Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست خبری سازمان تامین اجتماعی، مدیر کل درمان این سازمان از رونمایی شماره ۱۴۲۰ به منظور تکریم ارباب رجوع در هفته تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور؛ در نشست خبری سازمان تامین اجتماعی محمد تقی خسروانی مقدم، مسئول مرکز ویژه بسیج جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی و مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران به ارائه برنامه‌های این سازمان در هفته تامین اجتماعی و سال جاری پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی در ابتدای این نشست با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را زیر پوشش خود دارد گفت: سازمان تامین اجتماعی سازمانی پیشگام در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی است و این سازمان متعلق به همه نسل‌ها خواهد بود که در حفظ سرمایه آن همه ما باید کوشا باشیم.



خسروانی مقدم، ادامه داد: در راستای گرامیداشت هفته تامین اجتماعی مراسم کشوری هر ساله پررنگ تر از گذشته انجام می‌شود که در استان تهران نیز این کار انجام خواهد شد.



مسئول مرکز ویژه بسیج جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی، بر این موضوع تاکید کرد که اهداف سازمان توسط دکتر نوربخش، ریاست سازمان تامین اجتماعی شامل۲۷ مورد در سطح ملی و ۱۷ مورد در سطح استانی بیان شده است.



وی درباره سایر اهداف این سازمان در هفته تامین اجتماعی گفت: مهمترین هدف در گرامیداشت هفته تامین اجتماعی اطلاع رسانی به مخاطبان سازمان شامل کارفرمایان، بیمه شدگان و بازنشستگان با هدف شفاف سازی و تبیین ارائه خدمات در حوزه‌های بیمه‌ای، درمانی همچنین آشنایی آنان با وظایف، اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌ها است.



سازمان تامین اجتماعی در استان تهران بیش از ۳۰ درصد درمان کشور را بر عهده دارد

مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران به این موضوع که سازمان تامین اجتماعی در استان تهران بیش از ۳۰ درصد درمان کشور را بر عهده دارد، اشاره کرد و گفت: ۱۰ بیمارستان، دو کلینیک، ۱۷ پلی کلینیک تخصصی و ۹ درمانگاه و بیش از ۹ میلیون نفر جمعیت زیر پوشش اصلی و تبعی ما قرار دارند یعنی افراد بیمه شده و خانواده افراد بیمه شده در استان تهران زیر مجموعه ما هستند.



حضور وزیر رفاه در مراسم افتتاح بیمارستان شهریار

وی ادامه داد: در استان تهران دو دستگاه سی تی اسکن مولتی اسلایس در بیمارستان فیاض بخش و دستگاه سی تی اسکن مولتی اسلایس در بیمارستان شهریار به بهره برداری خواهد رسید، که بیمارستان شهریار با ویدیو کنفرانس افتتاح می‌شود و در این باره نیز وزیر رفاه قول حضور داده است.



خسروانی مقدم، تصریح کرد: ارتقاء و هتلینگ بخش‌های اطفال و زنان بیمارستان امام رضا (ع) اسلام شهر، ارتقاء و هتلینگ بخش‌های جراحی و بازسازی درمانگاه بیمارستان ۱۲ بهمن شهر قدس، ارتقاء و هتلینگ بخش‌های داخلی پست آی سی یو، جراحی زنان و اطفال بیمارستان ۱۵ خرداد ورامین از دیگر برنامه‌های دیگر این سازمان است.



سامانه ۱۴۲۰ در جهت تکریم ارباب رجوع است

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های جامع سازمان تکریم ارباب رجوع است، خاطر نشان کرد: سامانه ۱۴۲۰ به شکل آنلاین است که افراد برای هر نوع مشکل بیمه و درمانی زنگ می‌زنند و اطلاع رسانی بسیار جامع و کاملی را دریافت می‌کنند که این اقدام ارباب رجوع را راضی نگه می‌دارد.



این مقام مسئول ادامه داد: اگر ارباب رجوع‌ها شکایتی دارند در روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۴ تا ۱۷ به شکل مستقیم به سازمان مراجعه کنند.



رونمایی کشوری از سامانه ۱۴۲۰ در هفته تامین اجتماعی

وی در ادامه افزود: در این شماره تلفن کارشناسان بیمه‌ای و درمانی حضور دارند تا سوالات را پاسخ دهند و رونمایی کشوری از این طرح در هفته تامین اجتماعی انجام می‌شود.



مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران با تاکید بر اینکه در بخش ارتقاء هتلینگ در سال ۹۵ ما ۲۷ میلیارد تومان را در ۱۰ بیمارستان هزینه کردیم، متذکر شد: هتلینگ بیمارستان لبافی نژاد، بیمارستان ۱۵ خرداد ورامین، بیمارستان شهید معیری و بیمارستان شهریار در سال ۹۵ تمام شد اما هتلینگ بیمارستان‌های آیت الله کاشانی، لواسانی، شریعت رضوی، اسلامشهر و فیاض بخش در سال ۹۶ افتتاح خواهد شد.



خسروانی مقدم، به این موضوع اشاره کرد که در موضوع ارتقاء خدمات از جنبه کیفی و کمی مدنظر ما قرار دارد.



وی ادامه داد: در بحث اعتبار بخشی باید گفت که پایش اعتباربخشی توسط دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد و نگاه ویژه ما به اورژانس است که بیمارستان فیاض بخش مانند سال‌های قبل نمره بالایی در بحث اعتبار بخشی در دانشگاه گرفته است.



خسروانی مقدم، به این موضوع که به روز شدن یکی از اعتبارات سازمان تامین اجتماعی است، پرداخت و گفت: تجهیز آمبولانس‌ها و بحث متخصصان طب اورژانس موضوعات حائز اهمیت است که در حال حاضر اکثر مراکز متخصص طب اورژانس داریم و این نوع اقدامات در راستای تکریم ارباب رجوع است.



وی درباره حذف دفترچه بیمه درمانی یادآور شد: از جمله اموری که سالها مغفول مانده بود موضوع هتلینگ، تجهیزات، رادیولوژی و حذف دفترچه است که حذف درفترچه بیمه یک طرح ملی محسوب می‌شود.



مدیر کل درمان تامین اجتماعی استان تهران به مزایای حذف دفترچه پرداخت و بیان کرد: کاهش برگه دفترچه، عدم نیاز به مراجعه متعدد بیمه شدگان، تسهیل در خدمت رسانی به بیماران سرپایی، سهولت دسترسی پزشکان به سوابق پزشکی بیماران از مزایای حذف دفترچه است.



وی در ادامه افزود: تلاش می‌کنیم تا بیمار با احراز هویت و با ارائه کد ملی خدمات لازم را دریافت کند تا استفاده از دفترچه‌های بیمه صفر شود و به این شکل پزشک تمامی رزومه بیمار را می‌بیند.



خسروانی مقدم، ادامه داد: همچنین تلاش می‌کنیم تا به واسطه سیستم فکس به شکلی پیش رویم تا پزشک عکس سی تی اسکن بیمار را با موبایل خود بتواند ببیند و نیاز به جا به جایی عکس‌های پزشکی نباشد.



آخرین قدم در ارائه خدمات پرونده الکترونیک بیمار است

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آخرین قدم در ارائه خدمات پرونده الکترونیک بیمار است، خاطر نشان کرد: در پرونده الکترونیک بیمار تمامی اطلاعات پزشکی شامل تعداد ویزیت، داروهای دریافتی، بستری شدن و سایر اطلاعات در آن مشخص است که البته بستر این اقدام باید از طریق وزارت بهداشت ایجاد شود.



در ادامه نشست خبری سیروس دانش شهنی، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: به دنبال این هستیم تا با ایجاد هتلینگ در برخی مناطق، نیاز بیماران را به تهران کم کنیم چرا که ارتقاء هتلینگ باعث افزایش کیفیت در شهرستانهای استان تهران می‌شود.



وی به این موضوع پرداخت که افتتاح رادیوتراپی کشوری یکی از اقداماتی بود که انجام شد و هم اکنون بیماران برای درمان به تهران می‌آیند که تمامی هزینه آن رایگان است.



دانش شهنی، با بیان اینکه در سال ۹۵ تعداد ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه شده به شکل درمان مستقیم از پزشکان ما خدمات دریافت کردند، تصریح کرد: در قالب ۱۱ بیمارستان ۱۶۸۰ تخت فعال در کل تهران داریم؛ در سال گذشته ضریب اشغال تخت ۳/۷۳ درصد شده بود که عدد مناسبی است، در سال ۹۵ حدودا ۱۳۰ هزار بستری داشته‌ایم و نزدیک به ۸۷ هزار عمل جراحی انجام شده است.



معاون درمان سازمان تامین اجتماعی استان تهران در ادامه افزود: در بخش درمان مستقیم با رشد مراجعه کننده مواجه بودیم؛ در بخش پزشکان عمومی دو و نیم درصد، متخصصان سه درصد و دندانپزشکان ۷ درصد مراجعه داشیم.



وی به بیان این موضوع که در درمان غیرمستقیم جمعا در تهران ۸۲۱۵ مطب، آزمایشگاه، رادیولوژی، سی تی اسکن، بیمارستان، مرکز دیالیز طرف قرار داد داریم پرداخت و گفت: ۲۴۰۸ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک همچنین ۲۳۵۷ داروخانه طرف قرارداد ما هستند.



در ادامه نشست خبری نیز دکتر کریمی، معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی سخنانی را بیان کرد و گفت: در سال ۹۵ در بخش درمان مستقیم بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه شده و در بخش درمان غیرمستقیم بالغ بر سه هزار میلیارد تومان هزینه درمان غیرمستقیم ما شده است که معمولا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد روند رو به افزایش است.



وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ در درمان مستقیم ۶۷ میلیارد تومان هزینه پزشکان ما بوده است؛ همچنین داروخانه‌ها ۷۷۸ میلیارد هزینه غیرمستقیم و بیمارستانها ۲۳۵۳ میلیارد تومان هزینه داشته‌اند.



انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ فجرانه را عنوان کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو(ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه منحصر به فرد در کشور است و در حوزه تولیدات و صادرات فعال است.

وی افزود: وزارت کار یکی از مجموعه‌های بزرگ در حوزه صنعت و اقتصاد است و در زمینه‌های صنعتی مختلف فعالیت دارد.

عسگریان گفت: ما در حوزه دارویی، حمل و نقل و گردشگری و ... شرکت‌هایی داریم و فعال هستیم.

وی درباره میزان فعالیت وزارت کار در حوزه دارویی اظهار کرد: ما در صنعت دارویی در بحث تولید مواد اولیه و سایر داروهایی تخصصی و عمومی بسیار مؤثر عمل کرده است.

وی افزود: وزارت کار نیز دارای زیر مجموعه‌های اقتصادی و صنعتی گسترده است‌. در حوزه پتروشیمی متعددی از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید درون خانواده وزارت کار فعال هستند. همچنین بزرگترین هلدینگ‌های حمل ‌و نقل کشور درون وزارت کار است. همچنین در صنعت دارویی، ریلی و ساختمان و سیمان ما حرف اول را در کشور ایران می‌زنیم.

عسگریان ادامه داد: در مجموع 5 صندوق بزرگ کشور در وزارت کار قرار دارند که تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری مهمترین آنها هستند و شرکت های بزرگی هستند.

وی افزود: مهمترین وظیفه ما تحلیل بازار جهانی است و بازار 30 کشور درحال تحلیل است. کشورهای اوراسیا، آفریقا و به ویژه همسایگان خودمان هستیم. البته در حوزه آفریقا حضور کمرنگی داریم که باید گسترش جدی داشته باشیم. امسال با آفریقا وارد تفاهم‌نامه‌های بزرگی را درحال انعقاد هستیم. برای مثال نخست وزیر زیمباوه در ایران است و وارد مذاکره شدیم. چرا که دشت‌هایی برای کشت وسیع برون مرزی توتون است.

معاون رفاه وزیر رفاه تاکید کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم تاثیر منطقه ای در حوزه دارو داشته باشیم در حوزه دارویی با عراق، لبنان و ارمنستان کار جدی کردیم. سفر اخیر تجار ارمنستان نشان داد که ما به زودی در این کشور حضور جدی خواهیم داشت و علاوه بر دارو و محصولات پتروشیمی، محصولات ساختمانی و سیمان و مصالح نیز به آنها صادر خواهیم کرد.

وی افزود: اگر ما یک و نیم میلیارد دلار صادرات دارو داشته باشیم، پایگاه خود را در بازار جهانی بطور کامل حفظ خواهیم کرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر رفاه تأکید کرد: ما طرح فجرانه را داشتیم، طرحی اثرگذار در مدت 3 ماه که به طور متوسط بالای 86 درصد از این طرح در کشور استقبال کردند. هجدهم این ماه فجرانه تمام می‌شود و و ما‌ امیدواریم این طرح تمدید شود.

وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود، عنوان کرد: چون این طرح منابع بسیاری این می‌خواهد و باید در بالاترین سطح کشور تصمیم‌گیری شود، از این رو طی 10 روز آینده تصمیم‌گیری می‌شود که‌ آیا ایا تغییر خواهد کرد یا تمدید می‌شود اما میزان استقبال و عدد‌های این طرح فوق‌العاده است، بزرگترین خرید قرن در این طرح صورت گرفت و امروز یک میلیون و 700 هزار تن محصول خریداری شده از 11 قلم شده است و 140 میلیون بسته غذایی در یک مدت کوتاه توزیع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ببینید | ادعای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره یک وعده مهم در دولت سیزدهم!
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • جزییات جدید از وام فوری بازنشستگان
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد