Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ولی الله فرج اللهی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب از توسعه مدارس خاص انتقاد کرد و گفت: ایجاد مدارس خاص نوعی ترویج تبعیض آموزشی در میان دانش آموزان است.
وی افزود: در حالی که این مدارس از امکانات دولتی استفاده می کنند اما اخذ شهریه باعث می شود افراد زیادی نتوانند در این مدارس تحصیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه وجود شرایط خاص و ویژه آموزشی باعث استقبال مردم از این مدارس می شود؛ اظهارکرد: دریافت هرگونه کمک مردمی منوط به تصویب انجمن اولیاء و مربیان این مدارس است.
فرماندار بناب با اعلام اینکه امسال 40 درصد اعتبارات شهرستان به حوزه آموزش و پرورش اختصاص داده شده است، گفت: تا مهرماه امسال از 4 مدرسه جدید بهره برداری شده و چندین پروژه راکد مدرسه سازی نیز فعال خواهد شد.
وی اعلام کرد: در طول 4 سال گذشته 290 میلیارد ریال برای احداث و مقاوم سازی مدارس این شهرستان هزینه شده است که در سطح استان کم نظیر است.
مدیرآموزش و پرورش بناب نیز در این جلسه اظهارکرد: هیچ یک از مدیران مدارس در حین ثبت نام حق دریافت وجه غیرقانونی از والدین را ندارند.
داوود اسدزاده از اینکه برخی مدیران خروجی تحصیلی خود را به گرفتن وجه خلاصه می کنند، اظهارتأسف کرد و افزود: مدیران نباید در ازای تحویل کارنامه تحصیلی وجوهی را از والدین مطالبه کنند.
وی دریافت هرگونه وجه اجباری تحت عنوان کمک به مدرسه را غیرقانونی اعلام و تأکیدکرد: عملکرد مدیران مدارس در این زمینه تحت نظر است و با افرادی که خارج از قانون به دریافت وجه اقدام کنند، برخورد خواهد شد.
مدیرآموزش و پرورش بناب در ادامه با اشاره به اینکه هیچ دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان وجود ندارد، اعلام کرد: در این شهرستان علاوه بر جذب دانش آموزان واجب التعلیم، مدیران مدارس با شناسائی والدین بی سواد و هدایت آنها به کلاس های آموزشی زمینه باسواد شدن آنها را نیز فراهم آورده اند.
تنظیم و انتشار: پرویز انصاری
3071

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل

علی رحیمی‌آذر گفت: به دنبال شکایت شهروندان بابت پرداخت اضافی پیش ثبت‌نام یکی از مدارس غیرانتفاعی در اردبیل، این واحد آموزشی به دلیل تکرار تخلفات به ۲۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل تصریح کرد: هم استانی‌ها باید موارد گرانفروشی را در پیش ثبت‌نام مدارس به تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی شکایت‌ها را پیگیری کرده و نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی انجام شود.

به گفته او، هرگونه دریافت مبلغ وجه اضافی در پیش ثبت‌نام مدارس غیرقانونی است و هیچ یک از واحد‌های آموزشی حق ندارند مبالغ مازادی را دریافت کنند.

رحیمی‌آذر افزود: دریافت هر مبلغی بالاتر از میزان قانونی در پیش ثبت‌نام مدارس طبق مصوبه آموزش و پرورش تخلف بوده و متخلفان تحت عنوان گران‌فروشی محکوم خواهند شد.
او در ادامه گفت: در کنار رصد دقیق فعالیت‌های آموزشی، همکاران ما در شهرستان‌های مختلف در صورت تخلف رخ داده از سوی واحد‌های آموزشی نسبت به تشکیل پرونده اقدامات قانونی در برخورد با متخلفان در دستور کار خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • هم‌افزایی با ادارات استان و شهرستان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود
  • بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی اینتر برای خرید بازیکنان جدید در تابستان