Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،علیرضا رزم حسینی ظهر یکشنبه در نشست کارشناسی و بررسی تجمیع روستایی طرح امید و آبادانی روستاهای استان کرمان که با حضور فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی در روستاها اشاره کرد و افزود: خدمات زیادی در روستاهای استان کرمان توسط دولت های مختلف و نظام جمهوری اسلامی بعد از انقلاب اسلامی انجام داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: در سال های اخیر به دلیل خشکسالی های پی در پی، اقتصاد روستاها دچار آسیب جدی شده که منجر به مهاجرت روستاییان به شهرها گشته، که نتیجه آن افزایش حاشیه نشینی در اطراف شهرها شده است.
استاندارکرمان با اشاره به ارائه خدمات در حوزه زیرساخت ها در روستاها، تصریح کرد: دولت ها نتوانسته اند در حوزه اقتصادی اقداماتی را انجام دهند که سبب جلوگیری از این مهاجرت شود که در این راستا باید ظرفیت های استان را در حوزه روستایی ساماندهی کرده تا بتوانیم در جهت رونق اقتصادی روستاییان اقدامات موثری صورت دهیم.
رزم حسینی با تاکید براینکه در برخی روستاهای استان طرح هادی روستایی اجرا شده است، اما این اقدامات تاثیر چندانی در عدم مهاجرت روستاییان نداشته است، خاطرنشان کرد: قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده دار توسعه شهرستان رودبارجنوب شده است که مقرر شده زیرساخت های این منطقه توسط دولت ایجاد شود و اقدامات توسعه ای دیگر را قرارگاه قدس انجام خواهد دهد.
وی از تخصیص اعتباراتی برای رونق اقتصاد روستاییان خبر داد و تصریح کرد: باید اقتصاد روستاییان به گونه ای تقویت شود که روستاییان در روستاها باقی بمانند که در این راستا در فاز اول تجمیع روستاهای زهکلوت شهرستان رودبار جنوب در دستور کار قرار گرفته است.
استاندار کرمان تزریق پول بدون هدف به پیکره جامعه را بی فایده عنوان کرد و گفت: تزریق پول و خدمات بدون برنامه، هیچ گونه توسعه ای ایجاد نخواهد کرد لذا خدماتی که در روستاها از سوی دستگاه های دولتی انجام می پذیرد، باید هدفمند و مستمر باشد.
رزم حسینی با تاکید براینکه طرح تجمیع روستاها باید همچون طرح همیاران آب و سایر طرح های اجرایی در استان کرمان با جدیت دنبال شود، افزود: ایجاد زنجیره اقتصادی در بین روستاها از الزامات است بنابراین باید منظومه اقتصادی در مناطق مختلف استان از جمله مناطق روستایی استان ایجاد شود تا جابجایی روستاییان را در بر نداشته باشد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است