Web Analytics Made Easy - Statcounter

«غلامرضا انصاری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران روزسه شنبه (سیزدهم تیرماه) در سیصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی این شورا اعلام کرد که 23 مرکز بهاران اخیرا با قراردادهای سه ساله و مبلغ نامشخص به قرارگاه جهادی امام رضا(ع) واگذار شده است».
رضا قدیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره واگذاری 23 مرکز بهاران به قرارگاه جهادی امام رضا(ع) اظهار کرد: این قرارگاه قرار بود که مدیریت سه یا چهار مرکز توانمندسازی و کارآفرینی بهاران را برعهده بگیرد اما به علت هزینه ای که این مراکز داشت، مسئولان قرارگاه از این اقدام منصرف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه اخبار و سخنان این چنینی و موضع گیری های سیاسی آقایان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی به کار ما لطمه وارد می کند، گفت: تذکر در مورد واگذاری مراکز بهاران به قرارگاه جهادی امام رضا(ع) از سوی کمیسیون اجتماعی مطرح نشده در صورتی که کمیسیون اجتماعی بر فعالیت سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، نظارت دارد و ما جلسات متعددی را با اعضای این کمیسیون برگزار می کنیم.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران افزود: رویکرد مراکز بهاران، تکمیل چرخه درمان اعتیاد و کاهش مصرف مواد مخدر است و مکانی قراردادی و پیمانی نیست که ضریب، درصدی و سودی داشته باشد.
قدیمی با بیان اینکه شهرداری تهران طبق قانون موظف است که زیرساخت های لازم را برای کاهش آسیب های اجتماعی فراهم کند، اظهار کرد: سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران مدیریت 77 مرکز کاهش آسیب های اجتماعی از جمله مراکز بهاران، مراکز بهبودی، پرتو، مدارس صبح رویش، مددسراها را به صورت موقت به انجمن های مردم نهاد و خیریه های خوشنام و شناخته شده در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی واگذار می کند تا این مراکز را به صورت خودگردان اداره کنند.
وی خاطرنشان کرد: این مراکز کاهش آسیب های اجتماعی از جمله مراکز بهاران بدون اجاره و فروش به انجمن های مردم نهاد و خیریه ها واگذار می شود و این خیریه ها بدون اینکه ریالی از ما پول بگیرد یا ما ریالی از آنها بگیریم، اداره می شود و خود این انجمن های مردم نهاد هزینه های این مراکز را تامین می کنند.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: هر خیریه و انجمن مردم نهاد خوشنام در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی که مجوز سازمان بهزیستی را داشته و امکان اداره مراکز بهاران را دارد، می تواند به سازمان خدمات اجتماعی مراجعه کند و ما با بررسی شرایط لازم مدیریت مراکز بهاران را به آنها خواهیم داد.
قدیمی با بیان اینکه فعالیت در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، جز درد و مشقت خبری نیست، اظهار کرد: آقایان کارها و بازی های سیاسی خود را خارج از حوزه اجتماعی انجام دهند، ما گرفتار تامین نیازهای بهداشتی، درمانی و آموزشی 13هزار مددجو تحت پوشش سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران هستیم و این مسایل نباید وقت ما را بگیرد.
وی خواستار شد: مسئولان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، جناحی برخورد نکنند که اینگونه اقدامات اجر خیران و انجمن های مردم نهاد را ضایع کرده و آنان را از ادامه فعالیت دلسرد می کند.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: مددجویان و خانواده آنان به اعتبار این انجمن های مردم نهاد و خیریه ها در مراکز کاهش آسیب های اجتماعی همچون بهاران حضور پیدا کردند و انتشار اخباری مبنی بر واگذاری این مراکز به افراد و نهادهایی به جز خیریه ها و انجمن های مردم نهاد، ضمن ایجاد اخلال در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی باعث ایجاد نگرانی و التهاب در میان خیریه ها و انجمن های مردم نهاد می شود.

*فعالیت 24مرکز بهاران در تهران
قدیمی با اشاره به فعالیت 24 مرکز توانمندسازی و کارآفرینی بهاران با ظرفیت 2هزار و 600مددجو در تهران اظهار کرد: در کشور چرخه معیوبی از ترک اعتیاد وجود داشت و معتادان در مراکز ترک اعتیاد، 2 تا سه ماه سم زدایی شده و جسم آنان پاک شده اما هنوز روح و روان، یک معتاد درگیر است و احتمال لغزش آنان وجود دارد.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: براین اساس نیازمند مراکزی همچون مراکز توانمندسازی و کارآفرینی بهاران هستیم تا ضمن مهارت آموزی و توانمندسازی معتاد بهبودیافته، از لغزش دوباره فرد جلوگیری کند.
وی افزود: چنین مراکزی تاکنون در کشور وجود نداشته و ایده ای نو است و تاکنون در 2 دوره مددجویان در مراکز بهاران پذیرش شدند.
قدیمی با بیان اینکه حضور معتادان بهبودیافته در مراکز بهاران اختیاری است، افزود: مراکز بهاران، معتاد بهبودیافته ضمن مهارت آموزی، توانمندسازی، کارآفرینی، آماده سازی او برای بازگشت به زندگی در مدت 9 ماه، خانواده معتاد بهبودیافته را هم آماده می کند که او را بپذیرد و با توجه به فعالیت مراکز بهاران 30 تا 40درصد بهبودی افزایش پیدا خواهد کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل