Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز دات کام؛ کره شمالی از پرواز دو بمب‌افکن آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره به شدت انتقاد و واشنگتن را متهم کرد این شبه جزیره را به سمت یک جنگ هسته‌ای سوق می‌دهد.

دو بمب‌افکن آمریکایی روز شنبه برای حضور در تمرین نظامی مشترک با جنگنده‌های کره جنوبی و ژاپنی، به آسمان شبه جزیره کره فرستاده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکایی‌ها ارسال دو بمب‌افکن مذکور را پاسخی به آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی اعلام کردند.

«رودونگ سینمون»، روزنامه دولتی کره شمالی، در گزارشی واشنگتن و سئول را به افزایش تنش‌ها در منطقه متهم کرده است.

در این روزنامه به تمرین نظامی اخیر میان کره‌ جنوبی و آمریکا اشاره شده و آمده است: واشنگتن با اقدامات خطرناک نظامی‌ خطر جنگ هسته‌ای را در شبه جزیره کره به نقطه اوج رسانده است. هر سوء تعبیر و یا اشتباه کوچکی می‌تواند بلافاصله موجب آغاز جنگ هسته‌ای شود. جنگی که می‌تواند آغازگر یک جنگ جهانی دیگر باشد.

به عقیده مقامات پیونگ یانگ، این تمرین نظامی مشترک یک اقدام تحریک‌آمیز نظامی از سوی آمریکا و کره جنوبی است.

بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا علاوه بر اینکه بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمدند، از روی منطقه غیرنظامی میان دو کره نیز عبور کردند. این اقدام در نوع خود کم‌سابقه بوده است.

ارتش آمریکا در توجیه اعزام بمب‌افکن‌های خود به شبه جزیره کره اعلام کرد: این ماموریت با مشارکت جنگنده‌های کره جنوبی و ژاپن انجام می‌شود و یک نمایش دفاعی از سوی نیروهای هم‌پیمان و اتحاد میان سه کشور است. مقامات نظامی آمریکا مدعی هستند این ماموریت تمرینی، نشان‌دهنده تعهد واشنگتن در قبال متحدانش است.

موضع شدید کره شمالی علیه بمب‌افکن‌های آمریکا در حالی مطرح می‌شود که اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از رویکرد سختگیرانه پیشین خود درباره حالت اضطرار با کره شمالی عقب نشینی کرده و اظهار داشت: احتمالا این موضوع بیش از آنچه مایل بودم و یا شما خواستار آن بودید به طول می‌انجامد. اما پایان کار موفقیت‌آمیز خواهد بود، یکی از راه‌ها در نهایت جواب می‌دهد.

انتهای پیام/

هشدار کره‌ شمالی درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • هشدار زرد هواشناسی در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • هواشناسی ایران / هشدار زرد در پی فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم