Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: استاندارد ملی پارچه چادر مشکی به شماره 21744، در کمیته تدوین استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران به نام استان قم تصویب شد.

وی افزود: تدوین استاندارد ملی پارچه چادر مشکی از مدت‌ها پیش در دستور کار اداره‌کل استاندارد قم بود که با توجه به اهمیت موضوع و اهتمام کارشناسان اداره کل در اجلاسیه شماره 466 به نام استان قم به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد استان قم ادامه داد: این استاندارد به دبیری مجتبی محمودی از کارشناسان اداره کل استاندارد قم در حوزه صنعت نساجی و با همکاری پژوهشگاه استاندارد، تولیدکنندگان، آزمایشگاه‌های همکار و سایر صاحبنظران این حوزه تدوین شده است.

فرزانه بیان کرد: چون چادر مشکی به عنوان حجاب برتر شناخته شده است و قم به عنوان پایتخت جهان تشیع خاستگاه آن شناخته می‌شود، انتظار سازمان ملی استاندارد این بود که استاندارد ملی پارچه چادر مشکی توسط اداره‌کل استاندارد قم تدوین شود که بالاخره با عنایت خداوند و تلاش کارشناسان این امر محقق شد.

وی اضافه کرد: ضروری است تدوین استاندارد در حوزه‌های تخصصی به ویژه مواردی که مختص جامعه و ساختار فرهنگی استان قم است با کمک و همیاری نهادها و سازمان های مربوطه در دستور کار قرار گیرد؛ اداره کل استاندارد استان قم از همه پیشنهادهای عملیاتی در حوزه تدوین استاندارد توسط کارشناسان و دست‌اندرکاران صنایع مختلف استقبال خواهد کرد و نهایت توان خود را برای تحقق اهداف مشترک به کار خواهد گرفت.

مدیرکل استاندارد استان قم ادامه داد: با توجه به اینکه استاندارد خارجی برای پارچه چادر مشکی وجود ندارد، طرح پژوهشی دکتر مرتضوی استاد دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر سمنانی رهبر عضو هیئت علمی پژوهشگاه استاندارد اجرا و از نتایج آن در تدوین محتوای اصلی استاندارد ملی پارچه چادر مشکی استفاده شده است.

فرزانه افزود: علاوه بر ویژگی‌های عمومی پارچه‌های مخصوص پوشاک، ویژگی‌های فنی خاص پارچه چادر مشکی مانند ثبات رنگ در برابر نور برای سنجش میزان بوری چادر در برابر آفتاب، باز شدگی درز دوخت در راستای سنجش قابلیت دوخت پارچه، افت پارچه در راستای سنجش میزان آویزش چادر و مقاومت الکتریکی برای سنجش چسبندگی چادر نیز در این استاندارد مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان‌ و بلوچستان و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به جاری شدن سیل در هفت استان، از برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و امدادرسانی به بیش از یک هزار نفر در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی اظهار کرد: از بیست‌وهفتم تا صبح امروز بیست‌ونهم فروردین، در هفت استان بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد سیل جاری شد و این استان‌ها نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی افزود: در این بازه زمانی، در ۴۷ مورد عملیات به ۱۱۹۰ نفر امدادرسانی شد و طی آن ۲۱۶ نفر اسکان اضطراری یافتند و ۵۰ نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه ۱۱۶ تیم عملیاتی شامل ۴۹۱ امدادگر در عملیات تخلیه آب از ۲۱ واحد مسکونی شرکت کردند، تصریح کرد: سه اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک با ٨٠ دستگاه چادر، برای افراد متأثر از سیل برپا شد.

محمودی گفت: ۵۹ دستگاه چادر، ۲۴۹ تخته پتو، ۱۵۴ تخته موکت، ۱۱۳۳ کیلوگرم نایلون، ۵۷ بسته غذایی و ۴۱۱ قوطی کنسروجات، بین افراد متأثر از سیل توزیع شده است.

کد خبر 745425

دیگر خبرها

  • «به پایان ماجرا نزدیک می‌شوید!» / نصب پارچه نوشت مقابل دانشگاه‌های بزرگ تهران +تصاویر
  • امدادرسانی به بیش از ۱۰ هزار حادثه‌دیده در استان‌های سیل‌زده
  • موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • نظارت استاندارد بر کیفیت محصولات خام کشاورزی مرکزی
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • سیلاب در سیستان و بلوچستان راه‌های روستایی را بست
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • برپایی ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در سیستان‌ و بلوچستان و امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ نفر
  • جهش به نسل بعد با ایکس باکس سری اس