Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@13:16:26 GMT

روبات ها حرکات انسان را درک می کنند

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۶۳۰۰۴

روبات ها حرکات انسان را درک می کنند

به گزارش ایسکانیوز، یک برنامه رایانه ای جدید به روبات ها امکان می دهد انسان ها را بهتر درک کنند. این برنامه مسیر را برای ساخت ماشین هایی با ادارک بالا (از خودروهای خودران گرفته تا دستگاه های نظارتی) فراهم می کند.

این تکینک جدید به رایانه اجازه می دهد حالات و حرکات افراد مختلف را درک کند و حتی هنگامیکه فرد انگشت خود را حرکت می دهد، آن را ردیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انسان ها به طور طبیعی با استفاده از زبان بدن با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، اما رایانه های کم و بیش نسبت به این گونه تقابل ها واکنشی نشان نمی دهند. به هرحال برنامه جدید با ردیابی دوبعدی فرم و حرکت بدن انسان می تواند قابلیت روبات ها در محیط های اجتماعی را تا حد زیادی ارتقا دهد.

محققان موسسه روباتیک دانشگاه کارنگی ملون این برنامه را با استفاده از استودیو Panoptic ساخته اند. این استودیو که در حقیقت گنبدی دو طبقه و مجهز به ۵۰۰ دوربین ویدئویی است از هر فعالیتی از نماهای مختلف فیلمبرداری می کند.

تصاویر این سیستم نشان می دهد فعالیت های انسان با استفاده از مدل ۲ بعدی چطور به نظر می رسند.

به هرحال با استفاده از تصاویر دوربین می توان به طور واقعی حتی کوچکترین فعالیت های انسان را ردیابی کرد. همچنین این برنامه حتی می تواند همزمان فعالیت های چند نفر را رصد کند.

محققان در همین راستا مخزنی از فعالیت قسمت های مختلف بدن انسان فراهم کرده اند.

از این روش می توان به تدریج در حوزه های مختلفی استفاده کرد، مانند کمک به ارتقای توانای خودروهای خودران برای پیش بینی حرکت عابران. همچنین در تحلیل های ورزشی و تشخیص های رفتاری نیز کاربر دارد.

200/202

منبع: مهر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت هوشمند Black Shark GS3 عرضه شد

ساعت هوشمند Black Shark GS3 از یک تراشه GNSS استفاده می‌کند که از سیستم‌های ماهواره‌ای، GLONASS، Beidou، GALILEOGPS و QZSS برای ردیابی دقیق مکان‌ها پشتیبانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت Black Shark یک ساعت هوشمند جدید به نام GS3 وارد بازار چین کرده است که دارای نمایشگر ۱.۴۳ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و میزان روشنایی ۶۰۰ نیت است و از بیش از صد حالت ورزشی به همراه حسگرهای اندازه‌گیری ضربان قلب و اکسیژن خون پشتیبانی می‌کند؛ همچنین، چرخه خواب کاربران را نیز ردیابی می‌کند.

ساعت هوشمند Black Shark GS3 از یک تراشه GNSS استفاده می‌کند که از سیستم‌های ماهواره‌ای، GLONASS، Beidou، GALILEOGPS و QZSS برای ردیابی دقیق مکان‌ها پشتیبانی می‌کند؛ علاوه بر این، ساعت هوشمند یادشده گواهی IP69K را دریافت کرده است، بنابراین در برابر آب و گردوغبار مقاوم است و برای فعالیت‌هایی مانند شنا و دیگر ورزش‌های آبی مناسب است.

گجت پوشیدنی یادشده دستیار هوش مصنوعی Baido Wenxin Yiyuan را برای درخواست‌های صوتی و بازیابی اطلاعات ارائه می‌دهد؛ همچنین، به لطف تراشه کم مصرف آن عمر باتری قابل‌توجه ۲۱ روزه را ارائه می‌دهد، بنابراین نیاز به شارژ مکرر را کاهش می‌دهد و آن را برای سفرهای طولانی مدت یا استفاده روزمره ایده‌آل می‌کند.

در حال حاضر، ساعت هوشمند Black Shark GS3 به صورت پیش خرید با قیمت تقریباً ۷۰ دلار در دسترس است؛ پیش از این برند Black Shark ساعت هوشمند GT3 را با نمایشگر ۱.۹۶ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و قابلیت تماس بلوتوثی با قیمت ۳۴ دلار عرضه کرد.

کد خبر 750597

دیگر خبرها

  • حرکات نمایشی و تحقیرآمیز که داور را عصبانی کرد! / فیلم
  • وقتی روبات دروازه بان توپ ستارگان فوتبال را مهار می کند ولی از پوتین گل می خورد / فان
  • اندیشکده مواسات در البرز افتتاح می شود
  • حرکات عجیب بایدن مقابل خبرنگاران سوژه رسانه‌ها شد
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • پوست الکترونیک کشسانی که حس لامسه به روبات‌ها می‌دهد
  • ساعت هوشمند Black Shark GS3 عرضه شد
  • روایت مدیر تیم سپاهان از بانوان هوادار پرسپولیس؛ پرتاب سنگ و آب جوش، فحاشی و حرکات بسیار ناشایست
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند