Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز علی پورجم با اعلام این خبر به خبرنگار ایسکانیوز گفت:معمولا خوردن سیب زمینی به تنهایی مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند، اما بهتر است هنگامی که این سیب زمینی‌ها سبز رنگ می‌شوند آنها را مصرف نکنیم. سیب زمینی ها نوعی گلیکو آلکالوئید به نام سولانین تولید می‌کنند که ترکیبی سمی برای انسانها و حیوانات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور معمول این سم میتواند حالت دفاعی دربرابر آفات وحشرات داشته باشد ولی در بدن انسان موجب مسمومیت شدید می شود. یک فرد بزرگسال با خوردن 450 گرم سیب زمینی سبز دچار مسمویت شدید سولانین خواهد شد.

وی گفت:علائم این مسمومیت معمولا بین 8 تا 12 ساعت بعد از هضم غذا بروز می کند و باعث کرامپ های روده ای معده ای و یا حتی اختلالات عصبی می شوند از علائم خفیف ناشی از مصرف قسمت های سبز سیب زمینی شامل سردرد ،سرگیجه ، درد شکم و تهوع هستند.

او افزود: سیب زمینی به دلیل کالری بالا وارزان بودن در سبد غذایی خانوار به طور معمول قرار می گیرد و از مواد مصرفی روزانه مثل نان وبرنج است.عمده حجم تولید این محصول به فصل پاییز مربوط می شود.و محصول مناطق سردسیر از کیفیت بهتری برخوردار است.

این کارشناس کشاورزی توصیه می کند، کشاورزان و تولیدکنندگان به منظور پیشگیری از بروز چنین مسمومیت هایی باید قبل از برداشت و همچنین پس از برداشت محصول دقت لازم را به عمل بیاورند و از قرار گرفتن محصول در گرما خودداری کنند.

702

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۸۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گفته او، پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

دشتبانی گفت: خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • اگر در این مناطق زندگی می کنید از کولر گازی استفاده نکنید وگرنه ...
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • ۷ موردی که همین الان باید از شرشان خلاص شوید! پشیمان نمی‌شوید!
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید