Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان وهاب زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان حدود 2 هزار هکتار به طور کامل محصور شده و توسط کارشناسان اداره کل منابع طبیعی مدیریت می شود.
وی اضافه کرد: گونه های اصلی موجود در سطح ذخیرگاه های جنگلی استان شامل اورس، بادام کوهی، گلابی وحشی، گردوی جنگلی و بنه (پسته وحشی) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: وضعیت زادآوری طبیعی در سطح این ذخیره گاه ها در حد مطلوب است و امیدوار هستیم تا با تداوم روند کنونی شاهد ایجاد میزان قابل توجهی ذخیره در گونه های کمیاب در آذربایجان غربی باشیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: این استان در منطقه رویشگاهی زاگرس شمالی واقع شده و در این راستا مناطقی از رویشگاه های طبیعی که مشمول ماده یک قانون حفاظت و حمایت بوده، شناسایی و اقدام های حفاظتی و حمایتی از جمله محصور کردن رویشگاه و به کارگیری قرقبان و غنی سازی با بذر در آن انجام شده است.
وهاب زاده اظهار کرد: نبود اعتبار کافی و نیروی انسانی از جمله مشکلات اصلی ما در حفظ و حراست از ذخیرگاه های جنگلی در استان است که امیدواریم حساسیت مسئولان در خصوص حفظ این ذخیره گاه های جنگلی بیشتر شود.
وی ادامه داد: گونه های درختی موجود در این ذخیرگاه از گونه های نادر جنگلی است و این گونه ها مانند گنجینه ای دست نیافتنی نیاز به حمایت و حفاظت دارد تا از بین نرود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی بیش از 101 هزار هکتار جنگل در مناطق جنوبی نظیر پیرانشهر و سردشت دارد.
آمار کاملی از میزان ذخیره های جنگلی کشور در دست نیست ولی برخی اظهارنظرها از وجود 300 هزار هکتار ذخیره گاه در کشور حکایت دارد.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۳۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی

رئیس کل دادگستری مازندران، گفت: بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از دادگستری مازندران، رئیس کل دادگستری مازندران از خلع ید بیش از 33 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت‌المال خبر داد و اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضایی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، 33 هزار و 675 متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضایی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی،  قاطع و بازدارنده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در محور فولاد محله_مازندران کشف شد
  • زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم
  • خلع ید ۳۳ هزار متر مربع اراضی سوادکوه شمالی
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی سوادکوه شمالی خلع ید شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل