Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا،مهدی یک‌پسر دبیر جشنواره ملی بشری در نشست خبری با اشاره به بحث اهمیت صنایع فرهنگی در کشورهای مختلف گفت:صنایع فرهنگی در بسیاری از کشورها به عنوان صنعت پیشرو مطرح است و یکی از پنج بازار بزرگ در دنیا محسوب می‌شود و خیلی از کشورها صنایع فرهنگی و خلاق را به عنوان یک استراتژی در نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این صنعت در ابعاد فرهنگی و اقتصادی مطرح است. در بعد فرهنگی به عنوان یک ابزار و انتقال دهند پیام مطرح است. در بعد اقتصادی در بستری که آورده آن فکر و اندیشه است و سود بالایی هم دارد. و نیاز به سرمایه ‌گذاری کمتری نسبت به اشتغال دارد. ایران به دلیل مسائل فرهنگی نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد.

مدیر دبیرخانه سوغات فرهنگی زائر آستان قدس رضوی اضافه کرد: در شهر مشهد مطالعه‌ای انجام شد و مشخض شد که سالانه هزار میلیارد تومان گردش مالی سوغات زائران حرم رضوی است که 75 درصد آن محصولات خارجی است جایی که خروحی زیارت باید برای ما عایدی مادی و معنوی داشته باشد خروجی آن در جیب چین و سایر کشورها می‌رود. در چنین شرایطی توجه این مسئله لازم است که ما بتوانیم پاسخی به نیازهای مخاطب داشته باشیم. بسیاری از سوغاتی‌ها پیامی مغایر با هدف و ارزش زیارت دارد.

یک‌پسر خاطرنشان کرد: به همت مسئولین و تولیت آستان قدس رضوی از سال گذشه با توجه به این طرح پروژه سوغات فرهنگی طائر رضوی شروع شد. ما به دنبال ایجاد چرخه تولید و توزیع هستیم آنجایی که در بازار تولید جدی گرفته شود و ما باید تولید را فعال کنیم و در حوزه توزیع امکان حضور تولیدکنندگان داخلی در بازار را فراهم کنیم. وقتی تعادل عرضه و تقاضا را در بازار رعایت نمی‌کنیم در برار سیل واردات این اتفاق ناگوار در حوزه صنایع فرهنگی رخ می‌دهد.

دبیر جشنواره ملی بشری اضافه کرد:در بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که بزرگتر‌ین مخاطب این بازار کودک و نوجوان ، در درجه دوم بانوان و در مرحله آخر بخش عمومی هستند. اگر این حوزه فعال شود سایر آستان‌های متبرکه و حتی عتبات عالیات نیز می‌توانند وارد این طرح شوند چرا که این نیازها در آنجا هم احساس می‌شود. علاوه بر این بازار بزرگ محصولات کودک و نوجوان از بعد دینی و مذهبی دارای ضعف است و حضور برندهای خارجی و محصولات غربی نشان‌دهنده کم‌کاری و ضعف ماست.همچنین حجم بالایی از تولیدکنندگان در حال کار هستند و اتفاقا تولیدات باکیفیتی هم دارند ولی به بازار متصل نشده‌اند.

وی در ادامه این نشست خبری گفت: ما یک بانک اطلاعاتی مشتمل بر 500 تولیدکننده را شناسایی کردیم که خیلی از فروشندگان آنها را نمی‌شناسند. آستان قدس می‌خواهد بین طراح و ایده‌پرداز و تولیدکننده و بازار اتصال برقرار کند. ما به دنبال تولی‌گری هستیم نه تصدی‌گری. نقش آستان در این عرصه نقش پدری خواهد بود. هم‌اکنون بالغ بر 600 هزار محصول فرهنگی جمع‌آوری شده و در آینده نمایشگاهی در مشهد برای رونمایی از این محصولات برگزار خواهد شد و حتما از بازاریان هم در این نمایشگاه دعوت خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: جشنواره بشری دنبال این است که بین طراح و تولیدکننده و بازار ارتباط برقرار کند و در موازات این طرح حمایت‌ها هم انجام خواهد شد. برای این کار به نشر اسپانسر اصلی خواهده بود و برای فروشگاه‌های خود در شهر مشهد ده میلیارد ریال خرید از این محصولات را کنار انجام خواهد داد. همچنین مجموعه حرم مطهر نیز به عنوان به مجموعه مصرف کننده بزرگ از این محصولات به عوان هدیه برای زائران استفاده خواهد کرد.نگاه ما این است که محصولات این جشنواره در بازار خرید و فروش شود و آن نگاه جشنواره‌ای رایج را نداریم. نگاه ما حداقل عملکرد تصدی‌گرایانه است.

سیدرفیع‌الدین رضوی رئیس هیئت داوران جشنواره و عضو هیئت مدیره انتشارات به‌نشر هم در این نشست گفت: تجربه‌های موفق ما در محصولات فرهنگی از دو یا سه عدد بیشتر نبودند که البته ضرورتی ندارد از آنها نام ببریم. ما باید در وهله اول تغییر ذائقه مردم را در برنامه کار قرار دهیم و سپس به جای بنتن و باب‌اسفنجی قهرمانهای خودمان را به مردم معرفی کنیم.

رضوی ادامه داد: البته به جز کاراکترها می‌‌شود محصولات دیگر را هم در زمینه کودکان و نوجوانان به آنها ارائه داد همان گونه که یونیسف برای تمامی گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان محصولات خاص خودشان را ارائه می‌دهد.

عضو هیئت مدیره به‌نشر گفت: تولیدکنندگان به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند. اینها با یکدیگر هم‌افزایی ندارند. ذائقه مخاطب ما قبلا ساخته شده و می‌خواهیم روی این ذائقه کار کنیم. حلقه گمشده در این جا این است که آدمی که باید فکر کند تنها است و کسی هم که تجارت می‌کند با این ارتباط ندارد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از رشد تولید محصولات کشاورزی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سیروس ابراهیمی، ظهر امروز در جلسۀ تنظیم بازار لرستان گفت: کارگروه  تنظیم بازار یکی از کارگرو‌ه‌های مهم است که مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت  و نظارت در این کارگروه مطرح می‌شود.

او اضافه کرد: تولید محصولات کشاورزی در لرستان در تمام زیربخش‌ها رشد خوبی در سال گذشته داشته‌است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

ذخیره‌سازی 1500 تن مرغ منجمد در لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به افزایش تولید مرغ، تخم‌مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در این استان، یادآور شد: تولید گوشت مرغ بیش از نیاز است و باید به دیگر استان‌ها صادر شود.

ابراهیمی با بیان اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، یادآور شد: سهمیه گندم کارخانجاتی که به تعهد خود برای تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند قطع می‌شود.

انتهای پیام/644/

دیگر خبرها

  • امتداد «زیارت» با تدارک ۳۸۰ برنامه / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت ۱۴۰۳
  • امتداد «زیارت» با تدارک 380 برنامه در دهه کرامت / «با شما سربلندیم»؛ شعار محوری دهه کرامت 1403
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • جشن مومنانه‌ همراه با پیوست علمی و فرهنگی در دهه کرامت
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • وعده مهدی تاج؛ از فصل آینده هر تماشاگر با کد ملی روی صندلی خودش می نشیند!
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است