Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-قرار بود رئیس‌جمهور در همایش روز ملی صنعت و معدن که البته با یک هفته تأخیر از سالروزش برگزار شد، حضور داشته باشد، اما نیامد. دلیل آن را محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت کسالت او عنوان کرد. با این حال این مراسم با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد. در این مراسم که مانند هر سال تقریبا به درد‌دل صنعتگران معطوف می‌شود، معاون اول رئیس‌جمهور از چک‌شدن قرارداد توتال با رئیس مجلس گفت و وزیر صنعت از عدم باور رئیس‌جمهور از فعال‌سازی هشت‌هزار و ٥٠٠ واحد تولیدی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی رئیس اتاق ایران هم حذف سوگلی‌‌های اقتصادی در مقابل بخش خصوصی را خواستار شد، اما کنایه رئیس خانه صنعت به دولت درخورتوجه بود. او در این مراسم گفت: «ممنون از منتی که بر سر تولید گذاشتید!».

‌جهانگیری: بخش خصوصی واقعی به دنبال فساد نمی‌رود
معاون اول رئیس‌جمهور در این همایش با بیان اینکه فساد حاصل زدوبند بخش خصوصی و دولتی است، اظهار کرد: بخش خصوصی واقعی به دنبال فساد نمی‌رود. ‌اسحاق جهانگیری با تأکید بر اینکه امروز همگان قبول دارند که بخش صنعت و معدن، بخشی بسیار مهم و تأثیرگذار در سرنوشت کشور است، اظهار کرد: موضوع اهمیت بخش صنعت و معدن باید به عنوان موضوعی مشترک برای اقدام سطوح مختلف کشور پذیرفته شود. چنانچه بخواهیم در جهان به کشوری تبدیل شویم که حرف‌هایی برای گفتن و جایگاهی تأثیرگذار دارد، باید برای افزایش قدرت نرم کشور که همان توسعه و به طور خاص توسعه صنعت و پیشرفت کشور است، برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از مسائل پیش‌رو شامل مسائل اقتصادی، ‌فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بدون بالارفتن ظرفیت‌های کشور حل نخواهد شد.معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم در روزهای آتی اظهار کرد: مردم با انتخاب رئیس‌جمهور خود در ٢٩ اردیبهشت جهت‌گیری و مطالبات اصلی از دولت را روشن کردند. در همین راستا نیز رئیس‌جمهوری با مشورتی که با نهادها و صاحب‌نظران انجام می‌دهد، دولتی را انتخاب خواهد کرد تا بتواند به وعده‌هایی که در عرصه‌های مختلف به مردم داده، عمل کند.جهانگیری با تأکید بر اینکه ثبات بازار ارز و نرخ سود بانکی از جمله اولویت‌های دولت دوازدهم در حوزه اقتصاد است، به بیان تأثیرات سیاست خارجی بر بنگاه‌های صنعتی پرداخت و خاطرنشان کرد: یک کشور منزوی که دور خود حصار بکشد، نمی‌تواند مدعی شود که می‌خواهد توسعه صنعتی را پیش ببرد. در همین زمینه سیاست تعامل با دنیا جزء کارهایی است که دولت‌ها انجام می‌دهند و دیپلماسی می‌تواند به تسهیل آن کمک کند.

قرارداد توتال با لاریجانی چک شد
معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه صحبت‌های خود به قرارداد توتال اشاره کرد و گفت: بعضی از دوستان دوست دارند نقاط منفی را بزرگ جلوه دهند که این موضوع اصلا درست نیست. به‌عنوان نمونه در قرارداد توتال شرکت بزرگ فرانسوی ریسک کرده و پذیرفته وارد بازار ایران شود. برای این قرارداد کار مطالعاتی یک‌سال‌و‌نیمه انجام شده و ده‌ها جلسه برای بررسی این موضوع برگزار شد تا این قرارداد با منافع کشور مغایرت نداشته باشد. حتی متن قرارداد را برای رئیس مجلس ارسال کردیم تا با قوانین کشور تعارضی نداشته باشد. البته این هنر ماست که بتوانیم از تمام ظرفیت داخلی خود در این قرارداد استفاده کنیم.

‌نقد خرید هواپیما بی‌انصافی است
جهانگیری در ادامه صحبت‌های خود همچنین به انعقاد قراردادهای مختلف خرید هواپیما با شرکت‌های بزرگ بین‌المللی اشاره کرد و افزود: اگر عده‌ای در موضوع خرید هواپیما نقد هم می‌کنند، بی‌انصافی می‌کنند. چنانچه پول برای ما بود و قرار بر این بود که اولویت‌گذاری کنیم، ممکن است خرید هواپیما در اولویت اول ما قرار نگیرد اما در موضوع خرید هواپیماها، ما پولی پرداخت نکردیم و این هواپیماها از منابع خارجی به داخل آمد و از محل پول بلیت آنها اقساط مربوطه پرداخت خواهد شد.

دفاع جانانه جهانگیری از بخش خصوصی
جهانگیری همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اصل ٤٤ قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته و انتقادات اخیر ایشان نسبت به اجرای این سیاست‌ها خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پیام سیاست‌های اصل ٤٤ این است که بخش خصوصی می‌تواند به هر میزان که می‌خواهد فعالیت کند، پولدار شود و صاحب کارخانه باشد. این سیاستی است که رهبری انقلاب بر اساس قانون اساسی ابلاغ کرده‌اند و هیچ نهادی حق مخالفت با آن را ندارد. بر اساس اصل ٤٤ قانون اساسی بخش خصوصی باید مورد احترام قرار بگیرد.

‌ِعرق ملی ندارید از مدیریت کناره‌گیری کنید
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر اینکه انتصاب سفارشی افراد در هیئت‌‌مدیره‌های بنگاه‌های بزرگ این بنگاه‌ها را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است، خاطرنشان کرد: بر اساس دستور ستاد اقتصاد مقاومتی نهادهای عمومی مانند بنیاد مستضعفان، ستاد اجرائی، آستان‌های مقدس و هر کجا که کار بنگاه‌داری انجام می‌شود، مکلف به انتخاب مدیران حرفه‌ای هستند.جهانگیری با بیان اینکه نظام‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی کشور باید تسهیل‌کننده کار بنگاه‌ها باشند، گفت: مدیرانی که فکر می‌کنند زمانی که در مسند مدیریت قرار می‌گیرند نمی‌توانند کار کنند، باید عرق ملی داشته باشند و از قرارگرفتن در آن مسند خودداری کنند.

‌نعمت‌زاده: امسال۴۵۰ هزار شغل صنعتی معدنی ایجاد می‌کنیم
وزیر صنعت و معدن نیز در این مراسم با اشاره به حضور‌نیافتن رئیس‌جمهور در این مراسم گفت: رئیس‌جمهور تا دیروز قرار بر حضور در این مراسم داشتند اما به دلیل گرفتگی صدا و کسالت نتوانستند حضور داشته باشند. از ابتدا قرار بود برنامه چهار عصر برگزار شود؛ اما به دلیل جلسات شورای امنیت که ایشان داشتند، برنامه را به صبح امروز موکول کردیم؛ اما در نهایت به دلیل دستور پزشک، ایشان با وجود علاقه فراوان برای حضور امکان حضور فراهم نشد.

‌تردید روحانی در آمار وزارت صنعت از فعال‌سازی ٨هزارو‌ ٥٠٠ واحد تولیدی
وزیر صنعت به فعال‌سازی واحدهای تولیدی متوقف‌شده و راه‌‌اندازی هشت‌هزار و ۵۰۰ واحد اشاره کرد و گفت: یادم هست زمانی که این آمار را به آقای رئیس‌جمهور نشان دادم، ایشان با تردید نگاه کردند که من بعدا به تفکیک هر استان اسامی را برای رئیس‌جمهور ارسال کردم. وی اشاره‌ای هم به همکاری سازمان‌های مختلف برای رفع موانع تولید کرد و گفت: در مجموع در این چهار سال، یک میلیون اشتغال جدید در بخش صنعت و معدن و تجارت ایجاد شده است. برای امسال هم ۴۵۰ هزار شغل برنامه‌ریزی شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از جلب و جذب ٧٥ درصد سرمایه‌گذاری‌های خارجی انجام‌شده کشور در دو سال اخیر در بخش‌های صنعت و معدن خبر داد. نعمت‌زاده همچنین درباره کاهش مالیات برای بنگاه‌های تولیدی گفت: معافیت ۳۰ درصد مالیات بر درآمد برای پنج سال برای تولید برندهای خارجی با مشارکت بخش خصوصی از مهم‌ترین اقدامات دولت یازدهم بود. نعمت‌زاده در حاشیه مراسم با اشاره به پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ گفت: پیش‌فروش پژو ۲۰۰۸ مشمول قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نمی‌شود و به‌همین‌دلیل دریافت پیش‌پرداخت ۶۰ میلیون‌تومانی از نظر ما ایرادی ندارد.

‌تقوی‌نژاد: معافیت بیشتر مالیاتی در ازای استخدام کارگر
رئیس سازمان مالیاتی نیز خطاب به واحدهای تولیدی گفت: آن دسته از واحدهای تولیدی که بیش از ۵۰ نیروی انسانی دارند اگر در دوره معافیت مالیاتی خود اشتغال بیشتری را ایجاد کنند، از معافیت مالیاتی بیشتری برخوردار خواهند شد. رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مدل مالیات بر ارزش افزوده‌ای که در ایران اجرا می‌شود، در ۱۵۰ کشور نیز در حال اجراست، از ایجاد اصلاحاتی در این قانون خبر داد.سیدکامل تقوی‌نژاد به مواردی که حول موضوع مالیات بر ارزش افزوده از جانب تولیدکنندگان مطرح شد، اشاره کرد و گفت: مالیات ارزش افزوده هم‌زمان در ایران در ۱۵۰ کشور دیگر نیز با همین مدل اجرا می‌شود و افرادی که علیه آن صحبت می‌کنند، یا مخالفان دو دسته‌اند یا از این کار را آگاهانه انجام می‌دهند و از شفافیت هراس دارند؛ یا با نحوه عملکرد و سازوکار این قانون آشنایی ندارند و نتوانسته‌اند به عملکرد ما در سازمان اعتماد کنند. او همچنین در حاشیه این مراسم، درباره دریافت مالیات از رانندگان اسنپ در دفترخانه‌ها در زمان فروش خودرو اظهار کرد: به‌تازگی ١١ هزار شرکت را در فضای مجازی شناسایی کردیم که بر اساس نوع فعالیت‌شان مشمول مالیات خواهند شد. بررسی موضوع دریافت مالیات از این شرکت‌ها آغاز شده و دستورالعمل آن در دو هفته آینده ابلاغ می‌شود.

‌شافعی: سوگلی‌های اقتصادی را از بین ببرید
رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در این همایش، خواستار ازبین‌رفتن سوگلی‌های اقتصادی در برابر بخش خصوصی شد و گفت: قبح فساد در آستانه ریختن است. غلامحسین شافعی با بیان اینکه رئیس‌جمهور درباره فساد گفته بود که وای به حال روزی که قبح فساد ریخته شود، گفت: ما در آستانه ریختن قبح فساد هستیم. اگر محیط امن و سالم به وجود نیاید، تأمین نقدینگی و تغییر نرخ سود بانکی حاصلی برای بخش خصوصی نخواهد داشت. وی با تأکید بر اهمیت بازگشت اعتماد به جامعه تولید و صنعت کشور، اظهار کرد: در سال‌های ٧٥ تا ٨٥ به‌طور متوسط سالانه ٥٢٠ هزار شغل در کشور ایجاد شد که یک رکورد بود. در سال‌های ٨٥ تا ٩٠ هم بیشترین کاهش اشتغال را داشتیم که بالاترین صدمه را به بخش تولید وارد کرد. شافعی با انتقاد از تحمیل هزینه‌های قانون هدفمند‌کردن یارانه‌ها و اجرائی‌نشدن ماده ٨ این قانون گفت: افزایش ناگهانی نرخ ارز و سود تسهیلات بانکی خارج از کنترل صنعتگران بود، حال تولیدکنندگان به چه جرمی باید تقاص پس دهند؟

‌سهل‌آبادی: ممنون از منتی که بر سر تولید گذاشتید
رئیس خانه صنعت و معدن نیز در این همایش با اشاره به اینکه امروز رئیس سازمان امور مالیاتی از بخشش مالیاتی تعدادی از تولیدکنندگان خبر داد، اظهار کرد: اما من می‌خواهم بگویم ممنون از این منتی که برای بخش تولید در نظر گرفته‌اید.عبدالوهاب سهل‌آبادی با طرح این پرسش که مگر بخش تولید چه تقصیری در ایجاد رکود، هدفمندی یارانه‌ها و تحریم‌ها داشته است، افزود: ما هیچ نقشی در این اتفاقات نداشتیم؛ اما باید ضرر زیادی را پرداخت کنیم؛ حتی سهم تولید را هم از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نکردند. رئیس خانه صنعت و معدن ایران با اشاره به اینکه باید خسارات وضعیت اقتصادی کشور میان بخش‌های مختلف تقسیم شود و نباید تولیدکننده تاوان آنها را پرداخت کند، افزود: یک تولیدکننده را برای بدهی‌های زیاد دستگیر و هزارو ٤٠٠ کارگر آن را بی‌کار می‌کنند و متأسفانه اخیرا باخبر شدم این فرد فوت کرده است. دردآورتر آنکه اواخر ٩٥ همسر ٧٣‌ساله این فرد را هم به دلیل بدهی بانکی واحد تولیدی شوهرش به زندان انداخته‌اند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشترک اعضای هیئت وزیران به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

رئیس جمهور در این مراسم طی سخنانی خطاب به این مدیران عالی دولت بیان کرد: باید با مردم به‌صورت مداوم ارتباط داشته باشید؛ خصوصاً مردمی که در اجتماعات مسئولان شرکت هم نمی‌کنند که باید این عزیزان هم مورد رسیدگی قرار بگیرند.

وی در خصوص انتخابات ۱۴۰۲ افزود: مجریان، ناظران و عموم مردم همت کردند و انتخابات باشکوهی داشتیم و مولفه‌های مورد اشاره رهبر معظم انقلاب محقق شد. در این مرحله دوم نیز کاری بشود که این چهار اصل مورد تأکید قرار بگیرد. مردم ما در اجرا و نظارت دخیل هستند و امیدواریم این انتخابات هم باشکوه برگزار شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به شعار سال، خاطر نشان کرد: باید تمامی بخش‌ها برنامه داشته باشند و طبق آن به‌سوی تحقق شعار سال که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنند.

خبر در حال تکمیل...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • پوتین برای پنجمین بار رئیس‌جمهور روسیه شد+ فیلم
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند