Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جاسم زارعی ظهر امروز در نشست بررسی ارائه خدمات برنامه‌های حمایتی و تخصیص سبدهای غذایی به مادران باردار این شهرستان با بیان اینکه توزیع سبدهای غذایی در چارچوب طرح امنیت غذایی زنان باردار و با مشارکت خیران اجرایی می‌شود اظهار داشت: براساس این طرح به هریک از زنان باردار نیازمند هر ماه یک سبد غذایی به مدت 12 ماه تحویل می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان ایتنکه این طرح در عسلویه با مشارکت بنیاد علوی اجرایی شده افزود: امسال مادر باردار شهرستان عسلویه با مشارکت موسسه بنیاد علوی و شبکه بهداشت و درمان عسلویه از خدمات برنامه‌های حمایتی و تخصیص سبدهای غذایی برخوردار شده‌اند.

زارعی بیان کرد: نخستین مرحله ارائه سبد غذایی بنیاد علوی به مادران باردار، این سبد غذایی در بین 53 مـادر باردار و شیرده در شهرستان عسلویه، توزیع شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان عسلویه، هدف از توزیع سبد غذایی بنیاد علوی را، بهبود سلامت مادران دانست و گفت: این سبدهای غذایی، به مادرانی که دارای کم خونی، وزن نامطلوب، بارداری‌های چند قلو و وزن قبل از بارداری آنها، کمتر از حد مطلوب باشد، اهدا می‌شود.

زارعی با بیان اینکه در این برنامه، زنان باردار حائز شرایط از ابتدای ماه چهارم حاملگی تا شش ماه پس از زایمان به مدت یکسال تحت پوشش قرار می‌گیرند گفت: زنان شیرده هدف، در حقیقت همان زنان شیردهی هستند که از دوران بارداری تحت پوشش برنامه قرارگرفته بودند تا اینکه از شیردهی موفقی برخوردار شوند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه بیان کرد: اجرای برنامه‌های حمایتی و تخصیص سبدهای غذایی به این گروه ازجمله اقداماتی است که می‌تواند آمار شیوع تولد نوزادان کم‌وزن را کاهش دهد.

وی خاطر نشان کرد: از شاخص‌های انتخاب مادران باردار تحت پوشش برنامه می‌توان به نیازمند بودن مادر و نداشتن بیماری، دارا بودن یکی از شاخص‌های بهداشتی و تغذیه‌ای اشاره کرد.

زارعی با بیان اینکه مادران واجد شرایط، از مـاه چهـارم بـارداری تا پـایان مـاه ششـم شیردهی، تحت پوشش این طـرح قرار می‌گیرند افزود: این سبد غذایی شامل بـرنـج، ماکارونی، کنسرو نخود فرنگی، لوبیا چیتی، پنیـر، سویا، مرغ، کنسرو تن مـاهی، عدس، خرما، روغن مـایع، عسل و شکر است.

انتهای پیام /پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۵ اردیبهشت در روزی که بر اثر سیلاب و جاری شدن رودخانه‌های فصلی تمامی جاده‌های روستایی مسدود شده بود، امدادگران پایگاه چاهداشی شهرستان گزارشی مبنی بر گرفتار شدن آمبولانس حامل مادر باردار پشت رودخانه فصلی روستای میغان دریافت کردند.

خودروی آمبولانس که برای انتقال مادر باردار از روستای بصیران به شهرستان نهبندان راهی این روستا شده بود، پشت رودخانه فصلی روستای میغان گیر افتاد و با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان جنوبی تماس گرفت و درخواست کمک کرد.

بلافاصله پس از دریافت گزارش خودروی آمبولانس هلال احمر پایگاه چاهداشی شهرستان نهبندان به روستای بصیران اعزام و مادر باردار را به سلامت به بیمارستان رساند.

نوزاد این مادر باردار به محض رسیدن به بیمارستان به سلامت به دنیا آمد و گرمابخش خانواده ۵ نفره شد.

دختر تازه متولد شده این مادر در سلامتی کامل می‌باشد.

کد خبر 6096413

دیگر خبرها

  • (تصویر) تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • وضعیت باورنکردنی پوشش زنان در خیابان‌های بروکسل بلژیک
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی
  • وضعیت جالب پوشش زنان در خیابان‌های بروکسل بلژیک | عکس
  • تهران قدیم | تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل/ عکس
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • نجات جان مادر باردار در نهبندان
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب نهبندان