Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در صفحهاینستاگرام خود نوشت:

دیشب موفق شدم که فیلم «ماجرای نیمروز» را ببینم؛ بعد از آنکه نتوانسته بودم آن را روی پرده سینما به نظاره بنشینم، با انتشار آن در شبکه نمایش خانگی این فرصت دست داد تا شاهد فیلم برگزیده مخاطبان در جشنواره فجر شوم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر مى رسد عامل اصلی توفیق این فیلم، نمایش و تصویر سازى بی نظیر و دقیق ِ روزهای سخت کشور در ابتدای دهه شصت است که روایتگر رشادت و دلاورى ِ دلاورمردانى است که براى امنیت کشور و آسایش مردم و دفاع از ارزشها از هیچ تلاش و کوششى دریغ نکرده و نمیکنند که نمونه اش را در ماه گذشته و در پى حوادث تروریستى داعش در تهران همگان شاهد بودیم.

نظام نوپای جمهوری اسلامی که در ابتداى دهه ى شصت، طوفان سهمگین حوادث مختلف و خصوصا جنایات فراموش نشدنی منافقین را از سر گذراند و امروز که کماکان بحث های داغی در مورد آن مقطع پر پیچ و خم مطرح است، توصیف و تبیین «لحظه» ها و برش های آن برهه ى تاریخی امری ضروری بنظر میرسد که وظیفه ى همگان است براى جلوگیرى از تحریف تاریخ با زبان هنر هفتم به مخاطبان پرسشگر جوان، حقایق و واقعیت هاى آن برهه ى حساس و پر التهاب را به تصویر بکشند که خوشبختانه ماجرای نیمروز با بازسازی تحسین برانگیز خرداد 1360، روند برخورد با یکی از سران گروهک تروریستى منافقین و فضای عمومی جامعه آن دوران، در تحلیل و قضاوت تاریخی دهه شصت به مدد پژوهشگران، تحلیلگران و خصوصا به کمک نسل هایی می آید که دهه شصت را فقط «شنیده اند» و آن را لمس و درک نکرده اند.

هنرِ هنرمند آنگاه ارزشمند میشود که در خدمت آگاهى جامعه و بیان حقایق بدون کوچکترین تحریف، خلق شود.

«ماجراى نیمروز»یکى از برترین فیلم هاى سینماى انقلاب است که توانست با جذب مخاطبان خود و تصویر سازى دقیق و جذاب، به آگاهى بخشى نسل هاى سوم و چهارم انقلاب، در کشف حقایق آن برهه کمک کند و امید است این روند ارزشمند در دفاع از آرمانهاى انقلاب، با همت و تلاش مضاعف جامعه ى هنرى کشور ادامه یابد.

نسل جوان و پرسشگر امروزِ ما تشنه ى حقیقت است که این مهم ، وظیفه ى همه مسوولان فرهنگى کشور را براى آماده سازى بستر، براى آگاه سازى ایشان دو چندان میکند.

در پایان بر خود لازم می دانم از کارگردان جوان و خلاق این اثر، برادر عزیز آقای محمدحسین مهدویان و نیز تهیه کننده محترم آقاى رضوى، خصوصاً بازى بسیار خوب هنرمندان عزیز کشور آقایان صدیقیان، مهرانفر، حجازى فر، زمین پرداز، مهرى، عزتى و پاکدل و خانم هاى محترم کیانى و دهقانى بابت خلق این اثر گرانسنگ قدرانی کنم و نیز به همه ى مردم عزیز ایران توصیه میکنم این کار فاخر فرهنگى را حتما ببینند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!

فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشور‌های دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالا‌ها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

دیگر خبرها

  • حقایق مهم در مورد مصرف ویتامینها و مکمل ها که نمی دانید
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • مهمترین اخبار ۱۶ اردیبهشت/ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی
  • رفتن حسن یزدانی به مجارستان اشتباه است!
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور