Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@05:02:56 GMT

احیای روند سازش محور گفت‌وگوی عباس و السیسی

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۷۱۸۲۷

احیای روند سازش محور گفت‌وگوی عباس و السیسی

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس‌جمهور مصر در قاهره دیدار و درباره تلاش برای احیای روند سازش گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، «محمود عباس» در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» وی را در جریان تلاش‌های فلسطین برای جلب حمایت بین‌المللی از دستیابی به راه‌حل دو دولت بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی و نیز تلاش‌های آمریکا برای احیای روند سازش قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار عباس تأکید کرد که مصر از هیچ تلاشی برای تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی و حمایت از تحقق وحدت ملی فلسطین و پایان دادن به دودستگی‌ها دریغ نکرده است.

وی همچنین ایستادگی فلسطین در کنار مصر در جنگ علیه تروریسم و علیه کسانی را که به امنیت و ثبات این کشور ضربه می‌زنند، مورد تأکید قرار داد.

السیسی نیز موضع ثابت مصر و تلاش آن برای دستیابی به راه‌حل عادلانه و فراگیر که حق فلسطینیان برای تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را تضمین کند، تأکید کرد.

وی گفت که قضیه فلسطین در رأس اولویت مصر قرار دارد و دستیابی به یک راه‌حل برای این قضیه رکن اصلی بازگشت امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و در آماده‌سازی زمینه لازم برای تحقق توسعه و پیشرفت اقتصادی و برآورده کردن خواسته‌های ملت‌ها و کشورهای منطقه سهیم خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین

رئیس‌ جمهور سوریه امروز با وزیر امور خارجه بحرین در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز یکشنبه «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین را به حضور پذیرفت.

به گزارش سانا، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و راه های توسعه آن در زمینه های مختلف در جهت تامین منافع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین تمهیدات و تلاش های انجام شده توسط بحرین برای موفقیت آمیز بودن اجلاس سران کشورهای عربی که برای ماه آینده برنامه ریزی شده است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است.

بشار اسد همچنین بر تقویت همبستگی عربی و کار مشترک برای ثبات منطقه در سایه تحولات جهانی تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • جزئیات گفت‌وگوی هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین