Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین گشایش آزمایشگاه جامع پیش‌بالینی دانشگاه تهران نخستین آزمایشگاه پری‌کلینیکال با بهره‌گیری از تجهیزات ساخت ایران گفت: نمونه‌های موفق تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته ساخت داخل نشان می‌دهد که باور به توانستن تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته در جوانان کشور ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تجهیز آزمایشگاه پیش‌بالینی دانشگاه تهران الگوی موفقی از ایجاد فضای مساعد برای شکل‌گیری کسب و کارهای دانش‌بنیان و فناورانه است افزود: برخی از تجهیزاتی که ساخت آن‌ها در حد رویا بود اکنون به دست دانشگاهیان کشور ممکن شده بر مبنای یک دانش فنی داخلی و با تعداد بالا ساخته می شود.

ستاری، مهم‌تر از ساخت چنین آزمایشگاه‌هایی را کسب دانش فنی تولید تجهیزات راهبردی و ضروری دانست و گفت: با کسب دانش فنی یک محصول و موفقیت در تولید آن، روند رشد فناوری‌های پیرامونی به صورت توانی ادامه پیدا می‌کند. اما برای توسعه مستمر و تولید محصولات پیشرفته‌تر باید شرکت های فعال این حوزه وارد فضای رقابتی و بازار تجاری شوند.

رییس بنیاد ملی نخبگان، ورود به بازارهای بین‌المللی و رقابت در این عرصه را مستلزم رعایت پیش‌نیازها از جمله ایجاد فضای لازم خلاقیت و نوآوری دانست و گفت: کسب استانداردهای بین‌المللی یکی از لازمه‌هایی به‌شمار می‌رود که ورود به بازارهای جهانی را دشوار می‌کند بنابراین برای ورود شرکت‌ها به عرصه رقابت بین‌المللی، فضای لازم ایجاد شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان، توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشورمان را نیازمند بازساخت فرهنگی برشمرد و گفت: مهم‌ترین چالش فراروی ورود به عرصه‌ی تولید تجهیزات آزمایشگاهی به دیدگاه‌ها و نگرش عمومی برمی‌گشت اما با برگزاری 4 دوره موفق نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، جریان خارق‌العاده‌ی فرهنگی و صنعتی برای تولید تجهیزات در داخل کشور به‌راه افتاده است.

ستاری، رسالت این نمایشگاه را ترویج و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی لازم برای توجه به توانمندی‌ها موجود در عنوان کرد و گفت: این امر موجب شد تا شرکت‌های فناور دانشگاهی برای تولید محصولات داخلی انگیزه و اعتماد به‌نفس لازم را برای ورود به بازار تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیدا کنند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای مساعد برای شکل‌گیری پروژه‌های فناور میان رشته‌ای گفت: راه پروژه‌های میان رشته‌ای در حوزه آزمایشگاه ها بیش از گذشته باز است.

آزمایشگاهی برای رفع نیاز مطالعات پیش‌بالینی حیوانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز گفت: اگر آزمایشگاه جامع پیش بالینی این دانشگاه به طور کامل فعال شود، قسمتی از خلا موجود برای انجام تحقیقات حیوانات کوچک را می توانیم پر کنیم.

علی جعفریان صرفه‌جویی ارزی را یکی از مزیت‌های راه‌اندازی این آزمایشگاه جامع عنوان کرد و افزود: وارد کردن نمونه خارجی دستگاه‌های موجود این آزمایشگاه حدود 2.7 میلیون دلار هزینه ارزی به همراه داشت اما با صرفه‌جوی 40درصدی، برای این تجهیزات حدود یک میلیون دلار هزینه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، کسب دانش فنی بومی را مهم‌تر از صرفه جویی ارزی دانست و افزود: این مجموعه آزمایشگاهی بخش قابل توجهی از نیازهای آزمایشگاهی پیش‌بالینی کشور را تأمین می‌کند و با بهره‌برداری کامل از این آزمایشگاه، می‌توانیم بخش از فاصله علمی و فناوری موجود در حوزه مطالعات حیوانی را پر کنیم.

آزمایشگاه پیش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، کمال خرازی دبیر ستاد علوم شناختی و علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی به بهره‌برداری رسید.

200

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت پتروشیمی در خصوص فعالیت های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

کازرونی اضافه کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • سرقت ۱۰ میلیارد تومانی از متروی تهران / دزدی غیرقابل باور سارقان از مترو