Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در خصوص ویژگی‌های کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت: در شرایط زمانی فعلی که دولت هم تحت فشار است؛ آنچه می تواند یک کابینه را کارآمد کند، همدلی و هفکری اعضای کابینه با رئیس جمهوری و با یکدیگر است.

وی افزود: اعضای کابینه دولت دوازدهم قطعا باید با هم همفکری داشته باشند تا بتوانند به اهدافی که برنامه‌ریزی می‌شود دست‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ادامه داد: کابینه باید از خبرگی و تخصص لازم برخوردار باشد، افراد باید در حوزه‌هایی بکارگیری شوند که در آن حوزه‌ها تخصص و تجربه لازم را داشته باشند؛ این تجربه از طریق کار و فعالیت در آن حوزه بدست آمده باشد و افراد باید دارای تخصص فکری و آموزشی هم باشند.

بروجردی گفت: اعضای کابینه همچنین باید به قانون پایبند باشند؛ چه قانون اساسی، چه قوانینی که در مجلس مصوب می‌شود و چه دستورالعمل‌هایی که از سوی دولت اعلام می‌شود؛ پایبندی اعضای کابینه به قانون و قانون‌مداری باید یک اصل برای انتخاب آن‌ها باشد.

وی در ادامه با اشاره به برخی شاخصه‌ها که می‌تواند مکمل شاخصه‌های اصلی باشند، عنوان کرد: افرادی که برای حضور در کابینه انتخاب می‌شوند باید برخوردار باشند؛ یعنی اینکه به جایگاه وزارت به چشم سکوی پرتاب و سکوی پرش نگاه نکنند و به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: نکته دیگری که به عنوان یک نکته مکمل باید به آن نگاه کرد و معیار صددرصد نیست، خصوصیت فردی و شخصیتی افراد است؛ اعضای کابینه باید دارای اخلاق اسلامی باشند و به اخلاق پایبند باشند؛ تواضع و فروتنی را رویه کاری خود قرار دهند و به خواسته‌های مردم توجه کنند؛ هماهنگونه که پیامبر اسلام هم چنین دستوری به ما می‌دهند.

بروجردی با اشاره به لزوم استفاده از کارشناسان متخصص اظهار داشت: حضور کارشناسان متخصص در کنار وزرا باید یک اصل برای آن‌ها باشد، هر کس در هر منصبی قرار می‌گیرد خود را عقل کل نداند و از نظرات نیروهای متخصص استفاده کند هر چند نظرات آنان معارض با نظرات خودش باشد.

وی در خصوص حضور جوانان و زنان در کابینه دولت دوازدهم عنوان کرد: جوان‌گرایی در حوزه وزارت و مسئولیت مدیریتی یک اصل و توجه به نیازهای هر حوزه بدون توجه به جنسیت دامنه انتخاب افراد شایسته و لایق را برای مدیریت گسترده می‌کند؛ متاسفانه عرصه برای حضور زنان در چنین فضاهایی تنگ بوده و زنان دیده‌ نشده‌اند و آقای روحانی باید در کابینه دولت دوازدهم به زنان و جوانان توجه ویژه‌ای کند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهم‌ترین نقطه ضعف دولت دوازدهم را چه می‌دانید گفت: دولت یازدهم به نیروهایی اعتماد کرد که درون مجموعه فعالیت می‌کردند؛ نمی‌گویم همه باید حذف شوند اما اعضای کابینه یازدهم با یکدیگر همراه و همدل نبودند برخی از آن‌ها به ظاهر با آقای روحانی بودند ولی در اردوی دیگری سینه می‌زدند.

وی در پایان اظهار داشت: به نظر من کابینه دولت دوازدهم باید دستخوش تغییرات 40 درصدی نسبت به دولت یازدهم شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «رضای انقلاب» خاطرات حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا مطلبی» امام جماعت مسجد ابوذر تهران نوشته «حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در حوزه هنری سازمان تبلیغات رونمایی می‌شود.

«رضای انقلاب» به زندگی و شرح حال یکی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره)، روحانی فاضل و مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی می‌پردازد که نقش موثری در انقلاب اسلامی داشته است. او روحانی اهل اصفهان است که قبل از انقلاب در محله‌ای آذری‌نشین، به عنوان امام جماعت مسجد فلاح که بعدها به مسجد جامع ابوذر تغییر نام داد، منصوب و مشغول فعالیت شد. با فعالیت‌های او مسجد ابوذر خیلی زود به پایگاه طرفداران امام و انقلاب تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب نقش مهمی را در انسجام نیروها و حفظ نشاط سیاسی در جنوب‌غرب تهران و حمایت از نظام در عرصه‌های مختلف بر عهده گرفت.

این کتاب روایتی از حضور یک روحانی انقلابی که به زبان ترکی آشنایی ندارد را شرح می‌دهد که در میان مردمی با زبان آذری مسولیت امام جماعت مسجدی را بر عهده می‌گیرد که سازنده آن با حکومت پهلوی ارتباط نزدیک و خوبی دارد. چالش‌هایی که سبب می‌شود روحانی جوان و انقلابی با وجود سخت بودن راه مسیری را دنبال کند که بعد از نیم قرن منشا تحولات بسیاری در محله‌ای شود که در آن امامت نماز را برعهده دارد.

حجت الاسلام مطلبی اکنون با ۹۰ سال سن همچنان با مردم محله و نمازگزاران آن ارتباط نزدیک دارد و توانسته است به عنوان الگوی تراز انقلاب اسلامی زمینه را برای جلب و جذب جوانان بی شماری به مسجد فراهم کند.

سعید فخرزاده و حمید قزونی از ۵ دی تا ۲۹ دی ۱۳۹۵ در سیزده جلسه مصاحبه با راوی این کتاب را انجام داده‌ که پس از پیاده‌سازی، با انطباق با اسناد و مدارک و تایید راوی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده است.

کتاب «رضای انقلاب» نوشته حجت‌الاسلام سعید فخرزاده فردا دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۶:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ رونمایی می‌شود.

کد خبر 6097101 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟
  • رئیس سنی مجلس دوازدهم چه کسی خواهد شد؟
  • آجرلو: قطعا از مجلس خودرویی دریافت نمی‌کنم / خط قرمزمان دخالت در عزل و نصب دولتی است + فیلم
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • آجر لو : تفرقه می‌تواند مجلس دوازدهم را به شکست منجر کند/ به طور حتم، هیات رئیسه مجلس تغییراتی خواهد داشت + فیلم
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس در هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟