Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مرگ بر اثر استعمال مواد مخدر در این استان افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، محمد ابراهیم گلمکانی در جمع خبرنگاران گفت: طی سال 94 بر اثر استعمال مواد مخدر 15 نفر جان خود را از دست دادند که این تعداد در سال گذشته به 36 نفر رسید.

به گفته وی، از این تعداد پنج نفر زن و 31 نفر مرد بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلمکانی با اشاره به اینکه 130 مرکز ماده 15 (MMT)، ماده 16 و اقامتی در این استان فعال است، افزود: 118 مرکزماده 15 هستند.

وی ادامه داد: این مراکز 31 هزار و 711 بیمار را تحت پوشش قرار داده است که از این تعداد چهار هزار و 283 نفر زن و 27 هزار و 428 نفر مرد هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مرکز ماده 16 معتادان متجاهر را نگهداری می کنند، اظهار کرد: طی سال گذشته 493 نفر در این مراکز پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه طرح استفاده معتادان از بیمه اجرایی شد، توضیح داد: در حال حاضر افرادی که در مراکز ماده 15 دولتی پذیرش می شوند از خدمات بیمه می توانند استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حوزه اعتیاد، پیشگیری اثرگذارتر از درمان است، گفت: 12 مرکز جامع سلامت در شهرهای مختلف این استان راهاندازی شده است که در همه آنها روانشناسانیمستقر شده اند و در این مراکز غربالگری در سه حوزه مصرف سیگار، مواد مخدر و الکل انجام می شود.

وی از خانواده ها تقاضا کرد که به این مراکز مراجعه و اطلاعات را در اختیار آنهاقرار دهند، تصریح کرد: با تلاش های انجام شده طی سال گذشته 205 معتاد شناسایی و تمامی آن ها تحت مشاوره و آموزش های لازم در حوزه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • خروج معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • خروج شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده 141 قانون تجارت
  • خروج ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!