Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس عبدالعزیز کریمی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : با توجه به افزایش بی سابقه درجه حرارت و گرمای شدید هوا طی چند روز اخیر، مصرف برق در استان فارس مشابه کل کشور روند صعودی زیادی داشته است.
وی با بیان اینکه حداکثر مصرف برق در استان فارس به 3051 مگاوات رسیده گفت: با اعمال طرح های مدیریت مصرف و پاسخگویی بار، حدود 270 مگاوات مدیریت و صرفه جویی بار انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمی گفت:‌متولیان شرکت برق منطقه ای و شرکت های توزیع برق از مدت ها قبل از شروع فصل تابستان و از اواخر سال گذشته طرح های مختلف مدیریت مصرف را طراحی و تدوین و برنامه ریزی کردند و از 15 خرداد ماه به مرحله اجرا گذاشتند.
وی ادامه داد : این طرح ها شامل طرح ذخیره عملیاتی صنایع، طرح تعطیلات و تعمیرات، طرح جابجایی روز تعطیلات از جمعه به یکی از روزهای هفته، طرح خاموشی پمپ های کشاورزی در ساعات 12 الی 16 و همچنین طرح های مدیریت مصرف و صرفه جویی بوده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس درادامه گفت : با توجه به شوک برقی ناشی از افزایش شدید مصرف برق به علت گرمای هوا شرکت برق منطقه ای فارس ضمن آمادگی کامل قبلی از نظر سرویس و نگهداری تجهیزات و آمادگی برقرسانی مطمئن به شهروندان و مردم استان فارس تلاش مضاعفی در خصوص افزایش مشارکت صنایع در طرح های مدیریت مصرف به عمل آورده است.
کریمی گفت: هم اکنون گرچه به مدیریت وضع موجود تا حدود زیادی بحران مهار شده است اما برای افزایش آستانه اطمینان و پایداری شبکه نیازمند همکاری همه مردم استان فارس هستیم. چه آنکه حتی خاموشی یک لامپ اضافه یا تجهیزات غیر ضرور یا جابه جایی زمان استفاده از برخی از وسایل برقی یا عدم استفاده همزمان از وسایل برقی خصوصا در زمان اوج مصرف برق در ظهر یعنی ساعات 12 الی 16 کمک شایانی به خدمتگزاران مردم در صنعت برق می کند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با بیان توصیه هایی برا ی مصرف بهینه گفت : استفاده از نور طبیعی روز و خاموشی روشنایی و لامپ های اضافی ، استفاده نکردن از تجهیزات برقی نظیر اتو، سشوار، لباسشویی و ... در زمان اوج مصرف برق ظهر و حتی الامکان جابه جایی زمان استفاده از آنها در ساعات دیگر، استفاده از دور کند کولرهای آبی ، تنظیم ترموستات کولرهای گازی برای دمای اتاق روی 25 درجه سانتیگراد و استفاده نکردن بیش از یک کولر گازی در هر منزل توصیه های ساده است که کمک شایانی به مدیریت بحران افزایش بی سابقه برق می کند.
این مقام گفت:‌شرکت برق منطقه ای فارس با برخورداری از 15هزارکیلومتر شبکه برق رسانی که حدود 13 درصد کل کشور است در بین برق های منطقه ای سراسرکشور رتبه اول را دارد.
عزیزی بیان :‌این شرکت با داشتن 258 پست انتقال برق رسانی ، دررده دوم کشور قرار دارد که مسئولیت برق رسانی به دو استان فارس و بوشهر را به عهده دارد .
مدیرعامل برق منطقه ای فارس بیان کرد: برق فارس با ایجاد ظرفیت منصوبه تولید برق به میزان 8500 مگاوات در کشور، از موقعیت قابل توجهی برخوردار است تا آنجاییکه مازاد بر تولید خود را از طریق شبکه های انتقال به شش استان همجوار شامل هرمزگان ، کرمان ، یزد ،اصفهان ، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد منتقل می کند و در این زمینه نیز مقام سوم تولید برق در کشوررا از آن خود کرده است.
مصاحبه کننده : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۶۹۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی

محمد هادی ایمانیه در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی خواستار جلب مشارکت‌های مردمی در راستای تحقق شعار سال شد.

او پیشنهاد نقش آفرینی بسیج سازندگی در راستای کاهش مصرف انرژی را مطرح کرد و بیان داشت: ناترازی آب، برق و گاز از موانع جدی هستند که در برابر تولید ایستادگی می‌کند.

ایمانیه بیان داشت: بزرگترین خدمت به عرصه تولید، مدیریت مصرف انرژی است و راهکار‌هایی نظیر انتقال آب از خلیج فارس، احداث چاه‌های عمیق و بارورسازی ابر‌ها به صورت مقطعی می‌توانند انرژی پایدار را برای بخش صنعت تامین کنند.

به گفته استاندار فارس، با کاهش ده درصدی مصرف آب در استان شاهد رونق چشمگیر پروژه‌های تولیدی خواهیم بود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان به یاری مجتمع‌های تولیدی در کاهش مصرف انرژی بیاید و این امر در مقیاس کلان می‌تواند نقش مهمی در مدیریت مصرف ایفا کند.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنانش خواستار بهره مندی از ظرفیت‌های بسیج برای راه اندازی نهضت صنایع دستی شد و بیان داشت: با تامین زنجیره تولید و فروش در عرصه‌های داخلی و خارجی می‌توان به ارزش افزوده و درآمدزایی چشمگیری دست یافت.

او از آزادسازی سه هزار هکتار زمین برای اجرای نهضت مسکن روستایی خبر داد و افزود: با سرمایه گذاری در این عرصه شاهد پیشگیری از مهاجرت و کاهش حاشیه نشینی خواهیم بود.

استاندار فارس با اشاره به اهمیت بسط حوزه‌های اعتقادی و معرفتی در جامعه افزود: تعریف پیوست فرهنگی برای پروژه‌ها نقش موثری در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!