Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی بخش کشاورزی را محور اساسی توسعه استان دانست و گفت: علمی کردن بیابان‌زدایی یکی از برنامه‌های این سازمان است که در اولویت برنامه کاری قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، زین‌العابدین جویبان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی نهادی است که دو وظیفه عمده را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ترسیم الگوی اسلامی و ایرانی یک مهندس کشاورزی تراز انقلاب اسلامی را یکی از وظایف این سازمان عنوان کرد و افزود: وظیفه دوم این سازمان کمک به کارآمدی نظام و متولیان بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا بدون موازی کاری و با همکاری و همیاری سایر نهادها اعم از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست نسبت به روان سازی حرکت‌ها و انجام مأموریت‌ها اقدامات بسیاری در سطح استان انجام می‌دهیم.

جویبان با بیان اینکه بسیج پشتوانه بزرگی برای نظام اسلامی در تمام عرصه‌ها است تصریح کرد: عملی‌کردن موضوعات مورد نیاز در حوزه فرهنگی، اقتصادی و کشاورزی یکی از موضوعات اساسی است که بسیج در این عرصه گام‌های بزرگی برداشته است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان بدون هرگونه موازی‌کاری بازوی علمی و اجرایی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان‌های مرتبط با کشاورزی است خاطرنشان کرد: این سازمان در آموزش تخصصی کشاورزان در سطح استان در قالب طرح بسیج همگام با کشاورز کمک‌های بسیار بزرگی در سطح استان انجام داده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی بخش کشاورزی را محور اساسی توسعه استان دانست و یادآور شد: از جمله فعالیت‌های اقتصادی در استان کشاورزی است به طوری که بیشترین سهم را به میزان 1.33 درصد به خود اختصاص داده است.

جویبان یکی از برنامه‌های این سازمان را طرح بسیج همگام با کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی بودیم و طرح بسیج همگام با کشاورز به عنوان الگوی موفق برنامه‌های این سازمان بود.

وی افزود: در این طرح برنامه‌های کاربردی و مورد نیاز کشاورزان در سطح استان را در اختیار کانون‌های بسیج مهندسین کشاورزی قرار می‌دهیم و این طرح در تمام شهرستان‌ها در حال فعالیت است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال جاری تولید و اشتغال از اولویت‌های مهم این سازمان است گفت: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در راستای وظیفه ذاتی خود و تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اقدام به راه‌اندازی کارگروه اشتغال کرده است.

جویبان بیان کرد: در این کارگروه با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در سطح استان زمینه‌های اشتغال مهندسین کشاورزی را فراهم می‌کنیم.

وی بررسی و شناسایی ظرفیت‌های مهندسین کشاورزی و ارائه طرح‌های کاربردی در عرصه‌های تولید و اشتغال حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیت‌های بالقوه بخش کشاورزی را از جمله وظایف این کارگروه در سطح استان دانست.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی علمی کردن بیابان زدایی را یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان دانست که در اولویت است و تصریح کرد: در این راستا با توجه به تولید نرم افزارهای مورد نیاز در قالب طرح دستورالعمل‌های فنی لازم را در اختیار جامعه هدف قرار می‌دهیم تا بتوانیم در کنار دولت این معضل را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال‌ و هوای بازار لرستان در روزهای پایانی سال + فیلم

بازار لرستان در آستانۀ عید رنگ‌وبوی بهار گرفت و سفره‌های هفت‌سین به تماشای نوروز رفته‌است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حال‌وهوای بازار لرستان در روزهای پایانی سال 1402 رنگ بهار گرفته‌است و شورونشاط سفرۀ هفت‌سین و شب عید مردم را به تکاپو انداخته‌است.

بازار لرستان در آستانۀ پایان اسفند به استقبال بهار رفته‌است تا سال 1403 میان تمام اندوه و شادی‌های گذشته‌اش تحویل شود و مردم آرزو کنند که سال جدید سال رونق سفرۀ آنان باشد.

سید عماد شاهرخی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، دربارۀ عرضه کالاهای اساسی در این استان گفت: هیچ‌گونه کمبود کالای اساسی در بازار وجود ندارد.

وی با اشاره به توزیع 780 تن برنج و 540 تن شکر در بازار لرستان، افزود: بیش از 1000 تن گوشت تنظیم‌بازاری نیز در فروشگاه‌ها عرضه شده‌‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تأکید به افزایش 300درصدی تولید مرغ در این استان، عنوان کرد: بخشی از تولید مرغ مازاد بر نیاز مصرف به استان‌های دیگر صادر شده‌‌است.

وی با اعلام توزیع 200 تن سیب، 300 تن پرتقال و 10 تن خرما در بازار لرستان، بیان کرد: میوه‌های باکیفیت و با نرخ مصوب در نمایشگاه بهاره عرضه می‌شود.

.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۸ هزار نفر در صندوق‌های خرد زنان
  • حال‌ و هوای بازار لرستان در روزهای پایانی سال + فیلم
  • آب مهمترین مشکل توسعه شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی
  • عضویت ۸۰۰۰ نفر در صندوق‌های خُرد روستایی خراسان جنوبی
  • درخشش گروه های جهادی خراسان جنوبی در خدمت‌رسانی به مردم
  • همزمان با نوروز امسال، محلات خراسان جنوبی میزبان ۳۲۲ گروه جهادی
  • فعالیت بیش از ۲۸۰۰ جهادگر ماه رمضان و نوروز در خراسان جنوبی
  • فعالیت ۳۲۲ گروه جهادی طی ایام نوروز در خراسان جنوبی
  • ۵۰ کیلومتر از قنوات خراسان جنوبی احیا و مرمت شد
  • مرمت ۵۰ کیلومتر از قنوات خراسان جنوبی