Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ مسعود کرباسیان در حاشیه اجلاس سازمان جهانی گمرک با رییس کل گمرک ژاپن دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار راهکارهای توسعه مناسبات و همکاری های دوجانبه و امضای موافقتنامه همکاری و کمک های متقابل اداری در امور گمرکی که مقدمات امضای آن فراهم شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کرباسیان در این دیدار از توسعه همکاری های دوجانبه در حوزه امور گمرکی و گسترش مناسبات تجاری با ژاپن استقبال کرد و از همکاری های به عمل آمده دولت ژاپن در خصوص واگذاری دستگاه های ایکس ری و همچنین آموزش پرسنل اعزامی به ژاپن که در سال گذشته از طرف سازمان جترو و جایکا انجام پذیرفت، تشکر و قدر دانی کرد.

رییس کل گمرک ژاپن نیز دراین دیدار بر توسعه همکاری های گمرکی و تسهیل و توسعه تجارت با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و خواستار حمایت کشورمان از تداوم دوره دبیرکل فعلی سازمان جهانی گمرک و رایزنی با سایر کشورهای تاثیر گذار منطقه در این خصوص توسط ریاست کل گمرک ایران شد.

** دیدار روسای کل گمرکات ایران و فرانسه
بر پایه این گزارش، همچنین روسای کل گمرکات ایران و فرانسه در حاشیه شورای سازمان جهانی گمرک دیدار و گفت و گو کردند. این دیدار در ادامه دیپلماسی فعال گمرکی رییس کل گمرک ایران در حاشیه اجلاس شورای سازمان جهانی گمرک و در قلب اروپا در بروکسل صورت گرفت.

در این دیدار با توجه به فضای مثبت به وجود آمده در همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور، بر لزوم آمادگی گمرکات دو کشور برای تسریع در انجام تشریفات گمرگی و توسعه همکاری های دو جانبه تاکید شد.

رییس کل گمرک فرانسه نیز در این دیدار بر موقعیت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی تاکید و از افزایش مناسبات گمرکی برای توسعه و تسهیل تجارت میان ایران و فرانسه تاکید کرد.

کرباسیان هم با استقبال از گسترش همکاری های گمرکی میان ایران و فرانسه از برنامه گمرک ایران برای افزایش مناسبات گمرکی با کشورهای اروپایی از جمله فرانسه خبر داد و اعلام کرد مقدمات گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با فرانسه فراهم شده و گمرک ایران آماده توسعه همکاری ها با این کشور است.

با توجه به مکاتبات انجام شده میان دفاتر امور بین الملل گمرکات ایران و فرانسه مقرر شده است، سند تمایل نامه همکاری دوجانبه( LETTER OF INTENT ) بین مدیران امور بین الملل گمرکات دو کشور امضاء و مبادله شود.

همچنین در حاشیه اجلاس سازمان جهانی گمرک در بروکسل روسای کل گمرکات ایران و لبنان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار که در فضای صمیمانه ای برگزار شد بر توسعه مناسبات و همکاری های متقابل گمرکی و تجاری تاکید و دو طرف بر رفع موانع گمرکی برای توسعه و تسهیل تجارت تاکید کردند.

رییس کل گمرک لبنان در این دیدار بر توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید و شرایط برای گسترش مبادلات تجاری میان تجار و بازرگانان دو کشور را خوب ارزیابی کرد.

کرباسیان نیز با تاکید بر همکاری های بسیار خوب و نزدیک دو کشور از گسترش مناسبات گمرکی و تجاری میان ایران و لبنان استقبال کرد. همچنین کرباسیان از رییس کل گمرک لبنان دعوت کرد تا به ایران سفر نماید که مورد موافقت و استقبال رییس کل گمرک لبنان قرار گرفت.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند در دیدار نهایی مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا امروز یکشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر یک ایران به پایان رسید تا فوتسال ایران برای بار سیزدهم بر بام قاره آسیا بایستد.

ایران با قهرمانی در این دوره، ضمن دستیابی به سیزدهمین عنوان قهرمانی خود، بار دیگر جام را از ژاپن پس گرفت و به قله آسیا بازگشت. فوتسال ایران با سیزدهم قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیا محسوب می‌شود و ژاپن با 4 عنوان قهرمانی و اختلافی معنادار، در رده بعدی قرار دارد.

در تاریخ جام ملت‌های فوتسال آسیا تیمی به جز ایران و ژاپن نتوانسته به عنوان قهرمانی برسد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900671

دیگر خبرها

  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • رییس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاههای آمریکا نامه اعتراضی نوشت
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن