Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز ، محمدرضا عارف طی یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود درباره ثبت جهانی شهر یزد نوشت:

«اعلام ثبت شهر زیبا و سرشار از معنویت دارالعباده یزد، به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران، در فهرست میراث جهانی یونسکو خبر مسرت باری بود که لازم می دانم آن را به مردم بزرگ ایران و دوستداران میراث فرهنگی تمدن غرور آفرین ایرانی و اسلامی تبریک بگویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رخدادهای اینچنینی برای ملت کشور ایران حائز اهمیت و ثمربخش است. این امر از یک سو نشانگر عظمت تاریخی سرزمین پرافتخار ما و موجب ارتقاء هرچه بیشتر جایگاه فرهنگی ایران در بین کشورهای منطقه و جهان بوده و از سوی دیگر زمینه توسعه هرچه بیشتر گردشگری را برای ما فراهم خواهد آورد. در دنیای معاصر موضوع گردشگری یکی از اولویت‌های حیاتی در توسعه کشورها محسوب می‌شود.

گسترش صنعت گردشگری هم چاره ای مناسب برای کاهش وابستگی کشور به درآمدهای ناپایدار نفتی است و هم مستقیما بر ارائه تصویری درست از ملت و کشور ما به جهانیان تاثیر خواهد گذاشت.

رویدادهای مبارکی از این دست اگر با برنامه ریزی صحیح و هوشمندانه مسئولین ذیربط همراه شود، آینده درخشان را برای ارتقاء کمی و کیفی گردشگری کشور به همراه خواهد داشت. شکی ندارم که جای جای این میهن زیبا با طبیعت بی نظیر خدادادی و معماری چشم نواز، خلاقانه و سرشار از معنویت ظرفیت آن را دارد که آوازه خود را از مرزهای جغرافیایی فراتر برده و در معرض دید چشم و قلب دیگر فرهنگ‌ها و ملیت‌ها قرار دهد.

به سهم خود از تمام کسانی که برای تحقق این رویداد شیرین و امیدبخش تلاش کردند، به ویژه مدیران و کارکنان سختکوش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قدردانی می‌کنم.»

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۰۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در حکم محمد افروغ، سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) که به امضای مصطفی ده‌پهلوان رسیده، آمده است: نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی و به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) منصوب می‌شوید.

توفیق روزافزون شما را در انجام مسئولیت‌های محوله به خصوص در راستای تحقق شرح وظایف مصوب با همفکری و تعامل با اعضای گروه، همکاران و همچنین تشریک مساعی با معاونت‌ها و پژوهشکده‌ها، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

طی مراسمی که با حضور رئیس و معاونان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری همراه بود از خدمات شایسته طیبه عزت‌اللهی‌نژاد، مدیر پیشین گروه پژوهشی هنرهای ملی (سنتی) پژوهشگاه قدردانی شد.

کد خبر 6086086 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان منصوب شد
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک