Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: افتتاح اتاق همکاری‌های علمی پزشکی دانشگاه‌های ایران و فرانسه در جهت تحکیم، تسریع و روابط دو کشور در حیطه امور پزشکی به ویژه در سطح دانشگاه‌های دو کشور است.

به گزارش ایسنا، امروز عصر اتاق همکاری‌های علمی پزشکی دانشگاه‌های ایران و فرانسه مستقر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور سفیر فرانسه در تهران افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم با بیان اینکه ایران در سال‌های اخیر رشد محسوس و فزاینده‌ای در عرصه روابط بین‌الملل داشته است، اظهار کرد: بخش مهمی از این تغییر در دولت یازدهم خود را نمایان کرده است. حال با توجه به انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری که منجر به پیروزی مجدد دکتر روحانی شد می‌توان پیش‌بینی کرد که سیاست‌های دولت با جدیت بیشتر در عرصه بین‌الملل پیگیری شود.

وی افزود: در این راستا وزارت بهداشت و تبع آن دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توسعه و تحکیم روابط بین‌الملل را در دستور کار خود قرار داده‌اند و تاکنون نتایج شگرفی نیز نائل شده است.

پیوندی با بیان اینکه با نگاهی به روابط بین‌الملل گذشته ایران مشخص می‌شود که همواره روابط دوستانه ایران و فرانسه اهمیت خاصی داشته و دارای یک قدمت تاریخی است، ادامه داد: در موارد بسیار متعددی فرانسه به عنوان کشور الگوی اروپایی در روابط بین‌الملل ایران نقش داشته است که در این بین روابط علمی، فرهنگی و دانشگاهی بین دو کشور بسیار برجسته بوده که این موضوع باعث افزایش دوستی و وفاق ملت‌ها شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در موارد متعددی مسوولان کشور فرانسه در روابط خارجی ایران حضور داشته که عمده آنها بر مبنای تبادلات علمی، فرهنگی و فنون در تاریخ روابط خارجی ایران خودنمایی می‌کند.

پیوندی افزود: اما جدی‌ترین و مهمترین روابط ایران و فرانسه به وقوع انقلاب اسلامی در ایران و حضور امام خمینی(ره) در شهر نوفل‌شاتو فرانسه برمی‌گردد. این امر جایگاه فرانسه را در افکار عمومی ایران بسیار بالا برده و در روابط عاطفی میان دو ملت ایران و فرانسه نقش مهمی داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دومین دانشگاه بزرگ علوم پزشکی کشور است، گفت: در این موسسه بزرگ علمی با 16 هزار نفر نیروی انسانی شامل 1400 هیات علمی در قالب 12 دانشکده، 18 بیمارستان، 64 مرکز تحقیقاتی، 105 گروه آموزشی و 430 مرکز و پایگاه بهداشتی به 14 هزار دانشجو در رشته علوم پایه، تخصصی و فوق تخصصی خدمات آموزشی می‌دهد و تولید دانش می‌کند. از طرفی این دانشگاه تولیت سلامت 5 میلیون شهروند در 53 درصد پایتخت ایران را برعهده دارد و پذیرای بیماران نیازمند به خدمات فوق‌تخصصی ارجاعی از سراسر ایران و برخی کشورهای منطقه است.

پیوندی تصریح کرد: این دانشگاه پیشگام اصلاحات آموزش پزشکی در ایران از یک دهه قبل بوده و در تازه‌ترین رتبه‌بندی آموزشی، رتبه نخست را کسب کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: دانشگاه ما پاسخگویی اجتماعی را به عنوان رسالت ویژه خود برگزیده و بر این اساس در تمام ماموریت‌ها اعم از آموزش و پژوهش و ارائه خدمات سلامتی، توجه حداکثری به نیازها، انتظارات و تقاضاهای جامعه و تلاش حداکثری برای برآورده کردن این نیازها، انتظارات و تقاضاها و پذیرش مسئولیت مشکلات سلامت جامعه پیرامونی سرلوحه فعالیت‌های دانشگاه است.

وی با بیان اینکه طی چهار سال گذشته با تاکید وزیر بهداشت برای توسعه ماموریت‌های بین‌المللی و به منظور ساماندهی ارتباطات بین‌المللی پراکنده اساتید، معاونت بین‌الملل در دانشگاه تاسیس شد، اظهار کرد: در پی تاسیس این معاونت بازدیدها و دیدارهای متعددی با مراکز علمی کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی همچون فرانسه، پرتقال، اتریش، مجارستان و ایتالیا به امضای تفاهمنامه‌هایی انجامید.

پیوندی افزود: پیگیری تفاهمنامه‌ها تاکنون به فعالیت‌های مشترک زیادی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی و فعالیت‌های علمی و پژوهشی منجر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در سال 2016 ماموریت توسعه روابط بین‌الملل بین دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و فرانسه به دانشگاه شهید بهشتی محول شد، گفت: فرانسه به عنوان یکی از کشورهای هدف این دانشگاه توسط وزارت بهداشت تعیین شده که در همین راستا اقدامات متعددی در جهت تحکیم و توسعه روابط بین‌الملل با کشور فرانسه صورت گرفته است.

وی با اشاره به تاسیس اتاق همکاری‌های علمی پزشکی دانشگاه‌های ایران و فرانسه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: این اتاق آماده بهره‌برداری بوده و هدف از تاسیس آن داشتن یک مسیر شفاف برای تحکیم و تسریع و تقویت روابط دو کشور در حیطه امور پزشکی به ویژه در سطح دانشگاه‌های دو کشور است که اساسنامه متعاقباً توسط دو طرف تنظیم خواهد شد.

پیوندی اظهار امیدواری کرد: پس از افتتاح این اتاق سطح روابط علمی پزشکی این دو کشور ارتقاء یافته و گام‌های اساسی و موثر جهت توسعه روابط علمی پزشکی و دانشگاهی بین دو کشور برداشته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سفر به شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان که با دعوت رسمی وزارت تندرستی تاجیکستان انجام شده است، با مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید وحید حسینی رئیس دانشگاه با همراهی سید حسن سراج، معاون بین‌الملل و مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور در دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا شهر دوشنبه به عنوان بزرگترین دانشگاه پزشکی این‌ کشور، ضمن بازدید از امکانات و توانمندی‌های این مرکز دانشگاهی، در جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه پزشکی ابوعلی سینا، راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک را بررسی کرد.

در ادامه برنامه‌های سفر، هیئت دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز از قسمت‌های مختلف بزرگترین بیمارستان جمهوری تاجیکستان با نام بیمارستان استقلال بازدید کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بازدید از بخش پیوند این بیمارستان که با کمک علمی و آموزشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه‌اندازی شده است، از دیگر برنامه‌های نخستین روز سفر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس