Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@16:46:09 GMT

حجاب زنان هرمزگان برترین حجاب هاست

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۷۴۳۵۸

حجاب زنان هرمزگان برترین حجاب هاست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان از میناب، رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در نشست بصیرتی با موضوع فرهنگ عفاف و حجاب در جمع خواهران بسیجی حوزه مقاومت حضرت زهرا(س)شهرستان میناب با تاکید بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: چادر و مقنعه زنان قابل احترام است و فرهنگ اصیل بومی و محلی مردم هرمزگان باید ترویج داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان افزود: بانوان محجبه بسیجی هرمزگان باید در ترویج و گسترش فرهنگ عفاف در جامعه تلاش کنند و به موضع عفاف بیشتر از حجاب پرداخته شود.

وی عفت و پاکدامنی زنان را موجب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه برشمرد و اظهار داشت: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی ، این دو عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی درجامعه خواهد شد.

سردار ترابی ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله آمار بالای طلاق در جامعه را در نتیجه کمرنگی عفاف و نپرداختن ریشه ای به این موضوع عنوان کرد و بیان داشت: نباید اجازه جایگزین شدن فرهنگی بومی و محلی منطقه رابه فرهنگ بیگانه داد.

وی حجاب زنان هرمزگان را برترین حجاب ها برشمرد و تاکید کرد: آنچه می تواند جامعه ای را از این آسیب ها ی شوم مصون داشته وحفظ کند، ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن درجامعه است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان ابراز داشت: در قبال پاسداشت امنیت و حجاب زنان و دختران ما از دستخوش فرهنگ بیگانه دشمن هزینه های زیادی شده و خون های زیادی ریخته شده است، لذا قدر این حجاب و امنیت در جامعه را باید دانست.

وی اذعان داشت: شناخت تاثیر حجاب ونقش آن در کاهش آسیب اجتماعی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار سازد، به طوری که علاوه بر درک عمل آنها و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه حل‌هایی به سلامت جامعه کمک نماید.

ترابی بسیج را مظهر و ابزار قدرت برای ولایت و نظام دانست و گفت: رزمندگان ما علی رغم خالی بودن دست هایشان از ابزار های جنگی شجاعانه در برابر دشمن ایستادند و نگذاشتند چادری از سری بیافتد و یا نااهلی نگاه چپی به خاک میهن داشته باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: از همان دست های خالی امروزه ایران اسلامی به قدرت اول منطقه تبدیل شده و در برقراری امنیت نه تنها در مرزهای ایران اسلامی در جای جای این کره خاکی در گرفتن حق مظلوم از ظالم و برقراری امنیت انجام وظیفه می کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان تاکید کرد: همان گونه که بسیجیان ما صدام حسین را به زباله دان تاریخ انداختند و تحرک دشمن در منطقه را با موشک های دور برد جواب دادند در پاسداشت حجاب و عفاف با معیار ایرانی و اسلامی در جامعه ،فرهنگ بیگانه را از صحنه جامعه به زباله دان دهر خواهند انداخت.

ا


منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر شنبه در آئین تجدید میثاق و وداع با پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) در مصلی جمعه گناوه با تقدیر از مردم ولایتمدار، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی و عاشقان شهدا در این آئین معنوی و با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امروز استان بوشهر و شهرستان گناوه با حضور این شهید والامقام معطر به حضور عطر شهدا شده است.

امام جمعه گناوه افزود: امروز و در سالروز شهادت ششمین امام شیعیان، امام جعفر صادق (ع) ما پیکر شهید والامقامی را که پیرو راستین آن همام و دلباخته مکتب اهل بیت (ع) بود و در لبیک به فرمان امام زمان خود و شاگرد مکتب امام صادق (ع)، همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت و در این راه دین و ولایت و مردم فدا کرد، تشییع خواهیم کرد.

وی گفت: امروز ملت ایران اقتدار، صلابت و عزت خود را مدیون فداکاری‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی همه شهدا است.

وی ادامه داد: در برهه کنونی و در این مقطع بسیار حساس و تاریخی که دشمنان، نظام مقدس اسلامی را مورد هجمه‌های مختلف قرار داده‌اند، آنچه می‌تواند ما را از همه این توطئه‌های بدخواهان و دشمنان نجات دهد ادامه دادن راه شهدا است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است و شهیدان برای همه ما الگو هستند.

وی ادامه داد: همانگونه که امام صادق (ع) مایه حیات جامعه بشریت شد، امروز شهدا مایه حیات جوامع بشری هستند.

وی گفت: حال شهیدان، مانند شمعی است که می سوزد تا به بشریت حیات و روشنایی دیگری ببخشد و لذا فضیلت، مقام و منطق شهید و پیام شهدا این است که باید همه هستی خود را برای اعتلای دین فدا کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند برای شهدا جایگاه و مقام ویژه ای قائل شده است گفت: به تعبیر قرآن کریم خداوند مشتری جان شهدا است، شهدا با خدا معامله کردند و خداوند در برابر این معامله که شهدا با خداوند متعال انجام داده‌اند بهشت را به شهدا داده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: امروز مردم شهرستان گناوه در روز شهادت امام صادق (ع) در این آئین معنوی و در این مکان مقدس جمع شده‌اند تا بار دیگر عهد و پیمان خود را با شهدا، آرمان‌ها و اهداف آنها تجدید کنند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانان و رزمندگان ما با دست خالی در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند و امروز اگر با صلابت تل آویو و حیفا و سرزمین‌های اشغالی با پهپاد ها و موشک‌های ایران اسلامی نشانه می‌رود نتیجه خون پاک این شهدا و مقاومت، پایداری، صبر و استقامت ملت ایران و در رأس همه خانواده معظم شهدا است.

امام جمعه گناوه گفت: هم امام صادق (ع) و هم شهدا به جهان اسلام حیاتی دوباره بخشیدیم و همه ما باید تلاش کنیم تا راه و آرمان‌ها و وصایای شهدا را جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 6096665

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • خانواده بافضیلت موجب تعالی جامعه می شود
  • یادداشت مهرداد خدیر / این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت‌هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • این مرد طراح لایحه عفاف و حجاب است /او در چه سمت هایی مشغول به کار بوده است؟ /آن اقبالی این اقبالی نیست!
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • «بی‌حجاب، مزاحم ماست، نباید تحمل شود»- طراح لایحۀ حجاب و عفاف/ ابوالفضل اقبالی کیست؟
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است