Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

مدیر حوزه‌ی ریاست و روابط عمومی دانشگاه خوارزمی گفت: ایجاد ایستگاه مترو برای قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی کشور در کرج ضروری است.

بهادر باقری روز دوشنبه افزود: دانشگاه خوارزمی قدیمی ترین دانشگاه ایران است و سال آینده مراسم باشکوه صدمین سالگرد تاسیس این دانشگاه را جشن می گیریم.
وی اظهار داشت: سال آینده ضمن اینکه سالگرد تاسیس این دانشگاه است، صدمین سال آغاز آموزش عالی به شکل مدرن و امروزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه امروزیِ ایران، سهم عمده ای در گسترش دانش و فناوری و فرهنگ در کشور ما داشته است.
باقری با بیان اینکه سایت اصلی این دانشگاه در تهران است، افزود: یک پردیس بزرگ هم در منطقه‌ی حصارک کرج دارد که بسیار گسترده با مساحتی بیش از 200 هکتار است. این دانشگاه حدود 15 هزار دانشجو،500 استاد و حدود 900 کارمند دارد که روزانه بین این 2 سایت تهران و کرج در رفت و آمدند.
وی با بیان اینکه بیشتر دانشجویان این دانشگاه خانم ها هستند، تصریح کرد: یکی از مشکلات این دانشگاه این است که افرادی که از تهران می آیند، باید در ایستگاه متروی گلشهر پیاده شوند و از این ایستگاه تا دانشگاه را با تاکسی های ون به دانشگاه بیایند.
رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه خوارزمی گفت: از این منطقه تا دانشگاه مسیر بسیار شلوغی است که مشکلات فرهنگی و ترافیکی شدیدی را رفت و آمد این حجم عظیم دانشجویان و کارکنان در این مسیر در پی دارد.
باقری افزود: خط متروی هشتگرد از جلوی دانشگاه رد می شود و از مدت ها قبل از وزیر مسکن، راه و شهرسازی درخواست کردیم که در برنامه ریزی هایشان ایجاد یک ایستگاه را در نزدیکی دانشگاه برنامه ریزی کنند ضمن اینکه ایجاد این ایستگاه به گونه ای نباشد که دسترسی دانشگاهی با این وسعت و عظمت را به اتوبان از دست بدهیم.
این استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه دکتر آخوندی، وزیر راه و شهرسازی خوشبختانه با این موضوع موافقت کردند و به معاونشان، مهندس نریمان دستور اجرای ایجاد این ایستگاه را دادند، اظهار داشت: ولی مهندسان پیمانکار ظاهرا این مساله را جدی نگرفته‌اند و از شواهد بر می آید که در برنامه هایشان نه ایجاد ایستگاه است و نه بازکردن دسترسی دانشگاه به اتوبان.
وی گفت: این موضوع بسیار برای ما مهم، حیاتی و استراتژیک است و از قبل استادان، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه به دکتر آخوندی نامه ای نوشتند و رونوشت آن را به ریاست جمهوری، وزارت علوم، استاندار البرز و امام جمعه کرج فرستادند که به شدت به این ایستگاه مترو نیازمندیم و از اهمال شرکت کارفرما شاکی هستیم.
وی اضافه کرد: ضمن اینکه علاوه بر دانشگاهیان که حدود 16 هزار نفر هستند، مردم کمالشهر هم که یک منطقه پرجمعیت است، نیاز مبرمی به این ایستگاه مترو دارند و بنابراین از نظر اقتصادی نیز به نفع مترو است.
وی گفت: در پی ارسال این نامه، دیروز وزیر راه و شهرسازی بازهم در نامه ای به مهندس نریمان و دکتر محمدزاده تاکید کردند که این خواسته دانشگاه خوارزمی کاملا به حق است و پیش از این هم ابلاغ شده و اقدام نمایند.
دکتر باقری اظهار امیدواری کرد که در وزارت راه و شهرسازی، حساسیت و اهمیت این موضوع را در نظر داشته باشند و به زودی در کنار دانشگاه خوارزمی، ایستگاه مترو تاسیس شود تا مشکل رفت و آمد استادان، کارکنان و دانشجویان به دانشگاه به بهترین شکل و شیوه حل شود.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نواقص خط ۳ مترو تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، آزاد اکبری، مجری خط ۳ متر تهران در خصوص برنامه‌های سال جاری جهت رفع حداکثری نواقص خط ۳ گفت: امسال هم مثل دو سال گذشته، سعی خواهیم داشت نقص‌های موجود در خط ۳ را به حداقل ممکن برسانیم و اگر منابع مالی لازم به موقع تأمین شود، اتفاق‌های خوبی رخ خواهد داد.

وی افزود" در این راستا با اولویت بندی صورت گرفته، قصد داریم ورودی دوم ایستگاه سهروردی و همچنین دسترسی دوم ایستگاه میرزای شیرازی را امسال راه اندازی کنیم. تکمیل و بهره‌برداری از سامانه تهویه RS ایستگاه شهید زین الدین به همراه هواساز ایستگاه هروی را نیز در دستور کار داریم و در صورت امکان، سیستم زهکش محدوده ایستگاه قدوسی را احداث خواهیم کرد.

مجری خط ۳ مترو تهران در ادامه صحبت‌های خود گفت: در دو سال اخیر، ۱۲ مورد از نواقص خط ۳ برطرف شده است و اگر منابع مالی متناظر با کارهای باقی‌مانده این خط تأمین شود، می‌توان تا سال ۱۴۰۴ کل نقص‌های موجود را برطرف کرد و پرونده آن را بست.

کد خبر 6089646

دیگر خبرها

  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • باقری: عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا علیه صهیونیست‌ها را افزایش داد
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران