Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@10:10:20 GMT

کتاب نو آوری های قرآنی کشور تالیف می شود

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۹۷۶۴۷۶

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن گفت:به زودی با گرد آوری آثار هنری و فرهنگی در عرصه نوآوری های قرآنی، کتاب نو آوری های قرآنی کشور تالیف می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی روز دوشنبه در نشست خبری در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، افزود: در سطح کشور نوآوری های بیشماری در عرصه های هنری در رابطه با موضوعات قرآنی انجام می شود که می توان این آثار فاخر را گردآوری و آن را معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: بر این اساس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با همکاری کارگروه قرآن و تبلیغ شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در جهت شناسایی و حمایت از نوآوری ها و خلاقیت ها با هدف توسعه و ترویج قرآن در سطح کشور فراخوان تالیف کتاب "نو آوری های قرآنی کشور" را ارائه داده است.

قطبی خاطرنشان کرد:همچنین در قالب جشنواره ای از مجموعه های نوآوری و خلاقانه تقدیر می شود در این زمینه هنرمندان می توانند آثار فرهنگی و هنری خلاقانه و نوآورانه خود را تا پایان مرداد ماه سال جاری ارسال نمایند.

وی بیان کرد:موسسات قرآنی و مراکز و نهادهای فرهنگی و هسته های فناور و گروههای تبلیغی و اصحاب و خادمین قرآنی و اصحاب رسانه نیز می توانند در این جشنواره شرکت نمایند و آثار خود را در ابتکارات و نوآوری های قرآنی به دبیر خانه ارسال نمایند.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن تصریح کرد:نوآوری های برتر در قالب کتابی با ذکر مشخصات و شناسنامه نوآور منتشر می شود در این رابطه نوآور باید اثر خود را به همراه مشخصات حقوقی و حقیقی و توضیح پیرامون اثر و امتیازات به دست آمده اثر و مستندات شامل عکس و اعتبار نامه ها و رتبه ها به آدرسwww.Morsalat.irارسالکنند.

وی در مورد محورهای اصلی نوآوری قرآنی عنوان کرد:آموزش و یاددهی قرآن کریم،چاپ و نشر مفاهیم داستان ها،موضوعات قرآنی،رویدادهای رقابتی،مسابقات استانی،ملی و بین المللی،محافل،مجالس و رسانه های نوین، تولیدات چند رسانه ای،تزئینات و هدایای قرآنی،المان ها و مناظر شهری جاذبه های گردشگری قرآنی از جمله محورهای این فراخوان بزرگ است.

قطبی گفت:همچنین از دیگر محورهای این جشنواره نوآوری در خصوص تکریم از اصحاب رسانه، نرم افزارها و سخت افزارها،ابزارهای تسهیل گر،برنامه های قرآنی محیط اداری،کارگری و فناوری نوین در حوزه محصولات قرآنی،رویدادهای حوزه ایده پردازی و حمایت از هسته های فن آور می باشد.

وی در مورد دیگر محورهای مهم این جشنواره بیان کرد:همچنین نوآوری های قرآنی باید در خصوص فعالیت های قرآنی و مستند سازی و اسطوره سازی و شخصیت پردازی و الگوسازی های قرآنی و برنامه های حوزه ادبیات و فرهنگ عامه و تربین منابع انسانی در حوزه قرآن و کارآفرینی و اشتغال و اقتصاد قرآنی و توسعه بازی های قرآنی ارائه گردد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان همچنین بیان کرد:انتظار می رود رسانه ها حوزه های کلی نوآوری در عرصه های مختلف و آفرینش گری و صنایع فرهنگی و نوآوری را مورد توجه قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد:این رویداد مهم در حوزه قرآنی به بهترین شکل اطلاع رسانی شود تا فعالین قرآنی در کشور بتوانند با کسب اطلاع کامل، نوآوری های قرآنی خود را ارائه نمایند و این قدمی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی کشور به شمار برود.

حجت الاسلام قطبی اظهار داشت:همچنین رسانه ها به سراغ هنرمندان و نوآوران بروند و سرفصلی تازه را در معرفی این افراد آغاز نمایند و قابلیت های نوآوری را معرفی نمایند.

وی گفت:امروز در عصر فرهنگی و نرمینگی به سر می بریم همان گونه که در عصر صنعت، خاک و دانایی به سر برده ایم امروز کشورها و جوامعی می توانند پیشتاز باشند که در عرصه نرمینگی و نوآوری به سر ببرند.

رئیس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن افزود:تحول جامعه بر اساس تکنولوژی می باشد خوشبختانه نقشه جامع علمی کشور تصویب شد و با دستور رهبری ابلاغ گردید که در دو دسته فناوری های سخت و فناوری های نرم و هویت ساز نیز حرفی برای گفتن دارد.

وی تصریح کرد:خلاقیت و نوآوری نقطه بالندگی و پیشرفت جامعه است خوشبختانه در سالهای اخیر نوآوری های مهمی در زمینه های قرآنی شکل گرفته و برای نمونه قلم های صوتی قرآنی یکی از این خلاقیت های مهم می باشد.

قطبی خاطرنشان کرد:یکی از رویکردهای مهم در این جشنواره اشتغال و اقتصاد قرآنی است وقتی قم و مشهد و شیراز مرکز گردشگری زیارتی هستند و سالانه میلیون ها نفر در این استان ها حضور پیدا می کند این به معنای ظرفیت مهم است.

وی بیان کرد:در رابطه با مفاهیم قرآنی نیز باید به نوآوری پرداخت و به تولید آثار توجه داشت اقدامات خوبی در مسیر قرآنی از مرکز رشد در جهاد دانشگاهی تهران به ثمر نشسته است که می تواند الگوی خوبی برای کشور باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۹۷۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام تقی زاده دبیر پویش طرح ملی زندگی با آیه ها و رییس سازمان دارالقرآن در نشستی که پیرامون بحث و بررسی طرح زندگی با آیه ها امروز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور جامعه قرآنی و تمامی دستگاه های مشارکت کننده در مجمتع فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف فرهنگی بود. نظر سنجی قبل از ماه مبارک انجام شد و بعد از آن نیز مجدد آن را تکرار کردیم تا اثر بخشی فعالیتهای انجام شده را دریابیم. در این عملیات تولیدات مکتوب، تولیدات فضای مجازی و فعالیتهای که در صدا و سیما شکل گرفت و اتفاقاتی که در زیر ساخت ها اتفاق افتاد و تبلیغات محیطی یکی دیگر از ارکانی بود که سعی کردیم در تصویر کردن بهتر این طرح از آن کمک بگیریم.

وی ادامه داد: در نامه ای که حجت الاسلام قمی بهمن ماه و قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال کردند نظر معظم له را برای اجرای چنین طرحی در ماه مبارک جویا شدند که پاسخ به این نامه رهبر انقلاب این چنین آمده است: «کار قرآنی در شمار مبارک ترین کارهای جهادی و اسلامی است مراقب باشید در نیمه راه رها نشود و پیگیری نکردن و برنامه ریزی نکردن آفت برنامه های شوق انگیز است.»همه فعالیتهای قرآنی را رهبری در راستای فهم و تدبر می بینند که در این زمینه حفظ قرآن تاثیرات خودش را دارد.

رییس سازمان دارالقرآن اظهار داشت: ما حفظ آیات موضوعی را به عنوان نقطه کلیدی مطرح کردیم که با نگاه کارشناسی به تمامی مراحل از تصحیح و جریان حفظ و عمل و قرآنی شدن را دنبال کرد. فلذا توجه ویژه ای به حفظ موضوعی داشتیم. ما با این نگاه هدف از طرح زندگی با آیه ها را گفتمان سازی و تببین معارف قرآنی نیاز جامعه در راستای فریضه جهاد تبیین با این طرح مورد توجه قرار دادیم.

تقی زاده ادامه داد: در ماه مبارک رمضان چهار سطح عملیاتی طراحی شد.گفتمان سازی زندگی با آیه ها از عنوان تا مفهوم اینکه قرآن به دنبال سامان بخشی زندگی است، به عنوان نخستین سطح برشمرده شد. همچنین شکل گیری هم افزایی بین جریان های مردمی و دستگاه ها با این تناسب که فعالیت خودمان تقویت میدان باشد. مخاطب محوری که معیار اصلی ما بوده در تفکیک مخاطبان با عنوان های مختلف بانوان و نوجوان در این طرح مورد توجه واقع شده است.

دبیر پویش طرح زندگی با آیه ها با اشاره به اینکه نظرسنجی قبل و بعداز فعالیتهای قرآنی ماه رمضان داده های خوبی میدهد، اظهار داشت: نظر سنجی با سنجش دو هزار نفر از استانها و تهران انجام شد در این نظر سنجی بالغ بر ۷۵ درصد حسرت حفظ نکردن قرآن را دارند. اکثر افراد در خانه از قرآن شخصی استفاده می کنند که با آمدن نظر سنجی دوم که روزهای آینده نتایجش مشخص می شود میتوان تحلیل های خوبی در این زمینه انجام داد.

کد خبر 6092100 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود