Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزی که فاصله میان دو پیشتاز کورس قهرمانی رقابت‌های فرمول یک افزایش پیدا کرد، راننده فنلاندی تیم مرسدس زودتر از رقبایش از خط پایان نهمین گرندپری فصل عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نهمین گرندپری رقابت‌های فرمول یک در سال 2017 امروز (یکشنبه) در اتریش برگزار شد و این مسابقه با پیروزی والتری بوتاس به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دومین پیروزی بوتاس در 9 گرندپری برگزارشده فصل جاری بود.

راننده فنلانی تیم مرسدس با ثبت زمان یک ساعت 21 دقیقه و 48 ثانیه و 523 هزارم ثانیه، مسیر 306.452 کیلومتری پیست «ردبول رینگ» اتریش را به پایان رساند. بوتاس با کسب عنوان اول 25 امتیاز کسب کرد و مجموع امتیازاتش در این فصل را به 136 امتیاز افزایش داد تا جایگاه خود را در رده سوم تثبیت کند.

پس از بوتاس، سباستین فتل، راننده آلمانی تیم فراری با 658 هزارم ثانیه دوم شد تا با کسب 18 امتیاز مجموع امتیازاتش را به 151 افزایش دهد و فاصله خود را با رقیب اصلی‌اش لوئیز همیلتون، راننده انگلیسی مرسدس که در این مسابقه چهارم شد، شش امتیاز بیشتر کند.

همیلتون که به دلیل تخلف در استفاده از گیربکس غیرمجاز در خودرویش مسابقه را از خط هشتم آغاز کرد (در حالی که در دور تعیین خط سوم شده بود)، پس از دانیل ریکیاردو، راننده استرالیایی تیم ردبول از خط پایان عبور کرد.

به این ترتیب ریکیاردو و همیلتون که به ترتیب با شش ثانیه و 12 هزارم ثانیه و هفت ثانیه و 43 صدم ثانیه اختلاف نسبت به بوتاس از خط پایان عبور کردند، 15 و 12 امتیاز کسب کردند. پنجمین راننده‌ای هم که از خط پایان عبور کرد، کیمی رایکونن، راننده فنلانی تیم فراری بود که با 20 ثانیه و 370 هزارم ثانیه اختلاف با نفر اول مسابقه را به پایان رساند.

رده‌بندی رانندگان فرمول در فصل 2017 پس از گرندپری نهم به شرح زیر است:

1- سباستین فتل (تیم:فراری/ ملیت:آلمان) / امتیاز: 171
2- لوئیز همیلتون (مرسدس/ انگلیس) / امتیاز: 151
3- والتری بوتاس (مرسدس/ فنلاند) / امتیاز: 136
4- دانیل ریکیاردو (رد بول / استرالیا) / امتیاز: 107
5- کیمی رایکونن (فراری/ فنلاند) / امتیاز: 83

رده بندی تیم‌ها

1- مرسدس 287 امتیاز
2- فراری 254 امتیاز
3- ردبول 152 امتیاز
4- فورس ایندیا مرسدس 89 امتیاز
5- ویلیامز مرسدس 40 امتیاز

گرندپری بعدی 16 جولای (25 تیر) در پیست سیلوراستون انگلیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

R1015163/P1015145/S3,28/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال تراکتور و استقلال تهران در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و پنجم روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت باید در ورزشگاه یادگار امام تبریز رو در روی هم قرار گیرند. تراکتور ۴۰ امتیازی است و برای زنده نگه داشتن اندک امید خود برای حضور در رقابت‌های آسیایی سال آینده نیاز مبرم به ۳ امتیاز این بازی دارد. تراکتور در ۳ دیدار اخیر خود برابر استقلال تهران بازنده بوده و این تیم در مجموع ۳ دیدار، ۱۱ گل از استقلال دریافت کرده و تنها دو بار توانسته دروازه آبی‌پوشان را باز کند.

حمید مطهری مربی تیم تراکتور که در اولین حضور خود روی نیمکت این تیم توانست ذوب آهن را در جام حذفی شکست دهد، در اولین تجربه خود روی نیمکت تراکتور در لیگ برتر کار سختی را برابر استقلال تهران خواهد داشت. آبی‌های پایتخت مدعی اصلی قهرمانی به شمار می‌روند و با ۵۳ امتیاز در صدر قرار دارند، مطهری و شاگردانش می‌توانند دلخوش حضور هوادارانشان در این بازی باشند تا جو ورزشگاه را به سود خود کنند.

آخرین باری که استقلال برای دیدار با تراکتور راهی تبریز شد به ۱۶ دی ۱۴۰۱ برمی‌گردد که آن بازی با نتیجه دو بر صفر به سود تراکتور به پایان رسید و هواداران این تیم امیدوارند تا بار دیگر استقلال در مقابل تراکتور شکست بخورد و روند ناکامی این تیم پایان یابد.

کد خبر 6090687

دیگر خبرها

  • نگاهی بر خبر‌های ورزشی یازدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • رسمی؛ لسترسیتی قهرمان چمپیونشیپ در فصل 2023/24
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • آرسنال با فتح دربی شمال لندن یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • جشن در پرایدپارک: دربی کانتی به چمپیونشیپ بازگشت!
  • تساوی یوونتوس و میلان به ضرر بانوی پیر!