Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نخست وزير عراق، به صورت رسمي آزادي موصل را اعلام کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، با ورود نخست وزير و فرمانده کل نيروهاي مسلح عراق به موصل؛ آزادي اين شهر از چنگال تروريست هاي تکفيري داعش به صورت رسمي اعلام شد.
به گزارش شبکه تلويزيوني العراقيه؛ نخست وزير و فرمانده کل نيروهاي مسلح عراق دقايقي قبل وارد شهر آزاد شده موصل شد و دستيابي به اين پيروزي بزرگ را به مبارزان قهرمان و ملت عراق تبريک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين گزارش حيدر العبادي نخست وزير عراق در شهر موصل که به تازگي از دست تروريست ها آزاد شده است، اعلام «پيروزي» کرد و بدين ترتيب به صورت رسمي آزادسازي شهر موصل از دست گروهک تکفيري داعش اعلام شد.
ساعاتي پيش از ورود العبادي؛ نيروهاي مبارزه با تروريسم عراق منطقه الميدان در بخش قديمي را آزاد کردند و به ساحل رود دجله رسيدند و باقي مانده گروهک تروريستي و تکفيري داعش را در اين شهر سرکوب کردند.
حيدر العبادي فرمانده کل نيروهاي مسلح عراق هم اکنون براي آگاهي از گزارش عمليات آزاد سازي موصل در مقر فرماندهي عمليات با فرماندهان امنيتي جلسه تشکيل داده است.

وزير دفاع آزاد سازي کامل شهر موصل را تبريک گفت
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پيام هاي جداگانه اي پيروزي ارتش و نيروهاي مردمي عراق در آزاد سازي کامل شهر موصل را به وزير دفاع و فرمانده حشد الشعبي اين کشور تبريک گفت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت دفاع،متن پيام هاي سردار دهقان به اين شرح است:
برادر مجاهد جناب آقاي هادي العامري
فرمانده محترم نيروهاي بسيج مردمي عراق

سلام عليکم؛
خبر مسرت بخش و افتخار آميز آزادي کامل شهرتاريخي موصل از دستان پليد گروه تروريستي داعش، قلوب همه دوستداران و حاميان ثبات، آرامش و امنيت در عراق به ويژه ملت، دولت و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را شاد کرد.
با تبريک اين موفقيت بزرگ به جنابعالي، فرماندهان، رزمندگان و مجاهدين سلحشور حشد الشعبي معتقدم زنجيره ي پيروزي هاي اخير در عراق که با تشکيل نيروهاي حشد الشعبي روند جدي تري به خود گرفت، جز با اخلاص، رشادت و ايثار رزمندگان جان برکف اين نيروي اصيل و مردمي، تحت راهبري حکيمانه مرجعيت عالي شيعه و فرماندهان شجاع آن کشور تحقق نمي يافت.
با آرزوي توفيق روزافزون براي جنابعالي و رزمندگان سلحشور حشد الشعبي، اميدوارم در دوران پسا داعش نيز با حفظ روحيه جهادي و وحدت و انسجام همه نيروهاي مسلح و مردمي در عراق شاهد امنيت پايدار و رشد و بالندگي کشور دوست و برادر عراق در همه عرصه ها باشيم.

در پيام تبريک به وزير دفاع عراق نيز آمده است :
سرلشکر عرفان محمود عبدالغفور عبدالله الحيالي
وزير محترم دفاع جمهوري عراق

با اهداء گرم ترين سلام ها و درودها؛
مايلم صميمانه ترين تبريکات خود و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را به جناب عالي، دولت، ملت و نيروهاي مسلح کشور دوست و برادر عراق به مناسبت آزاد سازي شهر تاريخي موصل از سيطره تروريسم و پايان عمر خلافت خود خوانده داعش عرض نمايم.
اعتقاد راسخ دارم فروپاشي و اضمحلال تروريسم جز با اراده واقعي و همگاني دولت ها و تشکيل جبهه متحد عليه تروريسم امکان پذير نخواهد بود.
اين پيروزي بزرگ که منجر به خنثي شدن توطئه هاي آمريکا و رژيم غاصب صهيونيستي در عراق شده است، ان شاء الله منجر به شکست کامل استراتژي جنگ نيابتي نظام سلطه در منطقه گردد.
فرصت را مغتنم شمرده، ضمن اعلام آمادگي کامل جهت تقويت و توسعه همکاري هاي دفاعي، نظامي و امنيتي ميان دو کشور، سلامتي و موفقيت روز افزون جناب عالي را از خداوند متعال مسئلت مي نمايم.

پيام تبريک شمخاني به آيت الله سيستاني و العبادي
در همين حال دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان نيز در پيام‌هاي جداگانه‌اي به آيت الله سيستاني و حيدر العبادي نخست وزير و فرمانده کل نيروهاي مسلح عراق آزادسازي کامل شهر موصل را تبريک گفت.
در بخشي از پيام دريابان علي شمخاني آمده است: بدون شک تحقق اين فتح بزرگ که متعلق به همه مردم عراق است با هدايت معنوي مرجعيت ،تدبير دولت و دلاورمردي و جانفشاني ارتش قهرمان عراق و نيروهاي داوطلب مردمي (الحشد الشعبي) حاصل شده و دستاوردي بزرگ در مسيرپايان بخشيدن به حضور و اقدامات وحشيانه گروه جنايتکار داعش عليه ملت عراق است .
وي تاکيد کرد: اکنون بار ديگر اثبات شد که استفاده از ظرفيت‌هاي بومي عراق، تجربه اي موفق و قابل اتکا براي مبارزه با تروريسم بوده و برخلاف خواست برخي قدرت ها و کشورهاي منطقه که مايل به حضور بلندمدت تروريسم کنترل شده در عراق بودند، امروز ثمرات اتکاء به توان و اراده ملي با آزادي موصل و بازگشت امنيت به اين شهر کام مردم مظلوم اين کشور را شيرين کرده است.
شمخاني با اشاره به باقي ماندن ريشه هاي تفکر تروريسم پرور و داعش ساز و سوء استفاده سرويس هاي اطلاعاتي کشورهاي فرامنطقه اي و سران برخي کشورهاي منطقه از احساسات جوانان و انگيزه هاي جهادي آنان، استمرار خطر تروريسم بدون جغرافيا و مرز را يادآور شد و افزود؛ در اين شرايط بايد مقابله فکري و فرهنگي با تروريسم بيش از مقابله امنيتي و نظامي مورد توجه قرار گيرد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي خاطرنشان کرد: اميد است با بيرون راندن تروريسم و بازگرداندن آرامش و ثبات به عراق شاهد رشد و بالندگي اين کشور در عرصه جهاني و ارائه الگويي موفق از ايستادگي در برابر توطئه‌ها و جنگ‌هاي نيابتي باشيم.
شمخاني تصريح کرد: دولت ، نيروهاي مسلح و ملت سلحشور ايران اسلامي چون گذشته ضمن پشتيباني کامل از دولت و مردم عراق آماده امدادرساني به آوارگان و آسيب ديدگان جنگ و کمک به بازسازي شهرها و زيرساخت هاي حياتي و ضروري اين کشور است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور بعد از ظهر شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد گفت: نیروهای مسلح کشورمان در حمله موشکی وعده صادق تنها ۱۰ درصد از توان نظامی خود که برای آن شب تعریف شده بود را به کار بسته و توانستند با عبور از گنبد آهنین، دو پایگاه مهم رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.

احمد رضا پورخاقان افزود: این نیروی مسلح توانمند نیازمند صیانت است و سازمان قضائی نیروهای مسلح در این باره خود را متعهد به حفظ سلامت و صیانت از تمام نیروهای مسلح کشورمان می‌داند.

وی اظهار امیدواری کرد سالی برسد که گزارش دهیم هیچ جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق نیفتاده است که آن موقع موفق عمل کرده‌ایم، هر چند که نیروهای مسلح ما جزو پاک دست‌ترین نیروهای مسلح در جهان و افتخاری برای کشورمان هستند.

گفتنی است، در این مراسم «غلامعلی دهشیری» به عنوان رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح این استان معرفی و از خدمات مهدی تشکری رئیس پیشین تقدیر شد.

کد خبر 6090371

دیگر خبرها

  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد