Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمیدرضا الوند در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به برنامه های هفتبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ه بهزیستی گفت: شعار امسال این سازمان بهزیستی؛ محور مسئولیت و سلامت اجتماعی است و در برنامه ششم توسعه نیز بر وظایف سازمان بهزیستی تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون 9 کودک زیر سه سال واجد شرایط فرزندخواندگی در مراکز بهزیستی همدان نگهداری می شوند که این تعداد کودک واجد شرایط بسیار کمتر از تعداد متقاضیان است.

الوند با بیان اینکه در هفته بهزیستی 43 افتتاحیه در شهرستان های مختلف استان همدان برگزار می شود خاطر نشان کرد: سه پایگاه سلامت اجتماعی و دو کلینک مددکاری در شهرستان همدان راه اندازی خواهد شد.

وی درباره برنامه های هفته بهزیستی در استان همدان نیز گفت: 123 فعالیت در هفته بهزیستی امسال در استان اجرا می شود که 43 مورد آن افتتاح طرح های بهزیستی و چهار مورد برگزاری نمایشگاه است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان افزود13: نوع مجوز برای مهدهای کودک و کلینک های مددکاری، مراکز شبانه روزی، مجتمع های خدمات بهزیستی و مؤسسات خیریه در این سازمان صادر می شود.

این مسئول اضافه کرد: پارسال بیش از 255شغل برای افراد متخصص در استان همدان ایجاد شد و 950 نفر از جامعه هدف نیز مشغول به فعالیت شدند.

وی با بیان اینکه افتتاح روستا مهد در شهرستان رزن از برنامه های هفته بهزیستی است، گفت: یک پایگاه سلامت اجتماعی نیز در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: دو روستا مهد و یک مهد کودک در شهرستان کبودرآهنگ ایجاد و در شهرستان اسدآباد نیز اورژانس اجتماعی افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص اعتیاد بیش از 20 دستگاه برای پیشگیری فعالیت می کنند، اظهار داشت: در بخش درمان، دو کمپ ترک اعتیاد زنان در شهرستان همدان و نهاوند فعال هستند و در سه ماه ابتدایی سال جاری ۱۱۰ نفر پذیرش داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان خاطر نشان کرد: مرکز سرپناه شبانه برای زنان در شهر همدان فعالیت می کند که از ابتدای سال جاری 63 نفر پذیرش داشته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملایر به عنوان پایلوت طرح کرامت، سرپناه شبانه زنان ایجاد خواهد شد، ادامه داد: برنامه ریزی ها در این شهرستان انجام شد و در سال جاری سرپناه شبانه ملایر راه اندازی خواهد شد.

150 خانواده همدانی در صف نوبت فرزند خواندگی

مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: هم اکنون 150 خانواده در استان در صف نوبت فرزند خواندگی هستند که این رقم 15 برابر تعداد کودکان واجد شرایط است.

هم اکنون 9 کودک زیر سه سال واجد شرایط فرزندخواندگی در مراکز بهزیستی همدان نگهداری می شوند که این تعداد کودک واجد شرایط بسیار کمتر از تعداد متقاضیان است.

وی ادامه داد: در هفته بهزیستی در شهرستان همدان سه پایگاه سلامت اجتماعی و 2 کلینیک مددکاری راه اندازی و 23 واحد مسکن مددجویی در استان افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه در هفته بهزیستی امسال برنامه آماده سازی شغلی بهبودیافتگان استان همدان کلید می خورد اظهار کرد: در این هفته در 2 شهرستان اسدآباد و بهار ، اورژانس اجتماعی راه اندازی و در ملایر مرکز شبانه روزی نگهداری بیماران روانی مزمن افتتاح می شود.

مدیرکل بهزیستی استان همدان درباره اولویت برنامه های عملیاتی سال 96 این اداره کل گفت: تجهیز، راه اندازی و فعال اندازی خدمات جامع توانبخشی بیمارستان شهید بهشتی تا پایان مهرماه امسال و توسعه و گسترش برنامه 1480 صدای مشاوردر کل استان از اولویت های امسال است و امسال همه شهرستان ها به خدمات مشاوره تلفنی رایگان دسترسی پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه مرکز مشاوره تخصصی در استان فعال است بیان کرد : گسترش مراکز مشاوره تخصصی در کل استان در دستور کار است و در سالجاری ارائه خدمات به معلولان، فراگیر و در کمیسیون های تخصصی (I.C.F) سطح بندی معلولیت انجام می شود.

وی راه اندازی مراکز غربالگری شنوایی در تمامی شهرستان های استان و تطبیق تمامی مراکز اقامت میان مدت استان (کمپ های ترک اعتیاد) با پروتکل جدید را از دیگر اولویت های سال 96 عنوان کرد.

الوند بیان کرد: سال گذشته 600 میلیارد ریال اعتبارات استان بود که تمامی آن جذب شد و این اعتبارات 43 درصد نسبت به سال 94 افزایش داشت.

مدیرکل بهزیستی استان همدان به نتایج غربالگری اوتیسم در همدان اشاره کرد وادامه داد: نتایج غربالگری اوتیسم در استان نشان داد که 29 نفر در شهرستان ملایر و 9 نفر در شهرستان نهاوند مبتلا به اوتیسم هستند و در این راستا امسال یک مرکز اوتیسم در شهرستان ملایر راه اندازی می شود.

انتهای پیام/ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم راه اندازی مجتمع بنکداران مواد غذایی همدان

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، یکی از اقدامات مهم شهرداری ها جابجایی مغازه ها و مکانهایی است که موجب ترافیک و اختلال در عبور و مرور می شود در همدان نیز اداره میراث فرهنگی و شهرداری همدان خواستار جابجایی بنکداران به منطقه ای دیگر است. اما متاسفانه ای مهم صورت نگرفته است.شهروند خبرنگاری درباره این موضوع پیامی فرستاده اند 

متن پیام شهروند خبرنگار ما را در این زمینه می خوانید:

با توجه به اخطارهای مکرر میراث فرهنگی و شهرداری همدان اتحادیه خواربار مکانی را با سرمایه خود اعضا به ارزش ۱۰هزار میلیارد تومان در بخش خصوصی احداث کرده اند با وجود مصوبات شورای ترافیک برای محدود کردن عبور و مرور کامیون و کامیونت به بازار قدیم همدان راسته حسین خانی و افتتاح پروژه در دی ماه گذشته هنوز هیچ خبری از جابجایی بنکداران حسین خانی همدان به این مجموعه نیست.

دیگر خبرها

  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر
  • عدم راه اندازی مجتمع بنکداران مواد غذایی همدان
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • شرکت بیش از ۶۵ هزار نفر در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در همدان 
  • بهزیستی دیلم بر اشتغال افراد درمان‌شده از اعتیاد نظارت داشته باشد
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان
  • تمدید ثبت نام آزمون مدارس استعداد‌های درخشان 
  • رشد ۱۸۴ درصدی عبور کالا از مرز آستارا
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود