Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:40:39 GMT

یورش نظامیان سعودی به شهرک شیعه‌نشین «العوامیه»

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۶۹۶۹۱

یورش نظامیان سعودی به شهرک شیعه‌نشین «العوامیه»

با گذشت بیش از دو ماه از محاصره شهرک العوامیه به وسیله نظامیان آل سعود، گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که این منطقه روز گذشته نیز هدف حمله نظامیان سعودی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری نبأ، روز یکشنبه (دیروز) نظامیان آل سعود با استفاده از خودروهای زرهی به چند محله در شهرک العوامیه یورش بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که بیش از دو ماه از محاصره این منطقه به وسیله نیروهای امنیتی وزارت کشور عربستان می گذرد، خودروهای زرهی عربستان دیروز وارد محله های شکر الله و الجمیمه شدند و به صورت بی هدف اقدام به تیراندازی کردند که علاوه بر زخمی شدن دو غیر نظامی خسارت هایی هم به ساختمان های تجاری منطقه وارد کردند.

این حمله به وسیله نیروهای ویژه واکنش سریع عربستان اجرا شده است، چند روز پیش وزارت کشور عربستان ادعا کرده بود یک خودروی گشت زنی این نیروها در منطقه المسوره در العوامیه مورد هدف قرار گرفته بود که منجر به کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن چند تن دیگر شده و به نظر می رسد حمله روز گذشته به غیر نظامیان در العوامیه به همین دلیل صورت گرفته است.

بیش از دو ماه است که مردم العوامیه به بهانه عربستان برای تخریب محله تاریخی المسوره در سایه سکوت جهانی در محاصره نیروهای نظامی عربستان قرار گرفته و به صورت روزانه شاهد عملیات های غیرقانونی نظامی علیه شهروندان هستند. در تصاویری که اخیرا از این منطقه منتشر شده حجم ویرانی و تخریب به حدی است که به نظر می رسد به یک منطقه جنگی تبدیل شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، امروز (شنبه) تأکید کرد که در صورت دستیابی به توافقی درباره تبادل اسرا، عملیات نظامی در رفح را به تعویق خواهند انداخت.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المیادین، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز گفت که در صورت دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا، انجام عملیات نظامی در رفح به تعویق می افتد.

این اظهارات کاتس در حالی بیان شد که گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی حماس، امروز ویدئویی را از دو اسیر صهیونیست منتشر کرد که طی آن این دو نفر هشدار دادند حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه باعث آزادی ما نخواهد شد، بلکه جان ما را به خطر خواهد انداخت.

در پی انتشار این فیلم، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار دادند که یورش به رفح به اسارت بیشتر صهیونیست‌ها یا مرگ آن‌ها در اسارت منجر خواهد شد و این رژیم بایستی بین یورش به رفح یا بازگرداندن اسرا یکی را انتخاب کند.

آن‌ها گفتند که کوتاهی کابینه در حق ربوده‌شدگان، جنایت کابینه علیه شهروندان است.

دیگر خبرها

  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • روز ۲۰۵ طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)