Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مديرکل سلامت شهرداري تهران گفت: امسال برنامه هاي متنوعي در حوزه ارائه خدمات سلامت روان و تحکيم بنيان خانواده و آموزش سلامت به شهروندان مدنظر قرار گرفته که در سراهاي محلات تهران اجرا مي شود.

به گزارش خبرگزاري آريا و به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، سمانه زماني در نشست مديران سلامت مناطق 22گانه شهرداري تهران اظهار داشت: اداره کل سلامت به عنوان يکي از ادارات زير مجموعه معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با هدف بهبود کيفيت زندگي شهروندان از طريق کاهش عوامل تهديد کننده سلامت و با مد نظر قرار دادن راهبردهاي ايجاد محله هاي سالم، توانمندسازي و آموزش همگاني سلامت، ارتقاي خدمات سلامت و همچنين توسعه شهري مبتني بر شاخص هاي سلامت، برنامه هاي متنوعي را اجرا کرده و در اين زمينه پيشگام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: طي سال هاي اخير تلاش کرديم ضمن فراهم نمودن بسترهاي لازم براي ارائه خدمات سلامت در تمامي ابعاد آن بويژه حوزه سلامت اجتماعي، رواني و معنوي و اجراي برنامه درقالب محله محوري براي شهروندان، از ظرفيت سازمانها، نهادها و عموم شهروندان نيز براي دستيابي به اهداف بهره گيرد.
زماني، پروژه هاي اجرايي حوزه سلامت در سال 96 را شامل پروژه ارائه خدمات سلامت روان با تاکيد بر تحکيم بنيان خانواده، پروژه استقرار پيشگام خانه سلامت در محله محروم، پروژه پايش انتظارات درون بخشي، پروژه پايش منشور عمل شبکه هاي اجتماعي حوزه سلامت و پروژه ارائه خدمات آموزش سلامت به شهروندان برشمرد.
وي با بيان اينکه پروژه ارائه خدمات سلامت روان با تاکيد بر تحکيم بنيان خانواده و با هدف پيشگيري و کنترل آسيب هاي اجتماعي و حفظ و ارتقاي سطح سلامت جامعه اجرا مي شود، افزود: در اجراي اين پروژه مهم براي کمک به تأمين و ارتقاي سطح سلامت روان شهروندان تهراني خدماتي چون مشاوره روان شناختي در سطح پيشگيري اوليه به شهروندان تهراني، راهنمايي و مشاوره پيش از ازدواج به شهروندان تهراني، راهنمايي و مشاوره پس از ازدواج و سبک هاي فرزندپروري، مشاوره به منظور شکل گيري ازدواج آگاهانه و تشکيل خانواده، مشاوره در جهت تحکيم بنيان خانواده شهروندان تهراني ارائه مي شود.
مديرکل سلامت شهرداري تهران خاطرنشان کرد: در اين پروژه ضمن مديريت و نظارت بر ارائه خدمات روانشناختي در تمامي مراکز مشاوره و خدمات روان شناختي تحت پوشش شهرداري تهران از توان نيروهاي تخصصي داراي صلاحيت حرفه اي و اخلاقي بهره مي بريم.
وي با تاکيد بر لزوم استمرار و نهادينه سازي فعاليتها و مداخلات قبلي حوزه سلامت اظهار کرد: امسال نيز ضمن گراميداشت مناسبتهاي سلامت، پروژه هايي چون نگهداري، توسعه و مديريت مراکز فراموز؛ ساماندهي و مديريت فعالان حوزه سلامت؛ پروژه پايش منشور عمل کانونهاي اجتماعي سلامت محور (کانونهاي ده گانه)؛ پروژه پايش منشور عمل شوراي سلامت محله؛ پروژه پايش منشور عمل سلامتياران و رابطين سلامت و بروز رساني فضاي مجازي سلامت پيش بيني شده است.
زماني از برگزاري دوره هاي آموزش ضمن خدمت براي مسئولين خانه هاي سلامت 354گانه محلات شهر تهران خبر داد و گفت: آشنايي با اصول مديريت، خدمات سلامت و مسئوليت اجتماعي، اصول و فنون مديريت پروژه در نظام سلامت، اصول و فنون بازاريابي اجتماعي در نظام سلامت، اصول و فنون حمايت طلبي در نظام سلامت، اصول و فنون مشارکت مردم در سلامت از جمله سرفصل هاي اين دوره ها به شمار مي رود.
وي با اشاره به شاخصهاي ارزيابي مناطق 22گانه در حوزه سلامت گفت: امسال شاخص هايي چون مديريت ساختارهاي فيزيکي ( خانه هاي سلامت و فراموز)، سلامتياران و رابطين سلامت، آموزشهاي سلامت، کانونهاي ده گانه اجتماعي سلامت محور، اطلاع رساني و توسعه فرهنگ سلامت، تشکيل نشست هاي شوراي سلامت، سنجش عدالت در سلامت شهر، مشاوره روانشناسي، سامانه هاي مجازي و تعامل و همکاري مديريت شهري منطقه در حوزه سلامت مدنظر قرار دارد.
در اين نشست عزت اله فاضلي معاون اداره کل سلامت شهرداري تهران ضمن اشاره به برنامه هاي داستان تابستان، به تشريح شيوه نامه فعاليت اداره کل سلامت در سال 1396 پرداخت و تاکيد کرد: در تدوين اين برنامه ضمن توجه به نيازهاي شهروندان و اقتضائات محله اي، در خصوص نهايي شدن آن، از ساير ذينفعان حوزه سلامت نظرخواهي شده است.
همچنين همچنين مهدي اميري معاون اداره کل سلامت شهرداري تهران نيز نکاتي را در زمينه اجراي برنامه ها، نظارت و ارزيابي، اعلام آخرين وضعيت مراکز فرآموز، مسئوليت نظارت بر ارائه هرگونه خدمات سلامت، مستندسازي برنامه ها، گزارش نويسي، مطرح کرد و خواستار دقت و توجه بيشتر مديران سلامت مناطق در اجراي برنامه هاي اين حوزه شد.
در ادامه مديران سلامت مناطق 22گانه در خصوص شيوه نامه سال 96 و مسائل مختلف خانه هاي سلامت دغدغه ها و پيشنهادات خود را مطرح کردند.
طي اين نشست مقرر شد شيوه نامه اجرايي سال 96 پس از جمع بندي پيشنهادات و نظرات مديران سلامت مناطق، ابلاغ شود.
در پايان اين نشست بر اساس شاخص هايي چون برپايي دهکده و جشنواره سلامت، ايستگاه هاي سلامت در محلات محروم، برنامه هاي همگام با سلامت و برگزاري دوره هاي آموزشي، مناطق 12 و 14 و 20 به عنوان برگزيده در زمينه فعاليت هاي هفته سلامت معرفي و تقدير شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟

ارسال پیامک «ذخیره‌سازی آب» به مشترکان شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد.

به گزارش ایسنا، آن‌طور که وزارت نیرو اعلام کرده، واقعیت این است که این پیامک ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد. از آنجا که سال گذشته بروشور اطلاعیه فوق بین شهروندان توزیع شده بود، مجدداً با آغاز سال جدید، به وسیله پیامک به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.

ماجرا از این قرار است که همه ساختمان‌ها براساس ابلاغیه مبحث ۱۶ قانون مقررات ملی ساختمان باید نسبت به تجهیز پمپ و مخزن اقدام کنند.

ذکر این نکته ضروری است که برخی ساختمان‌ها به جهت افت فشار آب فقط از پمپ استفاده می‌کنند که این اقدام نه تنها باعث پایمال شدن حقوق دیگر همسایه‌ها می‌شود و بیشترین ظرفیت آب شبکه کوچه و محله را به سمت ساختمان خود هدایت می‌کنند، بلکه تخلف محسوب می‌شود. زیرا نصب و قرار دادن پمپ بعد از کنتور آب غیرقانونی است؛ بنابراین شهروندان ابتدا با نصب مخزن بعد از کنتور و سپس نصب پمپ، اقدام قانونی، فنی و تأسیساتی انجام داده و باعث پایداری فشار آب می‌شوند.

لازم به ذکر است با شروع تابستان و استفاده از کولر‌های آبی در روز‌های گرم، به جهت اینکه ساختمان‌ها دچار افت فشار آب نشوند، پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شده است، بحث کمبود و قطعی آب مطرح نیست و در صورت لزوم هرگونه برنامه درخصوص نوبت‌بندی و قطعی آب حتماً از سوی شرکت آبفای تهران اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • ارسال پیامک ذخیره سازی آب برای شهروندان تهرانی | ماجرا چیست؟
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی با مشارکت بیش از ۶۰۰ شهروند در بوستان آزادگان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان