Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@09:27:13 GMT

رکوردشکنی در گیشه سینمای چین

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۷۵۲۰۹

رکوردشکنی در گیشه سینمای چین

فرهنگ>سینما - در هفته‌ای که «مرد عنکبوتی» با موفقیت به سینما بازگشت، رکورد فروش افتتاحیه آثار انیمیشنی در سینمای چین شکسته شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمپانی سونی در همکاری با استودیو مارول «مرد عنکبوتی» را به پرده سینما بازگرداند. «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» در سه روز نخست نمایش ۱۱۷ میلیون دلار فروش داشت و در ردیف موفق‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا اینجای سال ۲۰۱۷ تنها دو فیلم «دیو و دلبر» و «نگهبانان کهکشان ۲» در افتتاحیه از «مرد عنکبوتی» عملکرد بهتری دارند.

به لطف فروش خوب فیلم در کشورهایی همانند کره‌جنوبی، «مرد عنکبوتی» در بازارهای بین‌المللی از «من نفرت‌انگیز ۳» پرفروش‌تر بود. فروش افتتاحیه «مرد عنکبوتی» در کره جنوبی بیش از ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بود. با در نظر گرفتن فروش ۱۴۰ میلیون دلاری در ۵۶ کشور خارجی در هفته نخست اکران در سراسر جهان بیش از ۲۵۷ میلیون دلار به دست آورده است.

«مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» در نظر منتقدان سینمایی اثر شایسته تحسینی است و در وب‌سایت سینمایی راتن تومیتوز از کسب ۹۴ درصد تازگی در رده آثار موفق از نظر آن‌ها قرار دارد. اینجا است که قدرت نقدهای مثبت در فروش خوب آثار سینمایی پرهزنیه مشخص می‌شود چرا که در چند هفته گذشته آثار پرهزینه بسیاری پس از دریافت‌ نقدهای منفی در گیشه با استقبال چندانی روبه‌رو نشدند.

تماشاگران نیز پس از تماشای فیلم از سالن سینما راضی خارج شدند و امتیاز بالایی برای فیلم در نظر گرفتند. پیش از این نیز «زن شگفت‌انگیز» و «نگهبانان کهکشان ۲» به عنوان دو فیلم موفق گیشه تابستان با نظر مثبت منتقدان سینما و تماشاگران روبه‌رو شده بودند.

در «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» تام هالند نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند. هزنیه ساخت این اثر سینمایی ۱۷۵ میلیون دلار است و نوید یک سری تازه از فیلم‌های «مرد عنکبوتی» را در دنیای مارول می‌دهد. مالکیت شخصیت‌های دنیای خیالی مارول در اختیار چندین کمپانی هالیوودی است برای نمونه سونی مالک «مرد عنکبوتی» است و فاکس قرن بیستم مالکیت «مردان ایکس» را در اختیار دارد.

جان واتس کارگردان «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» است و به غیر از تام هالند بازیگرانی چون مایکل کیتون، جان فاورو، ماریسا تومی و دونالد گلاور در آن بازی می‌کنند.

در هفته‌ای که «مرد عنکبوتی» به سینما بازگشت هیچ کمپانی دیگری جسارت اکران گسترده آثارش و رقابت با آن را نداشت. بنابراین تنها رقبای «مرد عنکبوتی»‌ فیلم‌های پرفروش هفته‌های گذشته بودند.

در این میان فیلم «من نفرت‌انگیز ۳» شاهد افت فروش ۵۳ درصد بود و علیرغم در اختیار داشتن بیش از چهار هزار و ۵۰۰ سالن سینما تنها ۳۴ میلیون دلار بلیت فروخت. انیمیشن محبوب یونیورسال در مجموع از ۱۰ روز نخست اکران در آمریکا ۱۴۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به دست آورده است.

«من نفرت‌انگیز» در بازارهای بین‌المللی به ویژه چین اثر محبوب‌تری است. فروش سه روز نخست اکران «من نفرت انگیز» در چین به ۶۶ میلیون دلار رسید و رکورد فروش افتتاحیه اثری انیمیشنی در دومین بازار بزرگ سینمای جهان را به نام خود ثبت کرد. البته «من نفرت انگیز» با فروش ۱۳۹ میلیون دلاری در بازارهای خارجی نیز پایین‌تر از «مرد عنکبوتی‌» قرار گرفت.

سومین فیلم پرفروش هفته پیش تریلر «راننده بیبی» به کارگردانی ادگار رایت بود. این فیلم با بازی کوین اسپیسی در دومین هفته اکران ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش داشت. مجموع فروش فیلم در آمریکای شمالی در ۱۲ روز نخست اکران به ۵۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار رسیده است. افت فروش ۳۸ درصدی فیلم نسبت به هفته نخست اکران از امتیازات مثبت آن در گیشه به شمار می‌رود.

در جایگاه چهارم پرفروش‌ترین آثار سینمای آمریکا «زن شگفت‌انگیز» قرار دارد که برای نخستین بار نام یک زن کارگردان را در دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی مطرح کرد. فیلم پتی جنکینز در ششمین هفته اکران ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار بلیت فروخت. فروش جهانی «زن شگفت‌انگیز» از مرز ۷۴۵ میلیون دلار عبور کرده است.

«تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه»، «ماشین‌ها ۳»، «خانه» و «بیمار بزرگ» دیگر فیلم‌های پرفروش هفته گذشته بودند. در میان آن‌ها یک اثر تنها با در اختیار داشتن ۳۲۶ سالن سینما به جمع ۱۰ فیلم پرفروش راه یافت.

«بیمار بزرگ» به کارگردانی مایکل شوالتر در ادامه عملکرد موفق در اکران محدود هفته گذشته در ۳۲۶ سینما اکران شد و در این تعداد سینما سه میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروش داشت. «بیمار بزرگ» از جمعه ۲۳ تیر به صورت گسترده اکران خواهد شد.

هفته پیش فیلمی از کیسی افلک بازیگر برنده اسکار بهترین بازیگر برنده اسکار به صورت محدود در آمریکا اکران شد. کیسی افلک در «داستان ارواح» کنار رونی مارا بازی می‌کند. «داستان ارواح» در چهار سالن سینما ۱۰۸ هزار دلار فروش داشت.

ردیف

نام فیلم

فروش آخر هفته / میلیون دلار

فروش کل(در آمریکای شمالی) / میلیون دلار

بودجه

(میلیون دلار)

1

مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه

۱۱۷

۱۱۷

۱۷۵

2

من نفرت‌انگیز

۳۴

۱۴۹.۲

۸۰

3

راننده بیبی

۱۲.۸

۵۶.۹

۳۴

4

زن شگفت‌انگیز

۱۰.۱

۳۶۸.۸

۱۴۹

5

تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه

۶.۳

۱۱۸.۹

۲۱۷

6

ماشین‌ها ۳

۵.۶

۱۳۳.۷

۱۷۵

7

خانه

۴.۸

۱۸.۶

۴۰

8

بیمار بزرگ

۳.۷

۶.۹

-

9

۴۷ متر پایین‌تر

۲.۷

۳۸.۵

-

10

فریب‌خورده

۲.۱

۷.۴

-


ترجمه: فرزاد مظفری٬منبع: هالیوودریپورتر/ ۹ جولای

58241

کلید واژه‌ها : سینمای جهان - گزارش فروش فیلم (جهان) -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟

به گزارش خبرنگار مهر، میزان فروش روزانه و قیمت هر بشکه نفت خام یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که هرساله در میان تحلیلگران و رسانه‌های کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد، البته در بودجه سال جاری این موضوع به چالشی برای نمایندگان مجلس و دولت تبدیل شده بود.

درواقع پس از ارائه بودجه از سوی دولت به مجلس در آذرماه ۱۴۰۲ و مشخص شدن نرخ ۶۵ دلاری برای هر بشکه، بحث‌های گسترده‌ای در این خصوص شکل گرفت. با اینکه دولت رقم فوق را کاملاً منطبق با شرایط روز اعلام کرده بود، اما نمایندگان مجلس نرخ‌های بالاتری را متصور بودند، حتی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه بحث نفت ۹۰ دلاری را مطرح و اعلام داشت: «مجلس حدود ۵۸۰ همت برای درآمدهای حاصل از فروش نفت در سال ۱۴۰۳ پیش بینی کرده و این رقم متغیر است، مثلاً افزایش قیمت هر بشکه نفت، قیمت دلار یا افزایش میزان صادرات نفت در ۵۸۰ همت تغییر پذیر است.»

در نهایت بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ در ۲۱ اسفند سال گذشته به تصویب مجلس رسید و رئیس جمهور نیز در آخرین روز سال ۱۴۰۲ آن را ابلاغ کرد، البته شاهد انتشار رقم دقیقی پیرامون میزان فروش روزانه و قیمت هر بشکه نفت خام نبودیم.

در نهایت با انتشار جداول کلان بودجه در بخش دوم، مشخص شد که دولت میزان فروش روزانه نفت و ارز حاصل از صادرات را به ترتیب را یک میلیون بشکه و ۱۱.۷ میلیارد دلار پیش بینی کرده است.

تحلیل عجیب نفت ۳۲ دلاری!

انتشار این جداول با تحلیل‌های گسترده‌ای در فضای رسانه‌ای کشور همراه بود، برخی از کارشناسان میزان فروش روزانه نفت را با روند صعودی ماه‌های اخیر در تناقض می‌دانستند، عده‌ای نیز فروش یک میلیون بشکه در روز را به سبب شرایط احتمالی آینده منطقی عنوان کرده بودند، حتی بحث‌هایی در خصوص قیمت نفت ایران و تخفیف احتمالی به سبب تحریم‌ها نیز مشاهده شده، اما شاید عجیب‌ترین موضوع در میان نظرات ارائه شده، نرخ ۳۲ دلار برای هر بشکه نفت ایران است!

به‌عنوان نمونه یکی از روزنامه‌ها در سرمقاله ۲۶ فرودین ماه خود، جداول جدید بودجه‌ای را مورد تحلیل قرار داد و طی یک سرمقاله جامع با عنوان «مالیات دو برابر درآمد نفتی!» نوشت: «فقط در مورد نفت بگوییم که دولت بودجه را بر مبنای فروش یک میلیون بشکه نفت در روز بسته و معتقد است ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارز نصیبش خواهد کرد. این به معنای آن است که دولت در بودجه هر بشکه نفت را ۳۲ دلار حساب کرده که حدود ۵۰ دلار با قیمت‌های فعلی بازار فرق دارد. مابه التفاوت ۵۰ دلاری یا تخفیف ایران به خریداران نفت مثل چین، به خاطر خرید از ایران در شرایط تحریمی یا اینکه دست پایین گرفتن قیمت است که بعداً، بودجه به کسری نخورد.»

در واقع نویسنده گزارش با بهره‌بردن از اعداد جدول شماره ۲۲، یعنی یک میلیون بشکه در روز، ۱۱.۷ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات و ۳۶۵ روز سال، به نرخ هر بشکه ۳۲ دلار رسیده است و علت تفاوت نرخ فعلی بازار را تخفیف نفت عنوان داشته است.

همین شیوه محاسبه سبب شد، برخی از کاربران فضای مجازی به سبب عدم آشنایی با جداول بودجه‌ای، انتقاداتی را پیرامون نرخ ۳۲ دلاری هر بشکه نفت خام و تخفیف ۵۰ دلاری آن مطرح نمایند. اما در محاسبه نرخ فوق، نگارنده چندین مسئله را در نظر نگرفته است.

شیطنت رسانه‌ای یا نظر غیرکارشناسی!

نکته اولی که باید به آن اشاره کرد، به بند یک ماده هفت قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه مربوط می‌شود که در آن عوائد حاصل از فروش نفت انحصاراً در اختیار دولت نخواهد بود.

بر اساس این ماده‌قانونی سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال اول اجرای قانون برنامه ۳۰% تعیین می‌شود و سالانه حداقل دو واحد درصد به این سهم اضافه می‌شود.

بانک مرکزی مکلف است در طول سال و متناسب با وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم ۵/۱۴ درصدی شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت و میعانات گازی و همچنین سهم سه درصد (۳%) مناطق نفت‌خیز، گاز خیز و توسعه‌نیافته اقدام کند؛ همچنین از محل باقیمانده، سهم بودجه عمومی دولت از منابع موضوع این جز در سقف جدول شماره (۴) این قانون تعیین و به‌حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و مابقی را به‌حساب ذخیره ارزی واریز نماید.»

مطابق با همین ماده‌قانونی، دولت در لایحه پیشنهادی خود، سهم صندوق توسعه ملی، شرکت ملی نفت و خود را به مجلس اعلام می‌کند که در تبصره ۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ نیز به آن اشاره شده است.

بر اساس این تبصره، «سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز، چهل و پنج درصد (۴۵%) تعیین شده و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در طول سال و متناسب با وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم علی‌الحساب شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت و میعانات گازی (معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات با نرخ صفر) به میزان چهارده و نیم درصد (۱۴.۵%) و نیز سهم چهارده و نیم درصد (۱۴.۵%) شرکت دولتی ذی‌ربط وزارت نفت در امور گاز از محل خالص صادرات گاز (معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات با نرخ صفر) و همچنین سهم سه درصد (۳%) مناطق نفت‌خیز، گازخیز و توسعه‌نیافته اقدام کند».

از طرف دیگر، ارقام فوق همان اعداد مربوط به جدول شماره ۲۲ است، به بیانی شاهد تحلیل ناشیانه و عجیبی در رسانه مذکور بوده‌ایم، در این خصوص حسن حسن‌خانی، کارشناس اقتصادی به خبرنگار مهر گفت: «مطابق با قوانین بودجه‌ای کشور، علاوه بر دولت، صندوق توسعه ملی، شرکت نفت و مناطق محروم از فروش نفت، سهمی در اختیار دارند.

وی ادامه داد: این امر مطابق با قوانین پنج‌ساله توسعه کشور است، همچنین در بودجه سالیانه نرخ تسعیر ارز نیز لحاظ می‌شود، اما در ادعای صورت‌گرفته، این موارد لحاظ نشده است.

از سوی دیگر حتی با فرض پذیرش نحوه محاسبه قیمت هر بشکه نفت خام در روزنامه هفت صبح، باید سهم ۳۷.۵ درصدی دولت را لحاظ کنیم، با این تفاسیر قیمت هر بشکه نفت خام ایران در بودجه سال ۱۴۰۳ حدود ۸۵ دلار خواهد بود.

کد خبر 6086184 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • تاخت و تاز سینمای ژاپن در چین
  • خروج هفته‌ای ۵ تا ۱۵ هزار دلار سرمایه از کشور برای تبلیغات ماهواره‌ای/ به تبلیغات ماهواره‌ای وابسته شدیم
  • شهریار رکوردشکنی کرد/ گام بلند مغانلو برای آقای گلی
  • باز هم سال سینمای کمدی؟
  • گزارشی از گیشه سینماها؛ کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند
  • کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند
  • کمدی‌ها همچنان پیشتاز هستند/ جهش «ایلیا؛ جست و جوی قهرمان»
  • نبض گیشه سینمای ایران در اکران نوروزی و فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • فروش سینمای ایران در فروردین ۱۴۰۳ اعلام شد