Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس انجمن لوازم خانگی با طرح اين سوال كه چرا برندهايى مانند سامسونگ و الجى قطعات مهم و استراتژى را در داخل كشور توليد نمى كند گفت: با مشوق هايى كه دولت براى اين برنده ها در نظر گرفته و نبود قوانين براى الزام در صادرات اين شركت ها اهميتى به توليد در داخل كشور نخواهند داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزارى ميزان، محمدرضا دیانی در نشست خبری با رسانه ها اظهار كرد: دولت اگر تنها پول در بازار تزريق كند منجر به توليد نمى شود و تا زمانى كه سود سپرده ها بالا باشد خريدى صورت نمى گيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن لوازم خانگی گفت: بانک مرکزی با حمایت از سپرده گذاران موسسات غير مجاز در واقع از نظام پرداخت سود بالا حمایت می‌کند که مانع رونق در بخش تولید است.

وی افزود: بانک مرکزی پس از گذشت 3 سال زیر بار اجرای طرح فروش کالای ایرانی نرفت، اما با آمدن سپرده گذاران به خیابان ها به این موضوع خط اعتباری اختصاص داده است در صورتى كه بانك ها بايد مانند كارخانه هاى ورشكسته رها شوند.

دیانی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون بیش از 85 درصد اقتصاد کشور در دست دولت است، خاطر نشان كرد: امروز نظام ربوی، بانک ها را تحت تأثیر قرار داده و تا زمانی که نرخ سود سپرده ها بالا باشد، مردم خرید نمی‌کنند و مشکل بیکاری و ركود توليد ادامه خواهد يافت.

رئیس انجمن لوازم خانگی در ادامه با اشاره به تصویب طرح کارت اعتباری کالا در ستاد اقتصاد مقاومی، گفت: پیشنهاداتی در مورد کاهش این تسهیلات از 10 میلیون به 5 میلیون تومان و همچنین استفاده از یک منبع دیگر برای تأمین اعتبار مطرح است لذا اگر دامنه افرادی که مشمول این طرح می شوند حل نشود، اجرای آن به ضرر بخش صنعت است.

وی ادامه داد: براى تخصيص كارت هاى اعتبارى پرداخت سود 12 درصدی برای خریداران مطرح است و 6 درصد سود نیز از طرف تولیدکننده باید پرداخت شود البته کارت اعتباری کالا نباید بابت خرید محصول خارجی اختصاص یابد.

ديانى گفت: جدیتی برای اجرای طرح کارت اعتباری کالا وجود ندارد البته كه بهترین روش برای ایجاد رونق این است که خرید کالای داخلی صورت گیرد.

رئیس انجمن لوازم خانگی بيان كرد: کالای خارجی در شرایطی باید در کشور تولید شود که بیش از ۵۰ درصد آن صادر شود تا ارزش افزوده به همراه داشته باشد لذا در غیر این صورت حتی با وجود سرمایه گذاری خارجی هم فقط طرف خارجى از بازار ایران سود می برند.

وى افزود: چرا برندهايى مانند سامسونگ و الجى قطعات مهم و استراتژى را در داخل كشور توليد نمى كند بايد گفت علت آن استفاده از سوپسيت هاى دولتى است كه بدون نياز به زحمت در اختيار آنها قرار مى گيرد.


ديانى در انتها تصريح كرد: خارجی ها به جای پرداخت تعرفه ۴۰ تا ۴۵ درصدی از تعرفه های پایین واردات مواد اولیه استفاده می کنند، راحت تر ارز مبادله ای دریافت می‌کنند و ارزش افزوده‌ای هم برای کشور ندارند و از سوى ديگر قانون مشخصى براى ميزان صادرات در زمينه سرمايه گذارى خارجى و استفاده از مشوق هاى دولتى وجود ندارد.

انتهاى پيام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، شیخ حسین انصاریان‌ هشدار داد: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است و دارد به آخر کار می‌رسد.

شیخ حسین انصاریان‌ در ادامه تصریح کرد: چهارتا مسجد کنار حرم‌ها را ملاک نگیرید، خیلی شهرهای بزرگ در مسجد بسته است.

وی افزود: شیرین‌تر از انبیاء و ائمه‌ هدی و فقهای واجدالشرایط‌ در عالم نبوده و نبوده است.

دیگر خبرها

  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • افزایش تولید فولاد خام ایران