Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق کشورمان در یمن گفت: عربستان در باتلاق یمن و سه راهی سوریه، عراق و قطرگیر افتاده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی اصغر قریشی در گفتگو با صبح توس؛با اشاره به این نکته که عربستان قصد شکست انصارالله را دارد، گفت: به طور کلی یکی از حساسیت‌های عربستان در قضیه یمن، به گفته خودش، حضور ایران است، البته این ادعای عربستان بوده درصورتیکه کارشناسان و تحلیلگران غربی و آمریکایی‌ها و انگلیس‌ها می‌گویند جریانی که در یمن هست، خیلی به ایران ربطی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: درست است که ایران حضور تبلیغاتی و برخی کمک‌ها را دارد، ولی عربستان به بهانه حضور ایران و اینکه ایران در آنجا نفوذ دارد موضوع را حیثیتی کرده ، سعودی‌ها معتقدند چهار پایتخت عربی الان در دست ایران است، در حالی که چنین نیست و در مورد نقش ایران در یمن اغراق به عمل آمده است.

سفیر سابق کشورمان در یمن با اشاره به حمله عربستان به یمن گفت: دوسال و سه ماه است که عربستان مرتب با پیشرفته‌ترین هواپیماها و تسلیحات و با انبوهی از امکانات به یمن با مردمی فقیر حمله می‌کنند؛ اما کاری از پیش نبرده است. چنانچه می توانستند صنعا را بگیرند، تا امروز گرفته بودند، عربستان در باتلاق یمن و سه راهی سوریه، عراق و قطر گیر افتاده است.

قریشی در ادامه ابراز داشت: عربستانی ها بیش از یک سال پیش طرحی را مطرح کردند و گفتند می خواهیم صنعا را بگیریم و از سه جبهه حمله کنیم، یک جبهه از تعز در جنوب به سمت صنعا و یک جبهه از مأرب از شرق صنعا و جبهه دیگر ازحدیده در شمال غرب صنعا حمله می‌کنیم و صنعا را می‌گیریم؛ اما بیش از یک سال است که از این گفته می‌گذرد و آنان از تعز به جایی نرسیده‌اند.

وی با اشاره به تحولات ارتش عربستان در یمن گفت: نیروی زمینی عربستان و طرفداران‌ منصور هادی فقط با بمباران‌های عربستان یک مقدار توانستند پیشرفت کنند و جلو بیایند. خودشان بدون حملات هوایی عربستان کاری از پیش نمی‌برند. از طرف مأرب تا 40 کیلومتری صنعا آمدند و همان‌جا مانده‌اند. یعنی نمی‌توانند جلو بیایند برای اینکه منطقه کوهستانی است.

سفیر سابق کشورمان در یمن به اقتدار انصارالله در برابر عربستان اشاره کرد و افزود: بمباران هوایی بدون نیروی زمینی در یمن کاری از پیش نمی برد و نیروی زمینی هم نمی تواند جلو بیاید. اقتدار انصارالله مانع از نفوذ نیروی زمینی سعودی ها و طرفداران‌ منصور هادی شده است.

قریشی در رابطه با اختلاف بین قطر و عربستان، افزود: قطر، اخوانی است و از اخوانی‌ها حمایت می کند. یعنی یکی از دلایل این اختلاف اخیری که سر و صدا هم به پا کرده، همین بحث اخوان المسلمین و حماس است که قطر از اخوان و حماس حمایت می کند.

سفیر سابق کشورمان در یمن با اشاره به وجود اراده‌ برای حل مسئله یمن در میز مذاکره، ابرازداشت: باید مسئله یمن از طریق مذاکره و گفتگو حل شود.

قریشی تصریح کرد: منتها یکی از شرایط این است که طرفین همدیگر را به رسمیت بشناسند و در کنار آن هر دو طرف حاضر باشند به یکدیگر امتیاز دهند. یعنی مذاکراتی که حدود یکسال و دو، سه ماه پیش به مدت سه ماه در کویت انجام شده و به شکست انجامید، به گونه ای بود که طرف منصور‌هادی حاضر نبود انصارالله را به رسمیت بشناسد.

وی با اشاره به مذاکرات در کویت گفت: مذاکرات در کویت بین دو طرف یمنی بود، ایران معتقداست که مذاکرات باید یمنی- یمنی باشد. خودِ انصارالله هم حاضر است منتها منصور‌هادی بر سه نکته تاکید دارد و می گوید که سه سند، طرح شورای همکاری خلیج فارس که پنج سال پیش باعث برکناری علی عبدالله صالح شد، قطعنامه 2216 و نتایج کنگره گفتگوهای ملی باید مبنای کار ما باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۶۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد که عملیات یمن در دریای سرخ یک هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه صهیونیست‌ها به غزه و رفع محاصره آن است.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه یمن در صنعا روز دوشنبه تاکید کرد که ایالات متحده مانع صلح در یمن است و از توقف کشتار جنایتکارانه در غزه ممانعت می‌کند.

براساس گزارش المیادین، وزارت خارجه یمن با بیان اینکه عملیات یمن در دریا «هدف انسانی دارد و آن فشار برای توقف تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و رفع محاصره غزه» است، تاکید کرد: این یک خواسته بشردوستانه است. قرار است به آن پاسخ داده شود.

این وزارتخانه با بیان اینکه حل و فصل (در رابطه با بحران یمن) ربطی به آنچه در دریای سرخ می‌گذرد ندارد، خاطرنشان کرد: به سازمان ملل تاکید شد که نقشه‌ای که با طرف سعودی به دست آمده، ربطی به حوادث غزه ندارد. قرار بر این است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هیچ گونه دخالتی در آن نداشته باشند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: اظهارات تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن، مؤید این است که آمریکا مانع برقراری صلح در یمن و مانع توقف کشتار جنایتکارانه در غزه و رفع محاصره است.

وزارت خارجه دولت صنعا تاکید کرد: آمریکا در برابر اراده همه مردم جهان از جمله مردم آمریکا ایستاده است که با مشارکت دولت بایدن در جنایات شنیع صهیونیست‌ها علیه مردم غزه مخالفت خود را اعلام کردند.

این وزارتخانه توضیح داد که آمریکا «به جای پاسخگویی به این مطالبات جهانی، به سرکوب وحشیانه دانشجویان متوسل شد، به نحوی که بار دیگر نادرست بودن شعارهای آمریکا در مورد دموکراسی را آشکار کرد».

چند روز پیش، حسین العزی، معاون وزیر امور خارجه دولت صنعا تاکید کرد که یمن از اقدامات خصمانه‌ای که ایالات متحده در حال برنامه ریزی است، آگاه است و آن را مسؤول «عواقب حماقت احتمالی‌اش علیه» یمن می‌داند.

العزی به واشنگتن هشدار داد که در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه، «ممکن است یک راه امن هم در منطقه پیدا نکند».

وی خاطرنشان کرد که منافع این کشور «هدفی پایدار برای همه آزادگان خواهد بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الهلال با شکست الاتحاد راهی فینال جام حذفی عربستان شد
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه