Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان شمالی گفت: متاسفانه استعمال تفننی مواد مخدر از سوی خانواده‌ها در این استان یکی از دلایل اصلی گرایش فرزندانشان به سوی مواد مخدر است.

به گزارش ایسنا، محمد رضا صالحی در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه برخی از خانواده‌ها استعمال مواد مخدر را در ابتدا به عنوان کاری تفننی تلقی می کنند و این امر عاملی می‌شود که فرزندان آنها در دام اعتیاد گرفتار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان شیوع مواد مخدر در این استان حدود سه درصد است و به طور کلی خراسان شمالی از لحاظ شیوع مواد مخدر در سطح کمتری قرار دارد.

به گفته صالحی، سن اعتیاد در این استان 30 سال است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد امسال برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد اجتماعی کردن مبارزه با آن است، اظهار کرد: طی برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بر این است که این استان طی برنامه ششم توسعه کاهش 25 درصدی اعتیاد را داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: تشدید مبارزه با معتادان کارمند دولت یکی از برنامه هایی است که برای رسیدن به این هدف انجام خواهد شد که در این راستا یک برنامه 100 روزه اعلام می‌شود و کارمندان معتاد دولت مهلت دارند تا آخر تیر ماه به مراکز درمانی برای درمان مراجعه کنند در غیر این صورت بعد از مهلت زمانی گذاشته شده، اشد مجازات در انتظار آنهاست.

وی بیان کرد: شناسایی مناطق آلوده، شناسایی و توقیف اموال قاچاقچیان و کاهش نرخ شیوع اعتیاد از دیگر اقداماتی است که در این راستا انجام می شود.

صالحی به اعتبارات اختصاص یافته در سال گذشته به شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: سال گذشته 824 میلیون تومان اعتبار به این شورا اختصاص یافت که قسمتی از آن برای انجام فعالیت‌های مختلف استفاده شد و بخشی نیز به علت نبود دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به صورت مقطعی برگشت خورد.

وی با تاکید بر اینکه نهاد خانواده در پیشگیری از بروز اعتیاد در جامعه نقش بسیار مهمی دارد، افزود: ضعف در کنترل فرزندان و آموزش های ناصحیح از جمله مشکلاتی است که در خانواده ها با آن مواجه هستیم.

محمد تقی ایرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز در ادامه این جلسه گفت: متاسفانه آنقدر خود را گرفتار کردهایم که در حال حاضر در جمع خانواده کمتر با یکدیگر صحبت می‌کنیم و این یکی از معضلاتی است که سبب بروز آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته خانواده‌ها اوقات فراغت را به عنوان زمانی برای تفریح و نشاط فرزندان خود قلمداد می کردند، افزود: اما در حال حاضر با پایان سال تحصیلی خانواده ها فرزندان خود را از صبح تا عصر به کلاس‌های مختلف آموزشی می فرستند و زمانی را برای گذراندن و صحبت کردن با فرزندان خود اختصاص نمی دهند.

ایرانی ادامه داد: والدین باید با فرزندان خود صحبت کنند، شنوای خواسته های آن ها باشند و باید بدانند که فرزندان آنهادر جامعه با چه کسانی در ارتباط هستند و اگر به اینهشدارهاتوجه نشود ممکن است در آینده خانواده‌ای معتاد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ایجاد سمن ها و سازمان های مردم نهاد رشدخوبی داشته است که حضور آنها می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: در سال 94، چهل و نهسمن در این استان وجود داشت که این تعداد در سال گذشته به 53 سمن رسید و آنها در حوزه اعتیاد فعالیت می کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز نیازمند آن هستیم که دانشگاه به صورت علمی در موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... حضور پیدا کند.

سردار علیرضا مظاهری فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی نیز در این جلسه بیان کرد: طی سال گذشته یک تن و 648 کیلو و 200 گرم مواد مخدر در این استان کشف شد.

وی گفت: در این راستا 75 دستگاه خودرو متوقف و 67 دستگاه تلفن همراه نیز کشف و ضبط شد.

مظاهری افزود: طی این مدت 138 قاچاقچی، هزار و 340 نفر توزیع کننده، 43 حمل کننده، 28 نفر نگهدارنده مواد مخدر و یک هزار و 80 نفر معتاد دستگیر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف وضبط  163 کيلوگرم ترياک و دستگيری دو باندمواد مخدر در در 48 ساعت گذشته خبر داد .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
دریافت فیلم

دیگر خبرها

  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی