Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارآفرین برتر خوانساری گفت: من با توجه به علاقه وافرم به زیست شناسی ابتدا شغلی مرتبط با علاقه خود پیدا کرده و بعد که احساس خلاء تحصیلات در این زمینه پیدا شد برای رفع این خلاء، تحصیلات دانشگاهی را ادامه دادم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشمه سار؛برای شروع یک شغل و رفع نیاز اقتصادی خود و جامعه کمی همت و اراده و مقداری نیز حمایت و پشتیبانی کافی است تا یک جوان را برای رسیدن به هدفش یاری دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید هدف بزرگ ترین خلاء دستیابی به یک شغل در وهله اول باشد، وقتی هدفی نداشته باشی، پیدا کردن مسیر هم امری محال است، اما به محض این که هدف معین شد، مسیرها نیز مشخص می شوند.

نقشه راه و هدف شما برای زندگی شغلیتان چیست؟ آیا آن را یافته اید یا این که هنوز بین هزاران هدفی که دیگران برای خود انتخاب کرده اند سردرگم هستید؟

در این گفتگو پای صحبت های یکی از همین جوان هایی نشسته ایم که هدف خود را انتخاب کرده و در مسیر رسیدن به هدفش قرار دارد.

سید مجتبی شجاعی دارای مدرک کارشناسی در رشته زیست شناسی که مدت 12 سال است در زمینه تولید قارچ فعالیت می کند و سه سال است که به عنوان مربی آموزشی، پرورش قارچ در خدمت فنی حرفه ای شهرستان است؛ او تاکنون حدود 16 دوره آموزشی در این زمینه داشته است.

در حال حاضر نیز دو کارگاه پرورش قارچ در مرکز فنی حرفه ای خوانسار دائر کرده است که جنبه آموزشی دارد و مباحث آموزشی را به صورت نظری و عملی در اختیار کارآموزان قرار می دهد.
با ما در این گفتگو همراه باشید؛

برای شروع این کار چه مقدار سرمایه اولیه نیاز است؟
این مسئله بستگی به وسعت کار دارد و به ازای هر سالن تولید، حدود 12 میلیون تومان برای خرید مواد اولیه نیاز است.
این نکته نیز لازم است گفته شود که علت این که برخی افراد موفق نمی شوند آن است که بدون برنامه کار را شروع می کنند در حالی که این کار نیازمند آموزش و گرفتن مشاوره از یک فرد باتجربه به مدت یک سال است.

در کارهای تولیدی که با موجود زنده اعم گیاه یا حیوان ارتباط دارد نیاز است از تجربه افرادی که در آن زمینه دارای تجربه هستند استفاده کرد تا زمانی که خود فرد شروع کننده دیگر نیازی به مشاوره نداشته باشد و به صور مستقل بتواند کار را ادامه دهد.

پرورش و تولید قارچ چه مقدار سودآوری دارد؟
شرایط مختلفی برای سودآوری دخیل هستند از مواد اولیه تا کیفیت خاک در این باره مهم است.
پرورش قارچ یک فاز میکروبی را طی می کند و برای تولید یک محصول خوب باید با شرکت های معتبر در زمینه تولید مواد اولیه همکاری کرد.
در مورد سودآوری نیز به میزان باری که در هر دوره برداشت می شود بستگی دارد به عنوان نمونه از سالنی که 10 تن کمپوست ریخته شده است 100 کیلو قارچ تولید می شود.

بین سه تا چهار میلیون تومان برای یک سالن 10 تنی برای یک دوره 60روزه سودآوری وجود دارد.

در مورد بازاریابی این محصول هم توضیح دهید.
این محصول بر خلاف چیزی که تصور می کنند فروش سریع و به روزی دارد و ما محصولات تولیدی خود را در بازار های استان لرستان، اصفهان، قم و مرکزی و کاشان و در برخی موارد تهران نیز توزیع می کنیم.

چه شهرهایی برای تولید و پرورش قارچ محیط و شرایط آب و هوایی مساعدتری دارند؟
به طور کلی شهرهایی که آب و هوای خنک و معتدلی دارند شرایط مساعدتری برای پرورش قارچ را فراهم می کنند. خوانسار نیز از جمله شهرهایی است که با توجه به شرایط جوی خنک پرورش محصولاتی مانند قارچ در ان به خوبی انجام می شود.

تاکنون از حمایت های دولتی نیز برای کار خود استفاده کرده اید؟
با توجه به این که سابقه 12 سال کار در این زمینه را داشتم زمانی که به دنبال اخذ تسهیلات بودم از آنجایی که از سابقه فعالیتم مطلع بودند همکاری کردند، البته نباید همیشه منتظر بود تا دولت کمک کند، چون زمانی که کاری شیوه و نام خصوصی یافت، همه چیز آن خصوصی است و باید خودتان تصمیم گیرنده و عمل کننده باشید و اگر جایی دچار کمبود شدید به ارگان های دولتی مراجعه کنید، به شرط آن که شفاف سازی کنید.

خودتان را انسان موفقی می دانید؟
بستگی دارد به این موضوع از چه زاویه ای نگاه شود، خوب بنده در زمینه تولید و پرورش قارچ و مربی بودن در این حوزه موفق هستم و در عین حال به دلیل این که برای چهار نفر مستقیم و برای هشت نفر به طور غیرمستقیم کارآفرینی کرده ام نیز موفق هستم.
البته در زمینه مالی هنوز به رضایت کامل نرسیده ام که این نیز طبیعی است.

چه روحیات و یژگی های شخصیتی باعث این موفقیت شده است؟
من علاقه بسیار زیادی به زیست شناسی داشته و دارم و این علاقه از دوران راهنمایی تا کنون با من بوده است و به همین دلیل نیز وارد بازار تولید قارچ شدم و تا دلتان بخواهد در این کار زمین خورده ام اما تنها به دلیل علاقه ای که به مباحث زیست شناسی دارم آن را رها نکردم.

این خیلی مهم است که شما به کارتان علاقه داشته باشید و برای همین هم با چنگ و دندان کار خود را حفظ می کنید.

چرا شما ابتدا وارد بازار کار شدید و بعد تحصیلات دانشگاهی را شروع کردید؟
شرایط حال حاضر به گونه ای است که اگر ابتدا وارد بازار کار شدید و برحسب علاقه شغلی را انتخاب کردید، سپس تحصیلات مرتبط با آن را ادامه دادید به موفقیت بیشتری دست خواهید یافت.

در حالی که اگر بدون هیچ هدف و علاقه و یا بازار کار مستعد یک رشته تحصیلی را انتخاب کرده و بعد از اتمام تحصیل به دنبال شغل متناسب با رشته و علاقه خود باشیم به نظر در شرایط کنونی موفقیت کمتری را برای فرد در بر خواهد داشت.
شما بسیاری از افراد را می بینید که تحصیلات عالی دارند اما برخلاف تحصیلات خود شغلی را انتخاب کردند که هیچ ارتباطی با علاقه و رشته ای که تحصیل کرده اند ندارد.

من با توجه به علاقه وافرم به زیست شناسی ابتدا شغلی مرتبط با علاقه خود پیدا کردم و بعد که احساس خلاء تحصیلات در این زمینه پیدا شد برای رفع این خلاء، تحصیلات دانشگاهی را ادامه دادم.

توصیه ام به کسانی که می خواهند سراغ رشته ای بروند این است که باید هدف داشته باشند و صرف حرف مردم و چشم و هم چشمی تحصیلات دانشگاهی را برای ادامه مسیر خود انتخاب نکنند.

و کلام اخر
ناامیدی بین جوانان زیاد است، اما یک جا نشستن و کاری نکردن هم درست نیست، خداوند هم فرموده از تو حرکت از من برکت، به هم ردیف ها و هم سن و سالان خودم توصیه می کنم نترسند و ریسک پذیر باشند و یک هدف را در زندگی تعریف کنند و تمام مسیرهایشان را رو به هدفی که انتخاب کرده اند تنظیم کنند و زیاد هم با افکار دیگران کار نداشته باشید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید

به گزارش خبرآنلاین، وقتی تا دیروقت بیدار می‌مانید، به مغز، قلب، روده‌ها، کلیه‌ها و کبدتان آسیب می‌رسانید. طبق توصیه بنیاد ملی خواب امریکا، مدت زمان خواب ایده آل برای بزرگسالان ۷ تا ۹ ساعت است. کم‌خوابی می‌تواند به عملکردهای داخلی و حتی اندام‌های بدن آسیب برساند و منجر به ایجاد انواع بیماری‌ها شود:

۱. مشکلات مغزی

براساس مطالعات، بیدار ماندن طولانی، سلول‌های مغز را از بین می‌برد. خواب کافی برای بهبود عملکرد یادآوری و حافظه بسیار مهم است. کم‌خوابی و بی‌خوابی در طول شب، ریسک ابتلا به زوال حافظه و آلزایمر را افزایش می‌دهد.

۲. افزایش فشار خون

افرادی که شب‌ها تا دیروقت بیدار می‌مانند یا کمتر از ۵ تا ۶ ساعت می‌خوابند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند. کمبود خواب، اثرات استرس را بر بدن تشدید می‌کند که این شرایط با افزایش فشار خون، ضربان قلب بالا و التهاب همراه است.

۳. چاقی

کم‌خوابی باعث ایجاد عدم تعادل هورمونی در بدن و در نهایت باعث پرخوری و افزایش وزن می‌شود.

۴. دیابت

کمبود خواب، عملکرد بدن برای پردازش گلوکز و میزان انسولین تولیدشده توسط بدن را مختل می‌کند. از همین رو، کم‌خوابی و بی‌خوابی یک ریسک‌فاکتور مهم در ایجاد دیابت نوع ۲ به شمار می‌آید.

۵. سرطان

بر اساس مطالعات، نداشتن خواب کافی شبانه، خطر رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد. هم‌چنین خواب ناکافی با افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

چرا صبح‌ها با سردرد از خواب بیدار می‌شویم؟/ ۸ دلیل مهم

منابع: medium ، health

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900550

دیگر خبرها

  • بهینه‌سازی مسیرها برای شرکت‌های فعال ارسال مرسولات پستی در جایگاه نخست «ره‌آورد فناورانه»
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • مراقب «کلاهک‌های مرگ» باشید
  • لزوم تبعیت و الگوبرداری از شهید مطهری در جهاد تبیین
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند