Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی آرین شهر،از توابع شهرستان قاینات، از عدم برگزاری نماز جماعت درمساجداین شهر به دلیل نداشتن امام جماعت گلایه مند هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازنسیم قائن ، اهالی آرین شهربا ارسال پیام وتصاویری به وبگاه نسیم قاین با عنوان سجاده خالی این روزهای امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج)آرین شهر وعدم برگزاری نماز جماعت دراین مسجد ،وهمچنین عدم پیگیری از سوی مسئولین شهر وامام جمعه وشورای شهر که با عث بی رونقی نماز جماعت دراین مسجد شده است نوشتند:3سال است که چندین بار به امام جمعه وشورای شهر جهت بررسی این موضوع وبی رونق شدن نماز جماعت دراین مسجد مراجعه می کنیم ودر خواست پیگیری جهت حضور امام جماعت را داریم اما کسی پاسخگوی ما نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین پیام آمده است طلاب حوزه علمیه این شهر فقط در بین سال تحصیلی و شاید سه روز در هفته آن هم به صورت نامنظم نماز جماعت برگزار می کنند وحال که تعطیلات حوزه علمیه است نماز جماعت دراین مسجد برگزار نمی شود در حالی که با شروع فصل تابستان وحضور بیشتر دانشجویان ودانش آموزان در شهر می طلبد که علاوه بر برگزاری نماز جماعت ،شاهد برنامه های فرهنگی درمساجداین روستا باشیم .

یکی دیگر از اهالی آرین شهر نیز با بیان این که در این شهر 5مسجدبه نام مسجدجامع،مسجد عاشورا،مسجد امام حسین(ع)،مسجد فاطمه الزهرا(س)ومسجد صاحب الزمان(عج)داریم گفت:از این 5مسجد که در محله های مختلف شهر واقع شده است فقط مسجد جامع است که با حضور امام جمعه وروزهایی که در شهر حضور دارند نماز جماعت برگزار می شود گفت: درکل دراین شهر امام جماعت مستقر نداریم و در برخی مواقع طلاب حوزه علمیه برای نماز جماعت حضور دارند وبا تعطیلات حوزه علمیه نماز هم در مساجد به جماعت برگزار نمی شود.وخواسته ما از مسئولین این است که حداقل یک روحانی مستقر درشهر داشته باشیم.

درخواست کتبی از سوی مسئولین آرین شهر نداشته ایم

خبرنگار نسیم قائن جهت پیگیری این موضوع گفتگویی با حجت الاسلام علی پور مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین داشت.

وی با بیان این که در بخش سده 14روحانی اعم از مستقر،بومی وطرح هجرت داریم گفت:ازاین تعداد 11روحانی مستقروطرح هجرت و3روحانی بومی هستند که در روستاهای شهرک قدس،خشک،روم،عباس آباد دشت،برکوک،موسویه،چاهک،آفریز،تیغدر،قومنجان،تیغاب،شهرک هاشمیه،گوراب وکرچ فعالیت دارند وبراساس قانون در جاهایی که حوزه علمیه وامام جمعه مستقر هستند روحانی تعلق نمی گیرد.

حجت الاسلام علی پور افزود: تاکنون در خصوص روحانی مستقر در آرین شهر نیز درخواست کتبی از مردم ومسئولین آرین شهر نداشته ایم ودر صورت ارائه درخواست کتبی موضوع به مسئولین استانی ارائه وپیگیراین موضوع خواهیم بودتا در صورت امکان دراین شهر نیز روحانی مستقر شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر جشنواره گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود.    موتورچی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.   وی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.   موتورچی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود.    وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • مسجد و هویت‌بخشی به محله
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو