Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام-بیمارستان ۳۶ تختخوابی تامین اجتماعی شهر ایلام در حالی که دو ماه از افتتاح آن می گذرد، دارای نواقص زیادی از جمله نبود پزشک متخصص است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیمارستان تامین اجتماعی «شهدای زاگرس» ایلام یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری به‌صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد، اما با گذشت دو ماه از افتتاح این طرح دارای نواقص متعددی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که در استان ایلام بیش از ۲۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، در استان ایلام کمبودهای بخش درمان باعث مشکلاتی برای بیمه شدگان شده است.

هم اکنون نیز مردم از وضعیت خدمات رسانی بیمارستان تازه افتتاح شده شهر ایلام نیز رضایت ندارند چراکه به دلیل نواقص زیاد نمی تواند خدمات را به کامل به مردم ارائه دهد، یکی از مهمترین این مشکلات نبود پزشک متخصص است که باعث شده این بیمارستان در حد یک کلینک برای مردم باشد.

با توجه به اینکه قشرهای کارگری تحت پوشش تامین اجتماعی در استان ایلام هم زیاد است، وجود یک بیمارستان مجهز همراه با پزشک متخصص کاملا ضروری است.

۱۲ هزار کارگر ایلامی تحت پوشش تامین اجتماعی

سهیلا ملکشاهی مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام امروز در نشست خبری خود گفت: ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر از کارگران در این استان زیر پوشش خدمات بیمه ای هستند.

وی اظهار داشت: فرآیند بیمه ۵۰۰ نفر دیگر نیز برای پرداخت حق بیمه در حال اجراست و ۵۰۰ مجوز نیز برای افرادی که دارای مهارت فنی و در کار ساخت و ساز اشتغال دارند و از آنجا که رابطه خاصی با کارفرما ندارند دولت ۲۰ درصد حق بیمه آنها را پرداخت می کند.

وی از بخشودگی جرائم در استان به میزان ۲۰ میلیارد ریال خبر داد و افزود: اجرای این بخشودگی در راستای حمایت از اقتصاد ملی و در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی برای ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات انجام شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلامتاکید کرد: ماهیانه ۱۴ میلیارد تومان به ۲۵۰ هزار نفر افراد تحت پوشش این سازمان در استان ایلام هزینه تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت پرداخت می شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۹۱ نفر در این سازمان در استان ایلام گفت: تلاش در راستای بهبود وضعیت افراد تحت پوشش مهم ترین اولویت این سازمان است.

ملکشاهی پرداخت کمک هزینه عائله مندی، اولاد، عیدی، بن به مستمری بگیران از کار افتاده، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری، بیمه نقدی و غیر نقدی مستمری بگیران، فوتی و بازنشسته، بارداری، بیکاری را از جمله خدمات این سازمان عنوان کرد.

وی به بیمه شدگان خاص اشاره کرد و افزود: این بیمه شدگان شامل کارگران ساختمانی هستند که ۲۰ درصد بیمه مربوط به حق کارفرما بصورت کمک دولت پرداخت می شود و تنها هفت درصد آن را کارگران پرداخت می کنند.

مشکل اصلی بیمارستان شهدای زاگرس ایلام تأمین پزشک متخصص است

کریم لاله ماژین مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ایلام نیز امروز در حاشیه نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با بیان اینکه مراکز بیمارستان و درمانی تأمین اجتماعی در سراسر کشور با مشکل تأمین و استقرار پزشک متخصص روبرو هستند، اظهارداشت: برای رفع این مشکل در بیمارستان شهدای زاگرس ایلام رایزنی بسیاری صورت گرفته و امیدواریم که این مشکل در اسرع وقت حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه با استقرار پزشکان متخصص در این بیمارستان، بیمه شدگان تأمین اجتماعی در استان ایلام می توانند از خدمات ارائه شده این سازمان نهایت استفاده را ببرند، افزود: مجموعه تأمین اجتماعی و مدیریت درمان این سازمان آمادگی دارد تا پزشکان متخصص را به صورت تمام وقت و یا پاره وقت برای خدمت در بیمارستان تأمین اجتماعی و دیگر مراکز درمانی وابسته به این سازمان استخدام کند.

بیمارستان شهدای زاگرس تأمین اجتماعی ایلام در زمینی به مساحت شش هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه احداث‌شده و دارای بخش‌های جراحی، داخلی، اتاق‌های عمل، اورژانس، رادیولوژی، درمانگاه، آی سی یو، آزمایشگاه و ۲ اتاق عمل زنان و زایمان است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: کارگران و خانواده‌های آن‌ها چشم به راه اقدامات شهرداری سنندج هستند و مشکل بیمه آن‌ها با وعده حل نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سالار علی ویسی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در جلسه بررسی مشکلات بیمه کارکنان و کارگران شهرداری که با حضور دستگاه‌های مسئول برگزار شد، اظهار کرد: کارگران شهرداری چشم به راه اقدامات مدیران شهرداری در خصوص ارائه راهکاری برای حل مشکلات قطعی بیمه و عقب ماندگی حق اولیه خود هستند.

وی افزود: در این راستا سه سال است که با سو مدیریت صورت گرفته در این حوزه بدهی ۲۳ میلیاردی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی به بیش از ۱۶۰ میلیارد افزایش یافته و تاکنون اقدام مؤثری جهت توقف افزایش و پرداخت بدهی صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: اولین مشکل عدم اطلاع شهرداری از میزان دقیق بدهی و اختلاف محاسباتی بوده که با هم‌افزایی و بررسی‌های مجدد می‌توان اختلاف نظرها را با سازمان تأمین اجتماعی حل و فصل کرد.

علی ویسی تصریح کرد: بارها جلساتی با حضور اعضای شورای شهر در ساختمان شورا و دفتر مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی برگزار و راهکارهایی مصوب و ارائه شده که بی‌نتیجه مانده است که از مدیران شهرداری خواستاریم برای آخرین بار کمیته‌ای با حضور کارشناسان شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی تشکیل داده و طی یک ماه آینده نتیجه بررسی نهایی را برای اقدامات بعدی اعلام کنند.

کد خبر 747187

دیگر خبرها

  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب‌العلاج در استان یزد
  • سن بازنشستگی به ۴۰ رسید + شرایط
  • مدیر عامل تأمین‌ اجتماعی : اعلام « دستمزد» غیرواقعی است/ اولویت تامین اجتماعی برای کسر حق بیمه بر اساس دستمزد واقعی
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان
  • ثبت بیش از ۲ میلیون خدمت سرپایی درمان تأمین اجتماعی در زنجان
  • خدمات رایگان برای افراد بالای ۶۵ سال در یزد