته نشده است، زوجين جواني که از عهده پرداخت اقساط اين تسهيلات بر مي‌آيند، عملا مي‌توانند با هزينه کمتري از تسهيلات 100 ميليون توماني استفاده کنند.
هزينه خريد اوراق براي تسهيلات از محل اوراق 100 ميليون توماني در حالت عادي حدود 15 ميليون تومان است که در مدل فروش اقساطي، اين هزينه به کلي حذف شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس

 رییس صندوق امداد ولایت فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس گفت: صندوق امداد ولایت پارسال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شانزده هزار خانواده نیازمند استان پرداخت کرد.
صالحی با بیان این که تسهیلات در زمینه‌های ازدواج، کمک هزینه خرید مسکن، کمک هزینه اجاره مسکن، درمان و جهیزیه پرداخت شده است افزود: قرار است امسال با همیاری خیران، میزان تسهیلات افزایش یابد.
وی ادامه داد: صندوق امداد ولایت در قالب بانکداری اسلامی فعالیت می‌کند و تسهیلات پرداخت شده بدون سود و با بازپرداخت ۶۰ ماهه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • انتقال نادر: فروش پزشک فرانکفورت با ۲۰۰ هزار یورو!
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • متقاضیان مسکن ملی بخوانند؛ آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • اعلام آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد+ جزییات
  • آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات
  • کل منچستریونایتد برای فروش غیر از سه بازیکن!
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند