Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- سلسله نشست های «شب های شعر و موسیقی» با حضور شاعران و اهالی موسیقی شیراز و آیین رونمایی از کتاب شعر «مهران محبی» ، شاعر و مدرس موسیقی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه این مراسم که عصر یکشنبه در تالار غزل فرهنگ و ارشاد فارس برگزار شد، این نشست ها را زمینه ساز ایجاد شور و انگیزه در شعر و موسیقی استان فارس دانست و گفت: حضور پر رنگ انجمن های ادبی و فعالان موسیقی در این نشست ها علاوه بر آشنایی این دو هنر اصیلی ایرانی، زمینه رشد هر دو عرصه را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی امید بخش با بیان اینکه این نشست ها در هفته بزرگداشت قلم آغاز به کار کرد گفت: شب های شعر و موسیقی از این پس به صورت ماهیانه با همکاری مشترک انجمن اهل قلم فارس و انجمن موسیقی استان برگزار خواهد شد.

در این نشست صدرا ذوالریاستین شیرازی، نصرالله وطن خواه، محمد طبیب زاده، زری قهارترس و ساحل زاهدی به قرائت اشعار خود پرداختند. همچنین هدایت رضایی رئیس انجمن موسیقی فارس در سخنانی گفت: شب های شعرو موسیقی علاوه بر پیوند بین این دو هنر، به طرح مباحث تخصصی در هر دو رشته خواهد پرداخت تا شاعران و اهالی موسیقی با مباحث فنی طرفین آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی گفت: جای چنین برنامه میان رشته ای در استان خالی بود و امیدواریم به زودی در تمام شهرستان های استان نمونه آن برگزار شود.

حسن دهقان رییس انجمن اهل قلم استان هم به بیان اهداف و محورهای این برنامه پرداخت و گفت: انجمن های ادبی شیراز تاکنون به صورت دور همی های صمیمی حرکت می کردند و اتفاقاً جریان های خوبی را هم در عرصه های شعر و داستان به وجود آوردند اما زمان آن رسیده است که با هم افزایی، دامنه این جریانات به بدنه جامعه نیز کشیده شود.

وی افزود: شب های شعر و موسیقی با همین هدف شکل گرفته و انجمن های ادبی و موسیقی در آن نقش اصلی را بازی می کنند. وی همچنین در معرفی کتاب «خیالت اگر آید ...» هم گفت: این کتاب ترنم های شاعرانه یکی از اهالی موسیقی است که در ۶۰ صفحه توسط نشر داستان منتشر شده است. شاعر مجموعه شعر «کمی تا قسمتی عاشق» افزود: مهران محبی که سال ها با نت های موسیقی، تنبک را به سماع واداشته است، حالا طبع لطیف خود را در عرصه شعر آزموده و شعرهایش را در سه قالب غزل، مثنوی و سپید راهی بازار نشر کرده است.

در پایان این مراسم با حضور جمعی بزرگی از شاعران و دوستداران شعر و موسیقی ، از کتاب «خیالت اگر آید ...» رونمایی شد. همچنین مهران محبی نوازنده تنبک پس از ارائه توضیحاتی درباره این کتاب و مباحث تخصصی در حوزه موسیقی، با همراهی سهند شکرزاده نوازنده چیره دست سه تار، به اجرای دونوازی موسیقی ایرانی پرداخت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر کل کتابخانه استان در این آیین گفت : استاد توحید اصعرزاده حدود ۲۰ جلد کتاب در حوزه مختلف داستانی شعر دفاع مقدس و آموزشی تاکنون  نوشته و چاپ کرده اند و آخرین کتاب ایشان به نام دنیای کسی را عوض کرده ای ؟؟؟ امروز رو نمایی می‌شود .

  معصومی تصریح کرد: مطالعه   رکن جامعه فرهیخته است و هر چقدر بیشتر در کتابخانه های حضور پر رنگ وجود داشته باشد و خواندن کتاب افزایش یابد مسلما سطح آگاهی  و سواد جامعه نیز افزایش خواهد یافت .

کتاب  استاد توحید اصغرزاده خلاصه ای  از  پاسخ  پرسش هایی برای  تغییر دنیای خود و دیگران به ویژه  برای معلمان و اندیشمندان انسان ساز است و که در اجرای   سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر مبنای سبک زندگی ایرانی و اسلامی به نگارش درآمده است.

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • سند سومین حرم اهل بیت (ع) رونمایی می‌شود
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • سند جامع سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • درباره پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی/ تراژدی پست مدرن
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل