Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@19:57:34 GMT

صدور یک روزه اسناد تک برگ در مارندران

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۶۳۶۷۳

صدور یک روزه اسناد تک برگ در مارندران

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازساری، محمد حسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه تعداد ۴۱ هزار و ۸۳۱ فقره سند مالکیت کاداستری در استان صادر و تحویل متقاضیان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۲ درصد رشد داشت.


وی افزود: با حذف خدمات پستی از ادارات ثبت اسناد و املاک اسناد مالکیت تک برگ به تک برگی یک روزه صادر و تحویل متقاضیان می‌شود و این در حالیست که در گذشته یک ماه این فرآیند طول می کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهادر جلوگیری از جعل سند، سرعت بخشی در ارائه خدمات به صورت الکترونیک و جلوگیری از تداخل و تعارض و ثبت سند معارض نمونه‌ای از مزایای اسناد تک برگی اعلام کرد.


مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک نقش موثری در تنظیم روابط حقوقی، مالی، بهداشت حقوقی، کاهش دعاوی و مراجعان به محاکم قضایی دارد و بدون توجه به سازمان ثبت اسناد و املاک نمی‌توان به چنین موفقیتی دست یافت.


وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان یکی از بازو‌های مهم قوه قضاییه بوده و هدف اصلی آن تثبیت مالکیت مردم و جلوگیری از ازدحام پرونده‌های قضایی در محاکم است و اعتبار بخشی به معاملات رسمی، تنظیم روابط و مناسبات اقتصادی و اجتماعی، استقرار و تقویت عدالت و امنیت اقتصادی و اجتماعی، اجرای اسناد رسمی برای استیفای حقوق اشخاص و مطالبات دولت، ثبت اختراعات و اکتشافات، مؤسسات و شرکت‌های تجاری و مالکیت صنعتی که خود علاوه بر اعتبار و رسمیت دادن به شرکت‌ها ازمهم‌ترین وظایف است.


مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران با بیان اینکه به امور مربوطه به دفاتر اسناد رسمی شامل تنظیم همه‌ی عقود، قراردادها، اقرارنامه ها، رضایت نامه ها، تعهدنامه ها، نقل و انتقال املاک اعم از منقول و غیرمنقول و تنظیم اسناد رسمی مانندقطعی، رهنی، شرطی و ... و امور مربوط به دفاتر ازدواج و طلاق گفت:: توسعه فرهنگ ثبت رسمی در جامعه موجب امنیت اقتصادی در کشور خواهد شد.


بهادر افزود: در ۲ ماهه ابتدائی امسال مازندران در تعداد آراء صادره هیأت در سامانه ثبت الکترونیک قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی رتبه نخست، اسناد مالکیت صادره، تعدادخلاصه معاملات الکترونیک ثبت شده، میزان وصول مطالبات بانک‌ها و در تعداد استعلام الکترونیک پاسخ داده شده رتبه چهارم کشور را کسب کرد.


انتهای پیام/ع

صدور اسناد تک برگی در یک روز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۳۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور قرار دستور موقت برای مربی تیم فوتسال

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، حسب گزارش مقام رسمی در خصوص تخلف علی زراعتکار، مربی تیم فوتسال فرداد بازرگانی کاشمر در دیدار مقابل اکسین البرز، کمیته انضباطی اعلام کرد؛ از آنجاییکه تخلف حادث شده با توجه به نوع آن که عبارت از بدرفتاری با مقام رسمی مسابقه در خور صدور قرار دستور موقت است، بر همین اساس به استناد ماده ۱۰۰ مقررات انضباطی و تا صدور رای مقتضی، نامبرده از همراهی تیم خود در مسابقات محروم است.   زراعتکار باید دفاعیات کتبی خود را ظرف مهلت ۴۸ ساعت به کمیته انضباطی ارسال کند.   رای صادره ظرف مهلت دو روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف است.

دیگر خبرها

  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی تبدیل می‌شود
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • ممنوعیت نقل و انتقال و معاملات طرح نهضت ملی مسکن در صدرا
  • صدور قرار دستور موقت برای مربی تیم فوتسال
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • حل مشکل ۵۰ ساله مردم جزیره قشم در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود