Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت دفاع، سردارسرتیپ پاسدارحسین دهقان در پیام های جداگانه ای پیروزی ارتش و نیروهای مردمی عراق در آزاد سازی کامل شهرموصل را به وزیر دفاع و فرمانده حشد الشعبی این کشور تبریک گفت.
بر پایه این گزارش در پیام وزیر دفاع خطاب به «هادی العامری» فرمانده محترم نیروهای بسیج مردمی عراق آمده است: خبرمسرت بخش و افتخارآمیز آزادی کامل شهرتاریخی موصل ازدستان پلید گروه تروریستی داعش، قلوب همه دوستداران و حامیان ثبات، آرامش و امنیت در عراق به ویژه ملت، دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را شاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهقان در ادامه می افزاید: اینجانب با تبریک این موفقیت بزرگ به جنابعالی، فرماندهان، رزمندگان و مجاهدین سلحشور حشد الشعبی معتقدم زنجیره ی پیروزی های اخیر درعراق که با تشکیل نیروهای حشد الشعبی روند جدی تری به خود گرفت، جز با اخلاص، رشادت و ایثار رزمندگان جان برکف این نیروی اصیل و مردمی، تحت راهبری حکیمانه مرجعیت عالی شیعه و فرماندهان شجاع آن کشور تحقق نمی یافت.
درادامه پیام وزیر دفاع آمده است: با آرزوی توفیق روزافزون برای جنابعالی و رزمندگان سلحشور حشد الشعبی، امیدوارم در دوران پسا داعش نیز با حفظ روحیه جهادی و وحدت و انسجام همه نیروهای مسلح و مردمی در عراق شاهد امنیت پایدار و رشد و بالندگی کشور دوست و برادر عراق در همه عرصه ها باشیم.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همچنین در پیام جداگانه دیگری خطاب به سرلشکر عرفان محمود عبدالغفور عبدالله الحیالی
وزیر محترم دفاع جمهوری عراق آورده است: با اهداء گرم ترین سلام ها و درودها؛ مایلم صمیمانه ترین تبریکات خود و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به جناب عالی، دولت، ملت و نیروهای مسلح کشور دوست و برادر عراق به مناسبت آزاد سازی شهر تاریخی موصل از سیطره تروریسم و پایان عمر خلافت خود خوانده داعش عرض نمایم.
سردار دهقان در ادامه می افزاید: اعتقاد راسخ دارم فروپاشی و اضمحلال تروریسم جز با اراده واقعی و همگانی دولت ها و تشکیل جبهه متحد علیه تروریسم امکان پذیر نخواهد بود.
وی گفت:‌ این پیروزی بزرگ که منجر به خنثی شدن توطئه های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در عراق شده است، انشاء الله منجر به شکست کامل استراتژی جنگ نیابتی نظام سلطه در منطقه گردد.
دهقان اظهارداشت: فرصت را مغتنم شمرده، ضمن اعلام آمادگی کامل جهت تقویت و توسعه همکاری های دفاعی، نظامی و امنیتی میان دو کشور، سلامتی و موفقیت روز افزون جناب عالی را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
به گزارش ایرنا، گروه تکفیری تروریستی داعش دهم ژوئن 2014 شهرموصل مرکز استان نینوا را به اشغال خود در آورد و متعاقب آن بخش های وسیعی از 5 استان عراق را نیز در کنترل خود گرفت.
نیروهای عراقی در37 ماه گذشته گروه تروریستی داعش را که تا دروازه های بغداد نیز رسیده بود، درهمه استان ها و از جمله نینوا شکست داده اند و تنها سه شهر تلعفر در غرب موصل، الحویجه در جنوب کرکوک و القائم در غرب استان الانبار هنوز در اختیار داعش است.
اجتمام *1933*1724
تنظیم: بهروز سلطانیان * انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۵۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند