Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@13:52:34 GMT

دمای احساسی به عوامل رطوبت و وزش باد بستگی دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۷۱۷۲۷

دمای احساسی به عوامل رطوبت و وزش باد بستگی دارد

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تعریف سازمان جهانی هواشناسی دمای واقعی به دماسنج استاندارد کالیبره شده ای اطلاق می شود که در ارتفاع یک و نیم و یا 2 متری داخل جعبه اسکرین قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: این دماسنج در داخل جعبه سفید رنگ قرار دارد و به گونه ای طراحی شده که هوا در داخل آن جریان دارد، اما تابش مستقیم آفتاب وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلطانی افزود: تابش آفتاب، موجب آسیب به دماسنج داخل جعبه شده و همینطور اعدادی که نشان داده خواهد شد دمای واقعی هوا را نخواهد بود.
وی بیان کرد: این در حالی است که هنگام افزایش رطوبت و به اصطلاح وقتی هوا شرجی می شود، تبخیر از سطح پوست بدن فرد کاهش می یابد و این موجب می شود فرد هوا را گرم تر احساس کند.
کارشناس پیش بینی هواشناسی استان زنجان گفت: در مواقع وزش باد نیز بدن فرد گرمای بیشتری را از دست می دهد و هوا را خنک تر احساس می کند و به عنوان مثال وقتی شخص خود را در مقابل پنکه قرار می دهد، این وسیله، هوای خنک تولید نمی کند، بلکه هوای موجود در محیط را با سرعت بیشتری به سمت شخص می فرستد که این موضوع منجر به افزایش سرعت از دست دادن حرارت بدن فرد می شود.
وی ابراز کرد: در بحث تابش نیز افراد با رنگ پوست های مختلف وقتی در برابر تابش قرار می گیرند، به طور قطع دمای متفاوتی را احساس کرده و به عنوان مثال فردی که رنگ پوست تیره تری دارد، گرما را بیشتر احساس می کند و کسی که رنگ پوست روشن تری دارد، گرمای کمتری را احساس می کند.
سلطانی افزود: شرایط اقلیمی که فرد در منطقه رشد کرده نیز در دمای احساسی تاثیر گذار است و به عنوان مثال اگر مردم جنوب کشور به شمال غرب سفری داشته باشند، دما را خنک تر و سردتر احساس می کنند و اگر کسی از شمال غرب به جنوب کشور برود طاقت گرما را نخواهد داشت.
سلطانی افزود: در مواقعی نیر فرد در ترافیک شهری قرار می گیرد و اتومبیل ها که در حال تردد هستند، منبع حرارت بوده و در نتیجه گرمای زیادی تولید می کند و هوای منطقه یا خیابان گرم تر از دمای ایستگاه هواشناسی می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس وقتی دمای واقعی برای یک منطقه اعلام می شود باید شرایط استاندارد اقلیمی منطقه را داشته باشد و در نتیجه نمی توان ایستگاهی را در وسط خیابان کار گذاشت که منبع حرارتی مصنوعی مانند وسائط نقلیه، منازل و وسایل گرمایشی مورد استفاده در آن اثرگذار باشند.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند

الماسی درباره شرایط ثبت نام جهش تحصیلی گفت: در مرحله نخست مدیر مدرسه پس از حصول اطمینان از شرایط دانش آموز ثبت درخواست او را در سامانه سیدا انجام می دهد، سپس بعد از تأیید درخواست توسط مدیر در سامانه سیرت، ثبت درخواست جهش توسط اولیا در سامانه سیرت برای نوبت گیری و انجام مراحل ارزیابی در مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهش تحصیلی آزمون هوش و بررسی روانشناختی گرفته می‌شود، افزود: پس از قبولی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، در پایه مورد نظر نیز بجز دروس تربیت بدنی و انضباط، آزمون دریافت می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه زمان ثبت نام و آزمون هوش و بررسی روانشناختی از ۱۰ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد است، ادامه داد: میزان بهره هوشی و بررسی روانشناختی در این آزمون در دو طبقه باهوش و پر هوش به ترتیب یک و چند پایه است.

الماسی بیان اینکه به همه اولیا توصیه می شود تحت تاثیر بازارهای بیرونی برای آمادگی روانشناختی قرار نگیرند، گفت: والدین نگاه واقع بینانه به توانایی بچه های خود داشته باشند و تنها مرجع بررسی صلاحیت های هوشی و روانشناختی برای جهش تحصیلی، وزارت آموزش و پرورش است، لذا از آوردن نتایج مراکز بیرونی برای تعیین جایگاه خودداری شود.

وی با بیان اینکه از تصمیمات احساسی و هیجانی برای ارتقای تحصیلی فرزندان جدا خودداری شود، افزود: قبل از ارزیابی روانشناختی، هوشی و اعلام نتیجه از امتحان درسی پایه مورد نظر خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز ایمن سازی بزرگراه شهید خرازی حد فاصل بلوار اردستانی و پژوهش
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند
  • پیام احساسی نفس بازغی برای تولد مادرش + عکس
  • پست احساسی کاپیتان استقلال با ایموجی قلب!
  • عکس‌| پیام احساسی نکونام برای استقلالی‌ها؛ ذوق‌زدگی سرمربی آبی‌ها
  • آرزوی زیبای طراح ایرانی شرکت BMW، مردم ایران را احساسی کرد | فیلم
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • پیام احساسی بوفون پس از صعود پارما به سری آ: با تمام وجودم، زنده باد پارما
  • چرا باید انسان‌ در «عکس‌های منظره‌» باشد؟