Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروهبین الملل خبرگزاری دانشجو، مهمترین رویدادهای مربوط به سرزمین فلسطین به شرح زیر است:

یک کودک فلسطینی براثر اصابت گلوله از ناحیه چشم زخمی شد
در پی درگیری های خشونت آمیز میان نظامیان صهیونیست و فلسطینی ها در روستای العیساویه در قدس اشغالی یک کودک فلسطینی از ناحیه چشم زخمی شد.
به گزارش پایگاه اینترنتی العهد لبنان، در پی درگیری های خشونت آمیز که از بامداد امروز در روستای «العیساویه» در قدس اشغالی رخ داد، یک کودک فلسطینی بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی از ناحیه چشم زخمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صهیونیست ها 9 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند
منابع فلسطینی اعلام کرد: نیروهای رژیم اشغالگر قدس 9 شهروند فلسطینی را در مناطق مختلفی از کرانه باختری بازداشت کردند.

مصر بر حمایت مستمر از آرمان های فلسطین تاکید کرد
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر روز یکشنبه بر حمایت مستمر این کشور از راه حلی منصفانه و جامع برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطینیان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از قاهره، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در پی دیدار سیسی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در قاهره، در بیانیه ای اعلام کرد سیسی وعده داد حقوق فلسطینیان را برای تشکیل کشور مستقل خودشان در مناقشه بین اسرائیل و فلسطین، تضمین کند.

علاء یوسف سخنگوی ریاست جمهوری مصر افزود:«‌ رئیس جمهور مصر تاکید کرد آرمان فلسطین همواره در راس اولویت های مصر قرار دارد و دستیابی به یک راه حل برای آن، پایه و اساسی مهم برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) است ».

محمود عباس بر همبستگی فلسطین با مصر در جنگ این کشور علیه تروریسم و آنهایی که تلاش می کنند امنیت و ثبات مصر را تضعیف کنند، تاکید کرد.

جامعه بین المللی، اسرائیل را به علت فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطینی، عامل بن بست در روند صلح خاورمیانه می داند و حتی آمریکا به عنوان قدرتمندترین متحد اسرائیل، این فعالیت های شهرک سازی را رد می کند.

آغاز محاکمه یک فعال فلسطینی حقوق بشر در دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی
­محاکمه عیسی عمرو فعال فلسطینی و بنیانگذار یک سازمان غیر دولتی در زمینه حقوق بشر روز یکشنبه در یک دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی شروع شد.

سازمان عفو بین الملل ماه نوامبر اتهامات علیه عیسی عمرو موسس سازمان غیر دولتی « جوانان مخالف شهرک سازی » در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی را بی اساس خواند.

محاکمه او در دادگاه نظامی اوفر Ofer در کرانه باختری شروع شد. عیسی عمرو در کنار دو سرباز در این دادگاه حاضر شد. اما این دادگاه تصمیم گرفت ادامه محاکمه او را به 22 اکتبر موکول کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، عفو بین الملل اعلام کرده است مقامات اسرائیلی ژوئن 2016 هجده مورد اتهام علیه او مطرح کردند.

این فعال 37 ساله در جمع خبرنگاران اعلام کرد محاکمه خود را نمایشی می داند و به دادگاه نظامی اسرائیلی اطمینان ندارد.

عیسی عمرو و فرید العطرش دیگر فعال فلسطینی به تحریک به خشونت هنگام برگزاری این تظاهرات متهم هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «کریم ابوصالح» اسیر فلسطینی که تنها ۱۰ روز از بازداشت وی توسط نظامیان صهیونیست می‌گذشت به دلیل شرایط بد زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، منابع رسانه‌ای خبر دادند که ابوصالح ساکن شهر سخنین در اراضی اشغالی فلسطین به دلیل رفتار وحشیانه و نامناسب زندانبانان صهیونیست در زندان این رژیم به شهادت رسید.

وی ۲ روز قبل از شهادتش در زندان رژیم صهیونیستی صاحب یک فرزند شده بود. ابوصالح پیش از این شش سال را در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس سپری کرده بود.

با شهادت ابوصالح تعداد اسرای فلسطینی که از هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند به ۱۷ نفر افزایش یافت.

در حال حاضر بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ اسیر از جمله ۸۰ اسیر زن و ۲۰۰ نوجوان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که سه هزار و ۶۶۰ تن از آنها در بازداشت اداری هستند یعنی بدون تفهیم اتهام یا محاکمه، در بند به سر می برند.

این در حالی است که سرنوشت تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی که در سراسر اراضی اشغالی فلسطین به ویژه کرانه باختری بازداشت می‌شوند مشخص نیست.

کد خبر 6090544

دیگر خبرها

  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی